Δευτέρα 6 Αυγούστου 2018

ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΚΗΡΥΣΣΕΙ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΥΤΙΚΕΣ ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ.


Αποτέλεσμα εικόνας για Επεκτασεις μετρο ΘεσσαλονικηςΤο σχέδιο επέκτασης δυτικά και βορειοδυτικά με ενιαία κυκλική γραμμή, εννέα στάσεων.
 Στα 1,3 δισ. περίπου δυτική επέκταση και επέκταση προς αεροδρόμιο.
Μέσα στους επόμενους μήνες η Αττικό Μετρό Α.Ε. θα προχωρήσει σε πρόδρομες εργασίες στις δυτικές επεκτάσεις του Μετρό Θεσσαλονίκης, ξεκινώντας με μετατοπήσεις δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας και την αρχαιολογική έρευνα, αξιοποιώντας έτσι πόρους 30 εκατ. ευρώ, που κέρδισε ως bonus για την υψηλή απορρόφηση πόρων που πέτυχε το 2017.
Η επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης δυτικά προς Αμπελοκήπους, Μενεμένη, Κορδελιό και Εύοσμο, αλλά και βορειοδυτικά, δηλαδή προς Νεάπολη, Σταυρούπολη, Πολίχνη θα απαντήσει στις μεγάλες ανάγκες μετακίνησης που έχουν οι κάτοικοι περιοχών, πυκνοκατοικημένων, με πληθυσμό περίπου 400.000 ατόμων με σημερινά δεδομένα.
Η διοίκηση της εταιρείας, σε ό,τι αφορά τις επεκτάσεις και ειδικά προς τα δυτικά (σ.σ. ανατολικά θα κατασκευαστεί, παράλληλα, η επέκταση από Μίκρα προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία») έλαβε μία σημαντική απόφαση, που οπωσδήποτε θα εξυπηρετήσει πολύ αποτελεσματικότερα τις μετακινήσεις μεταξύ των δυτικών συνοικιών και όχι μόνο προς και από το κέντρο της πόλης. Συγκεκριμένα αποφάσισε τις δύο γραμμές των δυτικών επεκτάσεων να τις ενώσει σε μία ενιαία κυκλική γραμμή, που θα «πιάνει» σε εννέα σταθμούς και η οποία, μελλοντικά, από την Πολίχνη θα μπορεί να επεκταθεί και προς Ευκαρπία και το Νοσοκομείο Παπαγεωργίου.

Οι εννέα αυτοί σταθμοί θα είναι: Επτάλοφος, Μενεμένη, Κορδελιό, Εύοσμος, Ομόνοια, Πολίχνη, Σταυρούπολη, Αγία Βαρβάρα, Νεάπολη.

Έχοντας στο βασικό στρατηγικό σχεδιασμό την ανάπτυξη ενός δικτύου Μετρό στη Θεσσαλονίκη, η Αττικό Μετρό Α.Ε. επιδιώκει να προετοιμαστεί όσο ταχύτερα γίνεται σε επίπεδο μελετών, για να μπορέσει να «βγει στην αγορά» και να διεκδικήσει κεφάλαια για την χρηματοδότηση των επεκτάσεων, τόσο δυτικά όσο και προς το αεροδρόμιο, έργα που υπολογίζονται περίπου στα 1,3 δισ. ευρώ και πλέον.

Στη βάση αυτού του σχεδιασμού, θα προκηρύξει πέραν των πρόδρομων εργασιών που παραπάνω αναφέρθηκαν και την προμελέτη του έργου, ώστε μαζί με την περιβαλλοντική μελέτη, να ετοιμάσει τον φάκελο με τον οποίο θα μπορεί να διεκδικήσει την ένταξη του έργου σε χρηματοδοτικά πακέτα.

Να σημειωθεί ότι ο Μάθιου Γκρος, συντονιστής του Διαδρόμου Ανατολή/ Ανατολική Μεσόγειος των Διευρωπαϊκών Δικτύων Μεταφορών της Ε.Ε., που στις αρχές καλοκαιριού είχε επισκεφθεί τα έργα του Μετρό Θεσσαλονίκης, είχε δηλώσει ότι οι δυτικές επεκτάσεις ανήκουν στην κατηγορία των έργων που μπορούν να διεκδικήσουν Κοινοτικά κονδύλια, για την περίοδο από το 2020 και μετά, εάν αυτά είναι ώριμα.

Να σημειωθεί ότι η Αττικό Μετρό Α.Ε. έχει δώσει προτεραιότητα στις πρόδρομες εργασίες των δυτικών επεκτάσεων, έναντι εκείνης προς το αεροδρόμιο, επειδή το έργο περνάει από πυκνοκατοικημένες περιοχές ενώ αναμένεται ότι στον άξονα της Λαγκαδά – στην κατεύθυνση προς Νεάπολη, Σταυρούπολη δηλαδή- είναι πολύ πιθανό να εντοπιστούν και αρχαιότητες. H επέκταση προς αεροδρόμιο, θα έχει τέσσερις σταθμούς σε Α.Σ.Π., ΙΚΕΑ, Πράσινα Φανάρια και τερματικό στο "Μακεδονία".

Στο πλαίσιο των προσπαθειών αναζήτησης μέσων χρηματοδότησης των επεκτάσεων, υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών και Αττικό Μετρό Α.Ε. εξετάζουν την αξιοποίηση και ιδιωτικών κεφαλαίων, για τα έργα σε Θεσσαλονίκη αλλά βεβαίως και σε Αθήνα ( γραμμές ‘4’ και ‘2’). Για το σκοπό αυτό, αρχές Ιουλίου, η εταιρεία, ανέθεσε τη διερεύνηση υλοποίησης νέων έργων μετρό στην Αθήνα με τη συμμετοχή ιδιωτικών κεφαλαίων στην εξειδικευμένη G Investments LLC.

Χαρακτηριστικά της επέκτασης δυτικά

- Δίδυμες σήραγγες ΤΒΜ μονής τροχιάς, εσωτερικής διαμέτρου 7,0m και συνολικού μήκους περί τα 2Χ11.0=22.0 km, με επένδυση από προκατασκευασμένα στοιχεία από οπλισμένο σκυρόδεμα πάχους 30cm.

- 9 νέοι υπόγειοι σταθμοί, έκαστος μήκους περί τα 60m , πλάτους περί τα 22-24μ με μεσαία αποβάθρα με θύρες επί της αποβάθρας και βάθους περί τα 15-20μ,
- νέοι συρμοί χωρίς οδηγό σε χρονοαπόσταση συναρτήσει αυτής του βασικού έργου,

- η κυκλική γραμμή θα εξυπηρετείται κυρίως από το Αμαξοστάσιο Πυλαίας, για το οποίο έχει ληφθεί μέριμνα για την επέκταση του σε γειτονικό χώρο της περιοχής Πυλαίας.

Αρχικό Χρονοδιάγραμμα Ενεργειών

Φάση Προκαταρκτικού σχεδιασμού 2012-2018 

Έναρξη προκαταρκτικού σχεδιασμού

- Εκτέλεση 1ηςφάσης τοπογραφικών μελετών προς Σταυρούπολη και Εύοσμο και 1ης φάσης γεωτεχνικών ερευνών (Επέκταση προς Σταυρούπολη)

- Εκτέλεση 2ηςφάσης γεωτεχνικών ερευνών (Επέκταση προς Εύοσμο)

- Επαφές με φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης και Διαβούλευση

Φάση δημοπράτησης 2018-2019

- Τεκμηρίωση σχεδιασμού ενιαίας λύσης, βελτιστοποίηση χωροθέτησης σταθμών, κλπ.

- Επαφές με Οργανισμούς Κοινής Ωφέλειας

- Προετοιμασία Διαγωνισμού για Πρόδρομες εργασίες

- Διαχείριση Τεχνικής Διακινδύνευσης

- Ολοκλήρωση υπολειπόμενων Τοπογραφικών κ Γεωτεχνικών ερευνών

- Προετοιμασία Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων

Άννη Καρολίδου
Πηγή: voria.gr