Σάββατο 17 Φεβρουαρίου 2018

Επιτέλους, μετρό σε Καλλιθέα και παραλιακή.

Αποτέλεσμα εικόνας για ΜετρόΟ Δήμος Καλλιθέας έχει πολλές φορές, κατά το παρελθόν, θέσει μετ’ επιτάσεως το θέμα επέκτασης του μετρό στην Καλλιθέα και γενικότερα στο νότιο παραλιακό μέτωπο.

Το θέμα έχει τεθεί στον νυν και στον πρώην πρωθυπουργό, στους κατά καιρούς αρμόδιους υπουργούς και στους υπευθύνους της Αττικό Μετρό. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία για την αναγκαιότητα της επέκτασης. Η Καλλιθέα καθώς και η ευρύτερη περιοχή είναι μια από τις πλέον πυκνοκατοικημένες περιοχές στο Λεκανοπέδιο. Στην ευρύτερη περιοχή εδράζονται πολύ σημαντικές δημόσιες δομές όπως πανεπιστήμια, νοσοκομεία, μεγάλα πολιτιστικά κέντρα κτλ.Τελευταία φορά που κατασκευάστηκε μέσο σταθερής τροχιάς στην περιοχή (ο ηλεκτρικός) ήταν πριν από έναν περίπου αιώνα αφού οι δήμοι της παραλίας αγνοήθηκαν στη σύγχρονη ανάπτυξη του μετρό, η οποία κατευθύνθηκε σε μεγάλο ποσοστό προς τα βόρεια προάστια.

Είναι χαρακτηριστικό ότι υπάρχουν δήμοι στα βόρεια προάστια που ουσιαστικά εξυπηρετούνται από επτά(!) σταθμούς μετρό και προαστιακού, όταν η Καλλιθέα εξυπηρετείται με δύο σταθμούς και αυτούς στα άκρα της πόλης. Η μη κάλυψη της παραλιακής ζώνης στερείται, επίσης, κάθε αναπτυξιακής λογικής. Ηδη, η παραλιακή γίνεται ο νέος χώρος ανάπτυξης τεράστιων επενδύσεων. Το Κέντρο Πολιτισμού Σταύρος Νιάρχος έχει εδώ και ένα περίπου χρόνο παραδοθεί. Τα έργα ανάπλασης στην παραλία ξεκίνησαν, ενώ στην ευρύτερη περιοχή αναπτύσσονται νέα ξενοδοχεία και μεγάλα κτίρια- έδρες παγκοσμίων ναυτιλιακών εταιρειών, καθιστώντας την περιοχή ένα πολλά υποσχόμενο διεθνές κέντρο πολιτισμού αλλά και υπηρεσιών στη ναυτιλία, τον τουρισμό κ.τ.λ. Αλήθεια, πόσο βιώσιμη μπορεί να είναι αυτή η επενδυτική έκρηξη όταν απουσιάζει η πλέον βασική υποδομή αστικής βιωσιμότητας, που είναι το μετρό; Ηδη, η εμπειρία λειτουργίας του Κέντρου Πολιτισμού έχει αποδείξει την απόλυτη αναγκαιότητα του μετρό.

Η επισκεψιμότητα στο Κέντρο έχει ήδη ξεπεράσει τα 3 εκατ. μόνο για το 2017 και η σχεδόν αναγκαστική χρήση Ι.Χ. για την πρόσβαση σε αυτό προκαλεί πολύ μεγάλα προβλήματα στους επισκέπτες, αλλά ιδιαίτερα στους περιοίκους.Υπενθυμίζω ότι η ελληνική πολιτεία έχει δεσμευθεί για την έλευση μέσου σταθερής τροχιάς στο ΚΠΣΝ. Λυπάμαι που σε αυτή τη χώρα πρέπει να δίνουμε μάχες για τα αυτονόητα. Η κάλυψη του κεντρικού παραλιακού μετώπου του Λεκανοπεδίου με γραμμή μετρό όφειλε να αποτελεί στρατηγική προτεραιότητα από την αρχή δημιουργίας του μέσου. Η Αθήνα οφείλει την ύπαρξή της στην αιώνια σχέση με τη θάλασσα και το παραλιακό μέτωπο. Και το μέλλον της, βρίσκεται εκεί! Η Καλλιθέα θα συνεχίσει τον δίκαιο αγώνα της για την επέκταση του μετρό έχοντας μαζί όχι μόνο τη θέληση των πολιτών αλλά και την κοινή λογική και το συλλογικό συμφέρον των κατοίκων ολόκληρου του Λεκανοπεδίου. Η Αττική έχει απόλυτη ανάγκη την παραλία της. Ας μη χάσει την ιστορική ευκαιρία να την αναπτύξει με τρόπο ολοκληρωμένο και κυρίως βιώσιμο.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΡΝΑΒΟΣ
Δήμαρχος Καλλιθέας.

Πηγή: kathimerini.gr