Παρασκευή 9 Μαρτίου 2018

Υπογραφή Πρωτοκόλλου Συνεργασίας μεταξύ ΣΕΒΕ και Ελληνοσερβικού Επιμελητηρίου ΒΕ.


Σημαντική η ανάπτυξη της σιδηροδρομικής και συνδυασμένης μεταφοράς με βελτίωση της υποδομής.

Πρωτόκολλο συνεργασίας υπογράφηκε μεταξύ του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ) και του Ελληνοσερβικού Εμπορικού, Βιομηχανικού, Τουριστικού και Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Β. Ελλάδος, στις 5 Μαρτίου στην Θεσσαλονίκη παρουσία του Σέρβου Πρέσβη στην Ελλάδα κ. Dusan Spasojevic και του Σέρβου Γενικού Προξένου κ. Sinisa Pavic. 


Τα δύο μέρη συμφώνησαν δια των Προέδρων τους κκ. Κυριάκου Λουφάκη και Κωνσταντίνου Γεωργάκου να ενισχύσουν τη μεταξύ τους συνεργασία για την επίτευξη του κοινού στόχου, της προώθησης και ανάπτυξης των εμπορικο-οικονομικών σχέσεων μεταξύ Ελλάδας και Σερβίας. 

Ενδεικτικά, το Πρωτόκολλο αυτό προβλέπει συνεργασία σε τομείς όπως η από κοινού διοργάνωση συνεδρίων, εκδηλώσεων, τη διοργάνωση επιχειρημαντικών αποστολών με στόχο την επιχειρηματική δικτύωση και προώθηση των προιόντων των δύο χωρών και πολλά άλλα. Ουσιαστικά, η Υπογραφή Πρωτοκόλλου Συνεργασίας έγινε προκειμένου να χαρακτεί μία κοινή γραμμή πορείας μεταξύ των δύο χωρών για την ανάπτυξη και την προώθησή τους.

Εκτός των άλλων, και η μεταξύ τους απόσταση έχει μειωθεί σημαντικά - με την ολοκλήρωση ενός τελευταίου τμήματος 12km σε λίγους μήνες στη Σερβία η διαδρομή Θεσσαλονίκη-Βελιγράδι δεν θα απαιτεί πάνω από 5,5 ώρες - και υπάρχουν σημαντικοί τομείς όπου η συνεργασία είναι ήδη πολύ σημαντική όπως ο τουρισμός, οι διμερείς εμπορικές σχέσεις είναι περιορισμένες.

Πιο συγκεκριμένα, το διμερές εμπόριο μεταξύ των δύο χωρών ανήλθε σε 421,0 εκατ. ευρώ για το 2017, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 13% σε σχέση με το 2016. Το ίδιο ποσοστό αύξησης (13%) παρουσιάζεται και στις εξαγωγές της Ελλάδας από το 2016 στο 2017 με το ποσό των 252,9 εκατ. ευρώ, ενώ οι εισαγωγές της Ελλάδας από τη Σερβία ανήλθαν σε 168,1 εκατ. ευρώ έναντι 149,7 εκατ. ευρώ το 2016.

Σημαντική επίσης είναι η επιστροφή της διακίνησης σερβικών φορτίων εισαγωγών και εξαγωγών μέσω του λιμένα Θεσσαλονίκης, καθώς το τελευταίο αποτελεί το φυσικό λιμάνι για τη Σερβία. Σήμερα, ο όγκος των διακινούμενων φορτίων από/προς Βελιγράδι έχει υποχωρήσει σε πολύ χαμηλά επίπεδα και τα εμπορεύματα παρακάμπτουν το λιμάνι της Θεσσαλονίκης χρησιμοποιώντας άλλα λιμάνια, μεταξύ άλλων, και του Δούναβη. Για την επίτευξη αυτού του στόχου σημαντική είναι η ανάπτυξη της σιδηροδρομικής και συνδυασμένης μεταφοράς με βελτίωση της υποδομής, συχνότητα δρομολογίων και ανταγωνιστικές τιμές.

Πηγή: ka-business.gr