Σάββατο 16 Ιουνίου 2018

Σπίρτζης: Μέσω ΣΔΙΤ οι επενδύσεις σε υποδομές και δημόσιες προμήθειες.

Η σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα δεν θα πρέπει να αφορά μόνο τις υποδομές αλλά και τις δημόσιες προμήθειες, τόνισε ο υπουργός από το βήμα του Economist.


Την ανάγκη σύμπραξης δημοσίου και ιδιωτικού τομέα για την προσέλκυση επενδύσεων στους τομείς των υποδομών και μεταφορών ανέδειξε σήμερα από το βήμα του Economist ο υπουργός υποδομών και μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης.

Όπως ανέφερε ο υπουργός τόσο οι ιδιωτικοποιήσεις όσο και οι επενδύσεις θα πρέπει να λαμβάνουν υπόψη τον κοινωνικό παράγοντα και σημείωσε ότι αυτό έχει επιτευχθεί σε μια σειρά παρεμβάσεων όπως το Ελληνικό, το αεροδρόμιο στο Καστέλι αλλά και η διασύνδεση των λιμανιών της Βόρειας Ελλάδας με τα λιμάνι της Μαύρης Θάλασσας.
Σύμφωνα με τον ίδιο η σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα δεν θα πρέπει να αφορά μόνο τις υποδομές αλλά και τις δημόσιες προμήθειες.
Όπως εξήγησε η χώρα χρειάζεται 3.500 λεωφορεία και ηλεκτρικά οχήματα τα οποία δεν θα πρέπει να προμηθευτούμε, αλλά με την μέθοδο των ΣΔΙΤ θα πρέπει να υπάρξει συμπαραγωγή με την ΕΛΒΟ.
Γενικότερα ανέφερε ότι οι συνδυασμένες μεταφορές που θα παίξουν κρίσιμο ρόλο στο μέλλον πρέπει να υλοποιηθούν μέσω ΣΔΙΤ.
Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, Δημήτρης Δημητρίου σημείωσε ότι το αεροδρόμιο συμβάλει σημαντικά στην προσέλκυση επενδύσεων και τόνισε ότι την 6ετία 2013-2018 εκτιμάται ότι η αύξηση της επιβατικής κίνησης θα αγγίξει το 100%.
Όπως τόνισε, ενώ όλη άλλη οικονομία βυθιζόταν στην κρίση, το Διεθνές αεροδρόμιο κατέγραφε υψηλές αποδόσεις.
Αξιοσημείωτη ήταν η αναφορά του για την Αθήνα ως προορισμός city break που από 200.000 επισκέπτες το 2013, το 2017 εκτοξεύτηκαν στο 1.4 εκατ. επισκέπτες και φέτος εκτιμάται ότι θα περάσει το 1,5 εκατ.
Ο εκπρόσωπος της Ferrovie dello Stato, Renato Mazzoncini σημείωσε ότι η Ελλάδα αποτελεί επενδυτικό προορισμό για την εταιρεία και γι’ αυτό άλλωστε προχώρησε και στην υποβολή πρότασης εξαγοράς για την ΕΕΣΣΤΥ.
Επισήμανε ότι η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μπορεί να θεωρηθεί σημαντική όχι λόγω του τιμήματος που καταβλήθηκε αλλά για το γεγονός ότι εντάσσεται στο πανευρωπαϊκό δίκτυο σιδηροδρόμων κάτι που θα έχει σημαντικά οφέλη για την Ελλάδα και την εταιρεία.
Τέλος ανέφερε ότι η εταιρεία προγραμματίζει επενδύσεις 500 εκατ. ευρώ για τα επόμενα πέντε έτη.
Στη συνέχεια ο Alexander Zinell εκπρόσωπος της Fraport Greece αναφέρθηκε στο πρόγραμμα αξιοποίησής των 14 περιφερειακών αεροδρομίων τονίζοντας ότι η ανάπτυξη φέτος ανέρχεται στο 11%.

Σταμάτης Ζησίμου
Πηγή: euro2day.gr