Τετάρτη 18 Απριλίου 2018

Στις ράγες τα νέα τρένα μέχρι το Σεπτέμβριο - Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 3 ώρες και 20 λεπτά.

Τη βαρύτητα που δείχνει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ προκειμένου οι συναλλαγές της με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης να φτάσουν στο ύψος που ήταν πριν από αρκετά χρόνια, δείχνει η παρουσία της Εταιρείας στην πόλη, σύμφωνα τον διευθύνων σύμβουλο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φίλιππο Τσαλίδη.


Σε δηλώσεις του λίγο πριν την ενημερωτική εκδήλωση, του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης και του Ελληνο-Ιταλικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, για τις αναπτυξιακές προοπτικές που διανοίγονται για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ μετά την εξαγορά και ένταξή της στον Ιταλικό όμιλο FSI, ο κ. Τσαλίδης τόνισε πως τα τελευταία χρόνια οι συναλλαγές αυτές ήταν πολύ χαμηλές όπως και τα προβλήματα, ωστόσο από τις αρχές του 2018 υπάρχει ανάκαμψη.


«Πιστεύω ότι το επόμενο χρονικό διάστημα οι συναλλαγές αυτές θα αυξηθούν αρκετά. Οι συναλλαγές μειώθηκαν γιατί και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ είχε προβλήματα αλλά κυρίως διότι υπήρχε μια διεθνής οικονομική κρίση. Φαίνεται ότι επανέρχεται. Ελπίζουμε ότι εφόσον τα έργα του ΟΣΕ ολοκληρωθούν και εφόσον και μεις έχουμε τους μηχανοδηγούς που θα προσλάβουμε, θα είμαστε σε θέση να καλύψουμε οποιαδήποτε ανάγκη θα έχει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης», τόνισε ο κ. Τσαλίδης.

Πρότζεκτ Αθήνα – Θεσσαλονίκη

Μία από τις πρώτες προτεραιότητες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι το πρότζεκτ Αθήνα – Θεσσαλονίκη.

Το συγκεκριμένο πρότζεκτ θα μειώσει το χρόνο ταξιδιού περίπου μιάμιση ώρα , δηλαδή το ταξίδι θα διαρκεί περίπου 3.5 ώρες και όπως είπε ο Φίλιππος Τσαλίδης θα κάνει το τραίνο να μπορεί να ανταγωνιστεί το αεροπλάνο.

«Από τη στιγμή που θα μας δοθεί ηλεκτροκίνηση και η διπλή γραμμή Αθήνα – Θεσσαλονίκη τότε σας βεβαιώνουμε ότι θα έχουμε καινούργια τραίνα εδώ στη Θεσσαλονίκη, συνεπώς θα αρχίσει να εξελίσσεται και η επένδυση μισού δις», είπε ο κ. Τσαλίδης.

Όσον αφορά το πότε θα ξεκινήσει το πρότζεκτ, ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είπε πως εκείνο που μπορεί να πει είναι ότι ο αρμόδιος υπουργός πιέζει το έργο να δοθεί μέχρι τέλους Ιουνίου, αν παραδοθεί από τον ΟΣΕ, τότε το Σεπτέμβριο θα είναι πάνω στις ράγες τα νέα τραίνα.

Να σημειωθεί πως σε πρόσφατες δηλώσεις του, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης, εξήγγειλε τον στόχο της ολοκλήρωσης όλων των έργων στο σιδηροδρομικό κύριο δίκτυο της χώρας, έτσι ώστε η απόσταση από την Αθήνα μέχρι την Θεσσαλονίκη να γίνει 3 ώρες και 20 λεπτά.

Μάλιστα ο Σπίρτζης χαρακτήρισε το ως «εγκαταλειμμένο χωρίς χρηματοδότηση και χωρίς προοπτική ολοκλήρωσης», για να συμπληρώσει πως «με την ολοκλήρωση είναι ένα έργο που θα αλλάξει τελείως τις μεταφορές στη χώρα μας...».

Στις δηλώσεις του ο κ. Σπίρτζης στάθηκε ιδιαίτερα στην ολοκλήρωση των εργασιών στο σιδηροδρομικό δίκτυο αφού μέχρι το Λιανοκλάδι τα τρένα έχουν εγκαταλείψει την κίνηση τους από την περιοχή του Μπράλου αλλά από το τούνελ του Καλλιδρόμου φτάνουν στον κάμπο της Λαμίας. Μάλιστα το επόμενο διάστημα θα ολοκληρωθεί και η ηλεκτροκίνηση μέχρι το Λιανοκλάδι.

Από την πλευρά του ο Dr. Giovanni Rocca, αντιπρόεδρος Διεθνών Σχέσεων, Ferrovie dello Stato italiane S.p.A, τόνισε πως προτεραιότητα της εταιρείας εκτός από τη σύνδεση Θεσσαλονίκης – Αθήνας, είναι και η σύνδεση της Θεσσαλονίκης με την Ευρώπη διαμέσου τον Βαλκανίων.

Χαιρετισμό στην εκδήλωση απηύθυνε κα η διευθύντρια του πρωθυπουργικού γραφείου στη Θεσσαλονίκη, Κατερίνα Νοτοπούλου, η οποία τόνισε πως το τραίνο μπαίνει πλέον σε αναπτυξιακές ράγες.

«Η χώρα βρίσκεται σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι και για να τη βάλουμε σε τροχιά βιώσιμη, σημαντικός πυλώνας είναι ο τομέας των σιδηροδρόμων. Το τραίνο μπαίνει σε αναπτυξιακές ράγες και σημαντικό ρόλο θα παίξει σε αυτό και η σιδηροδρομική Εγνατία», τόνισε η κ. Νοτοπούλου.

Από την πλευρά του ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης ο οποίος απηύθυνε επίσης ένα σύντομο χαιρετισμό, εξέφρασε την ικανοποίηση του για τη συνάντηση που είχε σήμερα το πρωί με τη διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τα σχέδια που του παρουσίασε.

«Αν γίνουν όλα όπως πρέπει να γίνουν αυτά που σχεδιάζουν σε δύο – τρία χρόνια θα έχουν αλλάξει πλήρως οι μεταφορές, ενώ οι παράπλευρες ενέργειες της μεγάλης αυτής επένδυσης θα είναι σημαντικές για την ανάπτυξη γενικότερα», είπε ο κ. Μπουτάρης.


Συντάκτης:  ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΚΟΚΟΛΑΚΟΣ

Πηγή: thestival.gr