Πέμπτη, 12 Ιουλίου 2018

Στο ΕΣΠΑ η σύνδεση του 6ου Προβλήτα Λιμένα Θεσσαλονίκης με το Σιδηροδρομικό Δίκτυο.

Στο ΕΣΠΑ 2014-2020 εντάχθηκε η μελέτη σύνδεσης του 6ου Προβλήτα του Λιμένα Θεσσαλονίκης με το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας. 

Το έργο, που υπολογίζεται να ολοκληρωθεί το αργότερο μέχρι το 2022, εκτιμάται ότι θα αναβαθμίσει την υπάρχουσα σύνδεση και αναμένεται να αυξήσει το σιδηροδρομικό μεταφορικό έργο που εκτελείται μέσω του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού. Θα είναι μαζί με το υπό δημοπράτηση Εμπορευματικό Κέντρο στο πρώην Στρατόπεδο Γκόνου η αιχμή του δόρατος για την ανάπτυξη στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων προς την ενδοχώρα, τα Βαλκάνια και την υπόλοιπη Ευρώπη. Η χάραξη της νέας σιδηροδρομικής γραμμής μήκους τριών χιλιομέτρων, έχει αρχή μέσα στο λιμάνι και εξέρχεται από την πύλη των φορτηγών προς την επαρχιακή οδό Θεσσαλονίκης-Καλοχωρίου.

Η ένταξη του έργου έγινε στο Ε.Π ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ με Φορέα Υλοποίησης την ΕΡΓΟΣΕ. Πρόκειται για μελέτη νέας μονής σηματοδοτούμενης σιδηροδρομικής γραμμής με σκοπό τη σιδ. σύνδεση του 6ου Προβλήτα με το σιδηροδρομικό δίκτυο, συνολικού μήκους περίπου 3 km και τμημάτων δευτερευουσών σιδ. γραμμών εντός του λιμένα Θεσσαλονίκης.

Το έργο της Σιδηροδρομικής Γραμμής (Σ.Γ.) χωρίζεται στα δύο διακριτά μεταξύ τους τμήματα:
1. το Τμήμα Α΄μήκους 1,57km που βρίσκεται εκτός της λιμενικής ζώνης του ΟΛΘ, περιλαμβάνει μεγάλη σιδηροδρομική γέφυρα μήκους 1.023,4 m για την ανισόπεδη διέλευση της γραμμής υπεράνω των υφιστάμενων εγκάρσιων οδών και σιδηροδρομικών γραμμών
2. το τμήμα Β' μήκους 1,3 km που βρίσκεται εντός της λιμενικής ζώνης του ΟΛΘ, περιλαμβάνει τον νέο Επιλιμένιο Σιδηροδρομικό Σταθμό Διαλογής και τις συνδέσεις αυτού με τον σταθμό εμπορευματοκιβωτίων στον 6ο προβλήτα και άλλους χώρους του 6ου προβλήτα που προβλέπεται να εξυπηρετούνται σιδηροδρομικώς βάσει του Σχεδίου Γενικής Διάταξης (Master Plan) του ΟΛΘ.

Η γραμμή θα είναι κανονικού εύρους (D=1,435m) με ταχύτητες μελέτης 70km/h. Στο αντικείμενο των μελετών περιλαμβάνονται επίσης η ανισοπεδοποίηση των υφιστάμενων ισόπεδων διαβάσεων (Ι.Δ.) της ανωτέρω
υφιστάμενης γραμμής καθώς και οδικά τμήματα αποκατάστασης θιγόμενου οδικού δικτύου.

Το μεγαλύτερο τεχνικό έργο όπως γίνεται αντιληπτό από τα παραπάνω θα είναι μία σιδηροδρομική γέφυρα ενός χιλιομέτρου. Η σιδηροδρομική γέφυρα που θα κατασκευαστεί θα διασταυρώνεται ανισόπεδα με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο της περιοχής σε τέσσερις θέσεις και θα περνά πάνω από την οδό 26ης Οκτωβρίου, τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ, την υφιστάμενη σιδηροδρομική γέφυρα προς τις πετρελαϊκές εγκαταστάσεις και την οδό Γιαννιτσών, ενώ μετά το πέρας της γέφυρας η γραμμή θα καταλήγει στο υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο, στην περιοχή του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης.

Νίκος Καραγιάννης
ypodomes.com