Παρασκευή 13 Απριλίου 2018

Εγκαινιάζονται έργα του ΟΣΕ και εκκρεμούν σημαντικότερα.

Μπορεί να πραγματοποιήθηκαν χθες τα εγκαίνια της άνω διάβασης Λιανοκλαδίου, οι εκκρεμότητες ωστόσο του ΟΣΕ παραμένουν τεράστιες. 
Η άνω διάβαση Λιανοκλαδίου περιλαμβάνει σύγχρονη οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση, στηθαία ασφαλείας και ηλεκτροφωτισμό. Με την παράδοση της διάβασης Λιανοκλαδίου και των σιδηροδρομικών γεφυρών στο τμήμα Τιθορέα - Δομοκός, από τις αρχές καλοκαιριού, η διαδρομή από την Αθήνα έως τη Λάρισα θα μειωθεί περίπου στις 2 ώρες και προς τη Θεσσαλονίκη στις 3 ώρες και 20 λεπτά. Το έργο εντάσσεται στο πλαίσιο του προγράμματος έργων εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου, που υλοποιεί η ΕΡΓΟΣΕ. Τα μεγάλα αγκάθια, όμως, για την ΕΡΓΟΣΕ παραμένουν και ενώ υπάρχει σαφής προγραμματισμός για την έναρξη της δημοπράτησης ορισμένων έργων έως το τέλος του έτους ή εντός του 2019, παρατηρούνται σημαντικές καθυστερήσεις σε άλλα. Το πρώτο εκ των τριών έργων που δεν φαίνεται να μπαίνουν εύκολα σε τροχιά είναι η αναβάθμιση σε διπλή γραμμή και ηλεκτροκίνηση του τμήματος Ρίο -Λιμένας Πάτρας.

Το δεύτερο έργο είναι η επέκταση του Προαστιακού προς Λαύριο. Εχει εξαγγελθεί από σχεδόν όλους τους υπουργούς Υποδομών από το 2004 και μετά, εξακολουθεί να είναι άγουρο μελετητικά, καθώς λόγω διπλής απόρριψης από τις διαχειριστικές αρχές του ΕΣΠΑ, αναζητεί κεφάλαια για την εκπόνηση των μελετών. Πρόκειται για ένα έργο μήκους 32 χλμ., με 11 σταθμούς που θα μπορέσει να αξιοποιήσει τις μεγάλες δυνατότητες του λιμένα του Λαυρίου τόσο για επιβατικές όσο και για εμπορικές μεταφορές. Η εγγύτητά του με το Αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» το καθιστά ιδανικό για home port κρουαζιέρας.

Το τρίτο έργο είναι το City Train της Θεσσαλονίκης, που στην πραγματικότητα αφορά την ανακατασκευή-επανάχρηση υφιστάμενου τμήματος μη ενεργού σιδηροδρομικού δικτύου της περιοχής και την κατασκευή νέων τμημάτων ώστε να καταστεί λειτουργική η προαστιακή σιδηροδρομική σύνδεση περιοχών της Δυτικής Θεσσαλονίκης (Σίνδος, Κορδελιό, Εύοσμος, Σταυρούπολη, Αμπελόκηποι, Μενεμένη) με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Σχέδιο έχει παρουσιαστεί από το 2014, αλλά μέχρι σήμερα δεν υπάρχει κάποια σημαντική πρόοδος.

Συντάκτης: Αλεξάνδρα Κασσίμη
Πηγή: kathimerini.gr