Δευτέρα 18 Ιουνίου 2018

Με αίτημα να ξαναμπεί στις … ράγες η σιδηροδρομική σύνδεση Καλαμπάκας-Κοζάνης.


Στην Καλαμπάκα, διοργανώθηκε ημερίδα από τον Σύλλογο Φίλων Σιδηροδρόμου Τρικάλων (ΣΦΣΤ), με επαναφορά του αιτήματος της σιδηροδρομικής σύνδεσης Καλαμπάκας-Κοζάνης της επονομαζόμενης και «σιδηροδρομικής Εγνατίας».

Παρουσία του Περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κώστα Αγοραστού και εκπροσώπων των Δήμων Τρικκαίων, Καλαμπάκας, Δεσκάτης, Γρεβενών, Κοζάνης αλλά και φίλων του τρένου που ήρθαν από την Πτολεμαΐδα και την Φλώρινα, αναδείχθηκε η ανάγκη το έργο να βγει από το «ψυγείο» ώστε να λήξει η εκκρεμότητα των τελευταίων … 90 χρόνων.

Την ημερίδα άνοιξε η Πρόεδρος του Συλλόγου Αθανασία Τσιοτινού θέτοντας το βασικό πλαίσιο της διεκδίκησης.

Το έργο που κατασκευάστηκε το 1930 και δεν ολοκληρώθηκε ποτέ παρουσίασε με μια πολύ ζωντανή και εμπεριστατωμένη εργασία- παρουσίαση ο Μηχανολόγος-Μηχανικός και Ερευνητής της παλιάς γραμμής Δημήτρης Τερτίπης.

Τις νέες μελέτες που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια παρουσίασε ο διευθυντής μελετών του ΟΣΕ Πολιτικός-Μηχανικός Κώστας Μουρουδέλης.

Για τις μελέτες του τμήματος αυτού έχουν δαπανηθεί έως τώρα περίπου 15 εκ. ευρώ και χρειάζονται ακόμα 4 εκ. ευρώ για την ολοκλήρωσή τους και την κατάρτιση των τευχών δημοπράτησης. Συνολικά για τον δυτικό σιδηροδρομικό άξονα έχουν δαπανηθεί για μελέτες έως τώρα περισσότερα από 70 εκ. ευρώ…

Ο κ. Μουρουδέλης ανέφερε ότι το έργο Καλαμπάκας-Κοζάνης είχε προϋπολογιστεί αρχικά στο ποσό των 700 εκ, ευρώ, αλλά με κάποιες τροποποιήσεις που έγιναν στην αρχική μελέτη το κόστος μειώθηκε στα 560 εκ. ευρώ, που με την έκπτωση που θα δώσουν οι κατασκευαστές υπολογίζεται ότι θα πέσει περίπου στα 350 εκ. ευρώ.

Από όλη την συζήτηση προέκυψε το συμπέρασμα ότι η κατασκευή του συγκεκριμένου έργου θα ενώσει την Δυτική Θεσσαλία με την Δυτική Μακεδονία, θα ενώσει απευθείας το λιμάνι του Πειραιά με τα λιμάνια της Αδριατικής και θα δώσει μεγάλη προστιθέμενη αξία στις γραμμές Παλαιοφαρσάλου-Καλαμπάκας και Κοζάνης-Πτολεμαΐδας-Αμυνταίου-Φλώρινας-Μοναστηρίου (Μπίτολα) οι οποίες έχουν ανακαινισθεί τα τελευταία χρόνια.

Με την κατασκευή δηλαδή μιας γραμμής 100 χιλιομέτρων η χώρα αποκτά στον κορμό της έναν άξονα 300 χιλιομέτρων.

Πηγή: trikalanews.gr