Τετάρτη 17 Οκτωβρίου 2018

Ενδιαφέρον Goldair και για το Θριάσιο 2.

Τι αποκαλύπτει ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος του Ομίλου κ. Καλλίνικος Καλλίνικος


Το ενδιαφέρον της Goldair Cargo και για την αξιοποίηση του εμπορευματικού κέντρου του ΟΣΕ στο Θριάσιο πυροδοτεί η τροχοδρόμηση της Σύμβασης Παραχώρησης για τα 588 στρέμματα του μεγαλύτερου Logistics hub της χώρας, που βρίσκεται από εχθές προς εξέταση στη Βουλή.
Όπως αποκαλύπτει μιλώντας στο «Βήμα» ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος του Ομίλου Goldair, κ. Καλλίνικος Καλλίνικος, «όχι μόνο ενδιαφερόμαστε ως Goldair Cargo για τα όμορα 1.450 στρέμματα, αλλά έχουμε και τη δυνατότητα να το υλοποιήσουμε, καθώς διαθέτουμε και εν λειτουργία σιδηροδρομική εταιρεία».

Το πρώτο βήμα βέβαια για τη δημιουργία του μεγαλύτερου διαμετακομιστικού κέντρου της χώρας θα είναι η ολοκλήρωση της παραχώρησης των 588 στρ., ιδιοκτησίας της ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε., στην κοινοπραξία ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ – Goldair. Η σύμβαση 60ετούς παραχώρησης, που βρίσκεται ήδη προς κύρωση στη Βουλή, προβλέπει υποχρεωτικές επενδύσεις για τον ανάδοχο που εκτιμώνται σε 180 εκατ. ευρώ.

Παράλληλα, οι επενδύσεις στο εσωτερικό των διαμορφωμένων αποθηκών που θα γίνουν από τους εγκατεστημένους πελάτες εκτιμώνται στα 20-60 εκατ. ευρώ, ανεβάζοντας το σύνολο της επένδυσης σε πάνω από 200 εκατ. ευρώ.

Ξεκινά η λειτουργία από 2020 και σε πλήρη ανάπτυξη το 2024

Η επένδυση του σχήματος ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ – Goldair, θα είναι εμπροσθοβαρής, με πρώτο στόχο την ολοκλήρωση, εφόσον όλα κυλήσουν ομαλά, της πρώτης αποθήκης το καλοκαίρι του 2019. Η λειτουργία του κέντρου θα ξεκινήσει το 2020 και θα ολοκληρωθεί σταδιακά έως το 2024. Αν και οι δυο φάσεις ανάπτυξης του εμπορευματικού κέντρου έχουν συμβατικό ορίζοντα ολοκλήρωσης την 10ετία, όπως λέει στο «Βήμα» ο κ. Καλλίνικος, στόχος είναι να έχει ολοκληρωθεί το 100% των υποχρεωτικών επενδύσεων στην 6ετία. Οι πρώτοι δύο ανακοινωμένοι «ένοικοι» θα είναι η Foodlink και η «συγγενής» Goldair Cargo.

Στην πρώτη φάση, διετούς διάρκειας, η ανάδοχος κοινοπραξία δεσμεύεται να κατασκευάσει 120.000 τ.μ. αποθηκευτικών χώρων, καθώς και την απαραίτητη σιδηροδρομική σύνδεση με το εθνικό δίκτυο. Θα ακολουθήσει η κατασκευή ακόμη 120.000 τ.μ.. Η δεσμευτική επένδυση των αρχικών μετόχων κατά την πρώτη κατασκευαστική περίοδο ανέρχεται σε 36.110.000 ευρώ. Επίσης, ο δανεισμός από την Τράπεζα Πειραιώς θα ανέλθει στο 65% της επένδυσης.

Στόχος της κοινοπραξίας είναι η προσέλκυση ξένων εταιρειών που έχουν άδεια συναρμολόγησης εντός ευρωπαϊκού εδάφους για προϊόντα τα οποία και θα φέρουν τη σήμανση CE χορηγείται μόνο στα προϊόντα τα οποία έχουν κατασκευαστεί σύμφωνα με τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές. Μέχρι σήμερα, τα προϊόντα που περνούν από το λιμάνι του Πειραιά οδεύουν για συναρμολόγηση σε άλλες χώρες, κυρίως Τσεχία και Ουγγαρία.

Το αρχικό εφάπαξ τίμημα της σύμβασης παραχώρησης ανέρχεται σε 10 εκατ. ευρώ. Εν συνεχεία, ο παραχωρησιούχος οφείλει να καταβάλει στη ΓΑΙΑΟΣΕ σε ετήσια βάση το 2,51% επί των ακαθάριστων ετησίων εσόδων για όλη τη περίοδο παραχώρησης. Σε κάθε περίπτωση αυτό το ποσό δεν μπορεί να είναι μικρότερο από 350.000 ευρώ ετησίως, ενώ στα τελευταία χρόνια της επένδυσης θα φτάσει και τις 450.000 ευρώ. Εκτιμάται ότι το άθροισμα της παρούσας αξίας ετήσιου εγγυημένου ανταλλάγματος θα είναι περίπου 6.200.000 ευρώ. Σημειώνεται ότι η έναρξη ισχύος τελεί υπό την αίρεση πλήρωσης ορισμένων όρων, ένας εκ των οποίων είναι η έγκριση από την Κομισιόν εντός 4μήνου από την υπογραφή (30 Ιουλίου 2018) περί μη ύπαρξης κρατικών ενισχύσεων.

Όλγα Κλώντζα
tovima.gr