Παρασκευή, 9 Μαρτίου 2018

Οι 42 τυφλοί δρόμοι της Πάτρας και η νέα σιδηροδρομική γραμμή.


Mε τη βοήθεια των χαρτών και αεροφωτογραφιών της Google, που δεν λένε ψέματα, ούτε αποκρύβουν την αλήθεια, μετρήσαμε πόσοι δρόμοι της Πάτρας είναι τυφλοί λόγω της σιδηροδρομικής γραμμής.

Πόσοι δηλαδή δρόμοι δεν είναι προσπελάσιμοι, αλλά σε ένα σημείο, υποχρεώνουν τον οδηγό να κινηθεί για πολλά μέτρα, παράλληλα στη γραμμή, έως ότου βρει κάθετο της γραμμής δρόμο, ο οποίος έχει διάβαση, ώστε μπορέσει να πάει στη δουλειά του.
Επιλέξαμε το τμήμα από την οδό Κανελλοπούλου στην Αγυιά, έως την Παραγλαύκειο κάθοδο, δηλαδή όλο το πολεοδομικό συγκρότημα της Πάτρας. Αφήσαμε εκτός υπολογισμού τους κάθετους -στη γραμμή- δρόμους, που εξυπηρετούνται με φανάρια κλπ.
Μετρήσαμε μόνο τους τυφλούς δρόμους, αυτούς που λόγω της αναγκαίας -ένεκα της υπέργειας γραμμής- προκαλούν οξύτατο πρόβλημα στο κυκλοφοριακό της Πάτρας, που ούτως ή άλλως είναι ακόμα επιβαρυμένο. Ιδού οι δρόμοι, κατά σειρά, από βορρά προς νότο:

- Πάροδος Κανελλοπούλου - Λάμπρου Πορφύρα - Κώστα Γιαννίδη
- Εμμανουήλ Ροΐδη - Καμπίση - Ηλία Τανταλίδη - Μανόλη Καλομοίρη - Αχελώου - Πάροδος Μόρνου - Ινάχου - Ευρώτα - Μείλιχου - Τερψιθέας - Ι. Πολέμη - Καλλικράτους - Επαμεινώνδα - Σοφοκλέους - Αμερικής - Απόλλωνος - Λάρνακας - Λευκωσίας - Λεμεσού - Κύπρου - Θεσσαλονίκης - Ναυμαχίας Ελλης - Κυρίλου
- Σκαγιοπουλείου - Κορυτσάς - Μαξίμου - Πρεμετής - Κορυτσάς - Παρνασσού - Παπαναστασίου - Τεμπών - Μ. Αλεξάνδρου - Καστοριάς - Αρίστωνος - Αδυμάστου - Πολυκράτους - Αμφικράτους - Αρκαδίου - Αριστογείτονος

Συνολικά 42 μικρούς και μεγάλους δρόμους μετρήσαμε, άπαντες τυφλοί στο σημείο που συναντούν τη σιδηροδρομική γραμμή. Δεκάδες εκατοντάδες χιλιόμετρα διανύουν καθημερινά χιλιάδες οδηγοί, μόνο και μόνο επειδή δεν μπορούν να πάνε ευθεία.
Και μιλάμε για δύο πυκνοκατοικημένα κομμάτια της Πάτρας. Η μεν Αγυιά έχει 3-4 μονάχα δρόμους για να κατέβει ο κόσμος στην Ηρώων Πολυτεχνείου, ενώ τα ίδια και χειρότερα στο νότιο κομμάτι (Παπαφλέσσα, Ιεροθέου, Βορείου Ηπείρου, Ανθείας).
Σημειώνεται πως από την οδό Νόρμαν έως τον Αγιο Ανδρέα δεν υπολογίσαμε κανέναν κάθετο δρόμο, δοθέντος ότι η γραμμή βρίσκεται κάτω της Οθωνος Αμαλίας, σημείο δηλαδή που τελειώνει η κυκλοφορία και αρχίζει (με την μάνδρα του ΟΛΠΑ) η λιμενική ζώνη.
Το κομμάτι αυτό της σιδηροδρομικής γραμμής θα «ελεγχθεί» εάν και εφόσον αποδοθεί το θαλάσσιο μέτωπο στην πόλη και αρχίσουν οι συζητήσεις για την ανάπλαση κλπ.
Τέλος αντίστοιχο πρόβλημα προκαλούν οι δύο σιδηροδρομικοί σταθμοί, ο του Αγίου Διονυσίου με μήκος 512 μέτρα και ο του Αγίου Ανδρέα με 430 μέτρα πρόσοψη, που ως ενιαία έκταση και μη προσπελάσιμη, έχουν ως αποτέλεσμα την τύφλωση άλλων δρόμων (Αγίας Σοφίας, Ιωαννίνων, Γιαννιτσών, Σαρανταπόρου, Φαβιέρου, Τοφάλου, ο μεν πρώτος και Δ. Υψηλάντου, Γ. Ολυμπίου, Καποδιστρίου, Σμύρνης, Σωσιπάτρου, ο δεύτερος).

* Και ας μην ξεχνάμε πως ενδέχεται, ακόμα κι αν η γραμμη μέχρι τον Αγιο Ανδρέα γίνει υπόγεια, να "τυφλωθούν" άλλοι δρόμοι, στο τμήμα από τον Σ.Σ. Αγίου Ανδρέα (που θα αναδυθεί το τρένο), έως την Πειραϊκή - Πατραϊκή.

Συντάκτης: Τάσσος Σταθόπουλος
Πηγή :thebest.gr