Πέμπτη 15 Φεβρουαρίου 2018

Ηλεκτρονικό εισιτήριο: Πες μας πότε θα επιστρέψεις...


ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΝΑ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΩΡΑ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΤΩΣΗ ΤΟΥ 20%

-Ακόμα και αν χάσεις το τρένο όμως μπορείς να πάρεις το επόμενο δωρεάν στον Προαστιακό για Θεσσαλονίκη 
- Ο διευθυντής επιβατών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κ. Θεόδωρος Τόλιας μιλάει στην «Ε»

Στην εποχή της χρήσης ηλεκτρονικού εισιτηρίου για όλες τις διαδρομές πάνω στις ράγες πέρασε και η Λάρισα αφήνοντας πίσω τα «καρτονέ» εισιτήρια που ίσχυαν μέχρι και πριν από μερικές ημέρες. Από 1η Φεβρουαρίου όσοι επιβάτες επιλέγουν να ταξιδέψουν με το τρένο διαπιστώνουν αλλαγές στον τύπο του εισιτηρίου αλλά και σε ζητήματα που αφορούν στα εισιτήρια «μετ’ επιστροφής».

Μέχρι και πριν από δύο εβδομάδες κάποιος που επέλεγε για παράδειγμα να ταξιδέψει για Αθήνα ή Θεσσαλονίκη μπορούσε να εκδώσει ένα εισιτήριο με επιστροφή και να μειωθεί το εισιτήριο κατά 20% από την τελική του τιμή. Μάλιστα στο εισιτήριο της επιστροφής άφηνε ανοικτή την ημερομηνία.

Πλέον κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Εδώ και δύο εβδομάδες θα πρέπει να δηλώνει ακριβώς την ημέρα και την ώρα που θα επιστρέψει. Στη γραμμή ηλεκτροκίνητης αμαξοστοιχίας Παλαιοφάρσαλου - Λάρισας – Θεσσαλονίκης, θα μπορεί να κάνει αλλαγές ημέρας και ώρας και μάλιστα χωρίς χρέωση ακόμα και αν έχει χάσει το τρένο. Στις άλλες όμως θα πρέπει να πληρώσει για να το κάνει. Σχετικά με όλα τα παραπάνω μιλάει στην «Ε» ο διευθυντής επιβατών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κ. Θεόδωρος Τόλιας.

«Εκσυγχρονίζουμε το σύστημα έκδοσης ουσιαστικά» εξηγεί και τον ρωτάμε τι γίνεται πρακτικά: «Ο ταξιδιώτης πηγαίνει και λέει για ποιο τρένο ενδιαφέρεται. Δεν είναι εισιτήριο καρτονέ. Η εμφάνιση του εισιτηρίου αλλάζει. Είναι άλλο το χαρτί και μεγαλύτερης ασφαλείας» για να προσθέσει: «Με αυτόν τον τρόπο προσπαθούμε να διασφαλίσουμε τον καλύτερο έλεγχο των εισιτηρίων και την καλύτερη καταγραφή, την καλύτερη στατιστική απεικόνιση των τρένων. Και φυσικά να είμαστε σίγουροι πως δεν θα γίνει κάποια νόθευση.

Παγκοσμίως υπάρχει αυτή η τάση. Τα εισιτήρια γίνονται όλο και πιο πολύπλοκα στο χαρτί εκτύπωσης. Σε διαφορετική περίπτωση αν το χαρτί δεν είναι πολύπλοκο αυτά διασφαλίζονται με άλλο τρόπο ηλεκτρονικό. Για παράδειγμα με σύστημα barcode».

Για το αναγνωστικό κοινό όμως το ενδιαφέρον βρίσκεται στο ζήτημα του «ανοιχτού εισιτηρίου επιστροφής», όπου μέχρι τώρα προβλεπόταν 20% έκπτωση.

Από 1η Φλεβάρη ο επιβάτης θα πρέπει να δηλώνει ακριβώς πότε θα επιστρέψει για να τύχει της έκπτωσης του 20% επί του εισιτηρίου. Ωστόσο άλλα ισχύουν για την ηλεκτροκίνηση (βλέπε προαστιακός κυρίως) και άλλα για τις άλλου τύπου αμαξοστοιχίες.

Για τις ηλεκτροκίνητες αμαξοστοιχίες της γραμμής Παλαιοφάρσαλου – Λάρισας – Θεσσαλόνικης μας εξηγεί ο κ. Τόλιας τα εξής: «Υποθέτουμε πως τουλάχιστον ξέρει την ημέρα της επιστροφής. Σε αυτήν την ημέρα μάς λέει ένα πιθανό τρένο που μπορεί να πάρει. Αν του παρουσιαστεί ένα πρόβλημα και δεν μπορεί να πάρει αυτό το τρένο τότε για την ημέρα που έχει δηλώσει μπορεί να διαλέξει ένα άλλο τρένο. Μπορεί να το αλλάξει για την ίδια ημέρα ή ακόμα και για άλλη μέρα νωρίτερα όμως. Όχι μεταγενέστερα.

Για παράδειγμα αναχωρεί κάποιος σήμερα για Θεσσαλονίκη και δηλώνει πως θα επιστρέψει την Κυριακή, θέλοντας να εκμεταλλευτεί την έκπτωση του 20%. Διαλέγει ένα τρένο. Αν όμως κάτι αλλάξει και θέλει να το αλλάξει για Παρασκευή, Σάββατο ή Κυριακή μέχρι και το τελευταίο τρένο της ημέρας μπορεί να το κάνει. Όχι όμως για τη Δευτέρα».

Ακόμα και αν χάσει το τρένο μπορεί να το αλλάξει το εισιτήριο χωρίς χρέωση και να πάρει κάποιο επόμενο και εξηγεί: «Πρακτικά έχουμε εξομοιώσει την ανοιχτή επιστροφή με αυτόν τον τρόπο».

Για τις υπόλοιπες αμαξοστοιχίες όμως πλην της γραμμής ηλεκτροκίνησης Παλαιοφάρσαλου – Λάρισας – Θεσσαλονίκης, εάν ο επιβάτης θέλει να αλλάξει το εισιτήριο επιστροφής, τότε θα πληρώσει κάποιο ποσό ως «ποινή». Το μέγεθος αυτού εξαρτάται από το πόσες ώρες νωρίτερα γίνει η αλλαγή.

Από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ διευκρινίζεται πως οι επιβάτες οι οποίοι έχουν πιθανόν προαγοράσει εισιτήρια καρτονέ προ της ημερομηνίας εφαρμογής της περιγραφόμενης στο παρόν έγγραφο διαδικασίας, θα έχουν τη δυνατότητα να τα χρησιμοποιήσουν εντός χρονικού διαστήματος δύο μηνών, δηλαδή έως 1η Απριλίου 2018.

Του Κ. Γκιάστα
Φωτ. Β. Ντάμπλης

Πηγή: eleftheria.gr