Δευτέρα 12 Φεβρουαρίου 2018

Συνδυασμένες μεταφορές: Η «επανάσταση» αρχίζει από το …Θριάσιο

Άλματα φαίνεται ότι θα σημειωθούν στον τομέα των συνδυασμένων μεταφορών στον ελληνικό χώρο ώστε οι συνδυασμένες μεταφορές να βρεθούν πολύ σύντομα στο ίδιο επίπεδο με εκείνες της Κεντρικής Ευρώπης.

 Πρωταγωνιστής των εξελίξεων η COSCO και το σιδηροδρομικό «παρακλάδι» της που εν όψει των εξελίξεων στο Θριάσιο και της ανάπτυξης που αυτό θα σηματοδοτήσει έχει ήδη «ζεστάνει τις μηχανές». 
Με το 2017 να αποτελεί χρονιά ορόσημο για τα logistics , όπως εμπειρογνώμονες σε θέματα μεταφορών εκτιμούν οι εξελίξεις και οι πολυεπίπεδες sotto voce συζητήσεις για τη διαμόρφωση συμμαχιών και του νέου εν γένει τοπίου εδράζει στο Θριάσιο και τη στρατηγική του σημασία για τις συνδυασμένες μεταφορές (πλοίο, τραίνο, φορτηγό) τόσο στον άξονα Πειραιά- Θεσσαλονίκης όσο και σε διεθνές περιβάλλον καθώς είναι γνωστά τα σχέδια της COSCO τουλάχιστον από διετίας. 
Η δρομολόγηση των σιδηροδρομικών επιχειρηματικών «σχημάτων» έχει ήδη σημάνει την απαρχή μίας νέας εποχής κατά την οποία η Ελλάδα θα υιοθετήσει πλήρως φιλοσοφίες και πολιτικές στον τομέα των μεταφορών που ισχύουν από δεκαετιών στην Ευρωπαϊκή Ένωση.
Πέραν των περί το Θριάσιο εξελίξεων η ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής διασύνδεσης της Δ. Ελλάδας (λιμάνι Πατρών) φαίνεται ότι έχει μπει στην τροχιά του με τον Χρ. Σπίρτζη να προειδοποιεί ότι αν δεν επιλυθούν «σχεδιαστικές διαφορές» ως προς την χαραξη εντός της πόλης των πατρών η Ελλάδα θα βρεθεί να χρώστα επιδοτήσεις που έχει λάβει αλλά και να απολέσει ένα στρατηγικό πλεονέκτημα ανάπτυξης του άξονα από το λιμάνι της Πάτρας μέχρι τον βασικό άξονα Βορρά – Νότους που έχει προσδιοριστεί με τα κομβικής σημασίας λιμάνια ΟΛΠ-ΟΛΘ.

Πηγή: theseanation.gr