Παρασκευή 3 Αυγούστου 2018

Σε «μαργαριτάρι» των μεταφορών εξελίσσεται ο σιδηρόδρομος.

Πρόθεση πρόσληψης και εκπαίδευσης 6 μηχανοδηγών από την PEARL

Η ενεργοποίηση μιας ακόμη εταιρείας στο εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο βρίσκεται προ των πυλών.  Μετά την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την Rail Cargo Logistics Goldair, η Piraeus Europe Asia Rail Logistics (PEARL), σιδηροδρομικός βραχίονας της Cosco στην Ελλάδα και τα Βαλκάνια, προανήγγειλε την αυτόνομη είσοδό της στα εμπορευματικά δρομολόγια.
Εχθές, η εταιρεία ανακοίνωσε την πρόθεσή της να προσλάβει άμεσα 6 άτομα, τα οποία και θα εκπαιδευτούν ως μηχανοδηγοί για τις επιχειρησιακές της ανάγκες, είτε σε Αθήνα (Πειραιάς) είτε σε Θεσσαλονίκη.
Η πορεία του λιμανιού του Πειραιά είναι τέτοια που η εταιρεία στο επιχειρηματικό της πλάνο για το 2018 είχε προβλέψει αύξηση κατά 50% του μεταφορικού της έργου. Η PEARL που μεταφέρει τα φορτία της Cosco από τον Πειραιά προς την Κεντρική Ευρώπη και αντιστρόφως, συνεργάζεται σήμερα με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο επίπεδο της έλξης. Έχει λάβει άδεια εκτέλεσης σιδηροδρομικών μεταφορών από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) ήδη από τον Μάιο του 2016.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η PEARL πρόκειται στις αρχές του φθινοπώρου να προχωρήσει στην απαραίτητη σύμβαση με τον διαχειριστή της υποδομής, τον ΟΣΕ, για τη χρήση του δικτύου.
Εντωμεταξύ, ενδεικτικό της δυναμικής που επιδεικνύει το λιμάνι του Πειραιά είναι το γεγονός ότι και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στοιχηματίζει στη στρατηγική συνεργασία που έχει αναπτύξει με την Cosco. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο πεντάμηνο Ιανουαρίου - Μαϊου του 2018, διπλασίασε τα φορτία που διακίνησε σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Αυξάνεται η ζήτηση για μηχανοδηγούς

Τα πρώτα βήματα των νέων εταιρειών στον σιδηρόδρομο έχουν ήδη δημιουργήσει μεγαλύτερες ανάγκες για μηχανοδηγούς. Όταν μάλιστα μόνο για την κρατική τότε ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το 2016 ο αριθμός τους ανήλθε σε 250, ενώ σύμφωνα με έρευνα ανεξάρτητου φορέα ήταν απαραίτητοι 460. Η αδυναμία μέχρι σήμερα να εκπαιδευτούν νέοι μηχανοδηγοί θα καλυφθεί με την πλήρη λειτουργία από τον Οκτώβριο της Σιδηροδρομικής Ακαδημίας του ΟΣΕ.
Ήδη, μετά από πολλές γραφειοκρατικές διαδικασίες, η Ακαδημία υποδέχθηκε τους πρώτους εκπαιδευόμενους. Πρόκειται για τους ηλεκτροδηγούς της ΣΤΑ.ΣΥ. οι οποίοι έκαναν ταχύρυθμα μαθήματα προκειμένου να γίνουν ενεργοί μηχανοδηγοί (μέχρι πρόσφατα μόνο οι μηχανοδηγοί της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ήταν ενεργοί μηχανοδηγοί). Αυτό έγινε ώστε τον Οκτώβριο να γίνει η υποχρεωτική μετατροπή των αδειών τους σε άδειες ευρωπαϊκού τύπου, βάσει των ευρωπαϊκών κανονισμών. Αντίστοιχα, το ταχύρυθμο πρόγραμμα έχουν ήδη ολοκληρώσει και 22 βοηθοί μηχανοδηγοί της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, προκειμένου να λάβουν και εκείνοι ευρωπαϊκή άδεια.
Εν τω μεταξύ, στα μέσα Ιουλίου, αναρτήθηκε από τη ΡΑΣ το μητρώο πιστοποιημένων εκπαιδευτών μηχανοδηγών και υποψηφίων μηχανοδηγών, που ήταν απαραίτητο για να ξεκινήσει επίσημα ο πλήρης κύκλος των εκπαιδευτικών προγραμμάτων της Σιδηροδρομικής Ακαδημίας. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ήδη από τον Μάρτιο έχει ανακοινώσει την πρόθεσή της να προσλάβει 60 μηχανοδηγούς, ενώ εχθές και η PEARL ζήτησε ακόμη 6.

Συντάκτης: όλγα Κλώντζα
Πηγή: tovima.gr