Παρασκευή, 9 Μαρτίου 2018

Η ζωή στις αποβάθρες…

Προτιμάμε να συζητούμε για το αν έπεσαν ή όχι οι μπάρες στους σταθμούς του Μετρό αλλά όχι για την ποιότητα της υπηρεσίας που προσφέρεται πλέον στους πολίτες που επιλέγουν (ή και αναγκάζονται) να μετακινούνται με τα μέσα σταθερής τροχιάς (Ηλεκτρικός, Μετρό)Και ποιότητα είναι μεταξύ άλλων και ο χρόνος παραμονής των επιβατών στις πλατφόρμες των σταθμών.
Γράφει ο Κώστας Τσαούσης

Η αραίωση για παράδειγμα των δρομολογίων που δεν αμφισβητείται πλέον από κανένα διαμορφώνει πολλές φορές συνθήκες χάους. Συνωστισμός δίχως όρια και πληθώρα από τριτοκοσμικές εικόνες!

Επιπλέον, προκαλείται και οικονομική ζημιά –και μάλιστα σε υπέρτατο βαθμό- σε ταξιδιώτες που χάνουν τις πτήσεις τους λόγω των «αραιών» δρομολογίων προς το Αεροδρόμιο. Όποιος έχει δει τα πρόσωπα τουριστών ή και Ελλήνων ταξιδιωτών στο σταθμό Μετρό της Δουκίσσης Πλακεντίας όταν συνειδητοποιούν ότι ο επόμενος συρμός προς το Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος θα περάσει μετά από κάτι λιγότερο από 20 λεπτά καταλαβαίνει πολύ καλά το τι γράφω…

Και η ποιότητα στις υπηρεσίες που προσφέρονται στους πολίτες – θύματα της «ακραίας φορολόγησης» αποτελεί έναν ισχυρό δείκτη για το επίπεδο της Δημοκρατίας στη χώρα μας. Καθαρές κουβέντες. Όπως «παίζει» η σχέση ανάμεσα στη τιμή και την ποιότητα της προσφερόμενης υπηρεσίας έτσι καθορίζεται και η σχέση ανάμεσα στο πολίτη και την εξουσία – ακόμη και σε αυτές τις λεπτομέρειες της καθημερινότητας όλων μας.

Ας πάμε όμως και λίγα βήματα παρακάτω… Για σκεφθείτε να έβλεπαν οι πολίτες καθημερινά στην αποβάθρα ενός σταθμού του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου ή ενός σταθμού Μετρό στελέχη των κομμάτων της αντιπολίτευσης ή και τον ίδιο τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης… να επιλέγουν να πάνε στη Βουλή με ένα μέσο σταθερής τροχιάς. Καθημερινά – χωρίς φανφάρες και περιττές συνοδείες.

Παύει ή δεν παύει η απαξίωση ενός συγκοινωνιακού μέσου δημοσίου συμφέροντος. Η άποψη μου είναι ότι σε κάθε περίπτωση η γενικευμένη τάση απαξίωσης των μέσων σταθερής τροχιάς τους θα μπορούσε να αναστραφεί ακόμη στο βαθμό που οι πολιτικές δυνάμεις έβαζαν σε πρώτο πλάνο τα ζητήματα της καθημερινότητας των πολιτών της πρωτεύουσας και των άλλων μεγάλων πόλεων.

Στην ίδια κατεύθυνση θα ήταν και πρωτοβουλίες που θα έφερναν μπροστά ζητήματα που αφορούν την ποιότητα των προσφερομένων υπηρεσιών στα τρένα ( ακόμη και μετά την ιδιωτικοποίηση τους) ή στα λεωφορεία των ΚΤΕΛ (όπου υπάρχουν σοβαρότατα προβλήματα ασφάλειας για τις μεγάλες διαδρομές) ή για τις χρεώσεις των ταξί στις επαρχιακές πόλεις.

Για όλα αυτά οι πρωτοβουλίες των κομμάτων της αντιπολίτευσης στη Βουλή αλλά και η ενεργοποίηση των ελεγκτικών μηχανισμών που διαθέτουν οι φορείς της τοπικής και περιφερειακής αυτοδιοίκησης θα μπορούσε να δώσει λύσεις που θα ωφελούσαν το πορτοφόλι αλλά και την καθημερινή ζωή των πολιτών. Επιπλέον, μια διαφορετικών ευαισθησιών Επιτροπή Ανταγωνισμού θα μπορούσε να αποδώσει Δικαιοσύνη και πρόστιμα για συμμόρφωση!

Πηγή: protothema.gr