Κυριακή 28 Ιανουαρίου 2018

Επώδυνες αλλαγές για τους εργαζόμενους σε 14 ΔΕΚΟ.

Αποτέλεσμα εικόνας για Επώδυνες αλλαγές για τους εργαζόμενους σε 14 ΔΕΚΟ.Ποιος είναι ο σχεδιασμός

Aκόμη και μείωση μισθολογικού κόστους, εθελούσιες εξόδους και ανασχηματισμό διοικήσεων φέρνουν τα «στρατηγικά σχέδια» που έχει ετοιμάσει το Υπερταμείο για 14 ΔΕΚΟ.
Ανατροπές με σφιχτό έλεγχων δαπανών, αλλαγές σε εσωτερικούς κανονισμούς, ακόμη και μείωση μισθολογικού κόστους, εθελούσιες εξόδους και ανασχηματισμό διοικήσεων φέρνουν τα «στρατηγικά σχέδια» που έχει ετοιμάσει το Υπερταμείο για 14 ΔΕΚΟ με συνολικά 40.000 εργαζομένους.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ των «Νέων», στις συναντήσεις με τις διοικήσεις των ΔΕΚΟ που ξεκινούν στο επόμενο 15νθήμερο, η ηγεσία του Υπερταμείου θα τους παραδώσει τα «στρατηγικά σχέδια», βάσει των οποίων εκείνες θα πρέπει να ξαναγράψουν εξ αρχής τα δικά τους business plan, υιοθετώντας αποφάσεις πολιτικά δύσκολες.

Από την υποχρέωση των διοικήσεων να τηρούν δεσμευτικούς στόχους σαν να πρόκειται για ιδιωτικές επιχειρήσεις έως τη δημοσιοποίηση ισολογισμών ανά τρίμηνο ακόμη και για τις μη εισηγμένες, και από την καθιέρωση επιτροπών εσωτερικού ελέγχου μέχρι τα πιο δύσκολα όπως ανακατανομή προσωπικού και περικοπές υπερωριών όπου χρειάζονται.

Οι πρώτες ΔΕΚΟ που θα κληθούν να περάσουν το κατώφλι του Υπερταμείου είναι σύμφωνα με τις πληροφορίες δύο από τους μεγαλύτερους εργοδότες στο Δημόσιο και στη χώρα με συνολικό προσωπικό 15.000 ατόμων. Δηλαδή τα ΕΛΤΑ (7.027 εργαζόμενοι) και ο ΟΑΣΑ με τις θυγατρικές του (7.962): τη ΣΤΑΣΥ ΑΕ (Σταθερές Συγκοινωνίες) που ελέγχει ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, αττικό μετρό και τραμ και την ΟΣΥ ΑΕ (Οδικές Συγκοινωνίες) με τα λεωφορεία και τρόλεϊ.

Αμφότερες δεν επελέγησαν τυχαία. Είναι εμβληματικές εταιρείες, ζημιογόνες, και ελέγχονται κατά 100% από το Δημόσιο, άρα τα περιθώρια παρεμβάσεων είναι μεγαλύτερα. Αυτό δεν σημαίνει ότι θα μείνουν ανεπηρέαστες οι εισηγμένες, δηλαδή η ΔΕΗ, η ΕΥΔΑΠ και η ΕΥΑΘ. Ακριβώς όμως επειδή στις μη εισηγμένες υπάρχει μεγαλύτερη ευελιξία κινήσεων, οι παρεμβάσεις θα ξεκινήσουν από εκεί.

Στην παραπάνω κατηγορία, εκτός των εμβληματικών ΕΛΤΑ και ΟΑΣΑ, ανήκουν επίσης πολλές μικρότερες, όπως ο Οργανισμός Κεντρικής Αγοράς Αθηνών (ΟΚΑΑ), η Κεντρική Αγορά Θεσσαλονίκης (ΚΕΘ), οι Ελληνικές Αλυκές, η ΕΤΒΑ ΒΙΠΕ, η Διώρυγα Κορίνθου, η ΔΕΘ-Hellexpo, ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, και το ΟΑΚΑ. 

Σε όλες αυτές οι διοικήσεις τους πρέπει μέχρι και τον Απρίλιο να έχουν προσαρμόσει τα business plan με βάση τα στρατηγικά σχέδια που τους έχει ετοιμάσει το Υπερταμείο, όπως ορίζει το συμπληρωματικό Μνημόνιο, ώστε να γίνουν και πάλι ανταγωνιστικές.

Ιδιωτικοποιήσεις προς το παρόν δεν προβλέπονται. Οι ανατροπές όμως που θα αφορούν σε πρόσωπα, νοοτροπίες, πρακτικές και κανόνες λειτουργίας θα αποδειχθούν ακόμη πιο επώδυνες.

Πηγή: in.gr