Τρίτη 13 Φεβρουαρίου 2018

Αθήνα-Θεσσαλονίκη με τρένο και 200 χλμ. την ώρα.

Από το Σάββατο ξεκίνησαν τα πρώτα επιβατικά δρομολόγια της σιδηροδρομικής γραμμής Αθήνα-Θεσσαλονίκη μέσα από τη σήραγγα του Καλλίδρομου των 9 χλμ.

Δέκα ημέρες πριν είχε ξεκινήσει η χρήση του νέου τμήματος των 56 χλμ. από την Τιθορέα ώς το Λιανοκλάδι. Εως τον Απρίλιο τα τρένα θα χρησιμοποιούν μόνον τον έναν κλάδο, αυτόν με κατεύθυνση τη Θεσσαλονίκη, και θα κινούνται με ντίζελ.

Στη συνέχεια, με βάση το χρονοδιάγραμμα του αρμόδιου υπουργείου, θα παραδοθεί σε πλήρη λειτουργία με ηλεκτροκίνηση και οι συρμοί θα μπορούν να πιάνουν έως και τα 200 χλμ. την ώρα.

Τον Ιούνιο προβλέπεται η παράδοση του επόμενου τμήματος από το Λιανοκλάδι ώς τον Δομοκό, που θα ολοκληρώσει την ηλεκτροκίνηση σε ολόκληρη τη διαδρομή από την Αθήνα ώς τη Θεσσαλονίκη και θα επιτρέψει να γίνονται τα δρομολόγια σε τρεις ώρες και 20 λεπτά.

Με τη νέα διαδρομή το τρένο δεν θα περνά από την ιστορική γέφυρα του Γοργοπόταμου, αλλά προβλέπονται ειδικά δρομολόγια συνδεδεμένα με εκδηλώσεις απότισης τιμής σε μια από τις κορυφαίες δράσεις των αγωνιστών της Εθνικής Αντίστασης.

Παρακάμπτονται επίσης οι σταθμοί Αμφίκλειας, Λιλαίας και Μπράλου, αλλά η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει ήδη δρομολογήσει λεωφορεία για τη μεταφορά των επιβατών στον σταθμό της Τιθορέας.

Από την ΕΡΓΟΣΕ προχωρά ο διαγωνισμός για την ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Κιάτο-Ροδοδάφνη. Προσφορές υπέβαλαν πέντε όμιλοι, στους οποίους μετέχουν όλες οι μεγάλες κατασκευαστικές (Ακτωρ, ΤΕΡΝΑ, Intrakat και ΜΕΤΚΑ), καθώς και η γαλλική Alstom.

Οι εργασίες για τη γραμμή που θα φέρει τον προαστιακό ώς το Αίγιο προχωρούν με αποκλίσεις από το αρχικό χρονοδιάγραμμα. Μέσα στο καλοκαίρι αναμένεται να ξεκινήσουν δρομολόγια με ντιζελοκίνητες μηχανές.

Συντάκτης: Χαρά Τζαναβάρα
Πηγή : efsyn.gr