Πέμπτη 14 Δεκεμβρίου 2017

Βίντεο από τη μεγαλύτερη σήραγγα των Βαλκανίων - Σχεδόν έτοιμη για χρήση.


Γραμμή Τιθορέα-Λιανοκλάδι

Έτοιμες είναι όσον αφορά το τεχνικό κομμάτι οι δίδυμες σήραγγες του Καλλιδρόμου, αν και τον πρώτο καιρό η κυκλοφορία θα διεξάγεται με ντιζελομηχανή.

Σύμφωνα με το lamiareport.gr, πριν δύο μήνες το τεστ από το καταγραφικό που «σκανάρισε» τη διπλή γραμμή Τιθορέα – Λιανοκλάδι, διαπίστωνε ατέλειες που είχαν να κάνουν όχι μόνο με την ηλεκτροκίνηση, αλλά και με μικρές αστοχίες της επιδομής.
Το τελευταίο τεστ που έγινε το πρωί της Δευτέρας 11 Δεκεμβρίου διαπίστωνε ότι οι συγκεκριμένες ατέλειες έχουν διορθωθεί και ότι ο σιδηρόδρομος είναι έτοιμος να παραδοθεί άμεσα για εμπορική χρήση με κάποιες επιπλέον προσθήκες.
Το τελευταίο κομμάτι που πρέπει να επιλυθεί είναι η ενδοεπικοινωνία εντός των μεγαλύτερων σηράγγων των Βαλκανίων, στο όρος Καλλίδρομο. Με εσωτερικό δίκτυο που χρησιμοποιεί ήδη ο ΟΣΕ αυτό αναμένεται να είναι έτοιμο άμεσα, ωστόσο πριν δοθεί σε κυκλοφορία θα πρέπει να οριστεί η γενική άσκηση ετοιμότητας με τη συμμετοχή της Πυροσβεστικής και των λοιπών αρχών ασφαλείας.

Οι δίδυμες σήραγγες του Καλλιδρόμου είναι οι μεγαλύτερες των Βαλκανίων μονής γραμμής, μήκους 9.038 μέτρων η κάθε μία. Διαθέτουν 19 μεγάλες εξόδους διαφυγής, και 50 «δωμάτια ασφαλείας» για όσους θα εκτελούν εργασίες όταν οι γραμμές θα είναι σε χρήση.
Αυτό όμως που πρέπει να ξεκαθαρισθεί, είναι ότι αν η διπλή γραμμή δοθεί μέχρι το τέλος του έτους προς χρήση, το κομμάτι Τιθορέα – Λιανοκλάδι θα εξακολουθήσει να λειτουργεί με ντιζελομηχανή, τουλάχιστον μέχρι τον προσεχή Απρίλη. Τότε αναμένεται να ολοκληρωθεί η ηλεκτρική σύνδεση των σηράγγων, κάτι που λειτουργεί ήδη στο υπόλοιπο κομμάτι.
Η γραμμή Τιθoρέα – Λιανοκλάδι έχει σχεδιασθεί για ταχύτητες 160-200 χλμ/ώρα, ξεκινά από το σιδηροδρομικό Σταθμό Τιθορέας, κατευθύνεται ανατολικά, διασχίζοντας το όρος Καλλίδρομο και ακολουθώντας την πεδιάδα του Σπερχειού ποταμού, καταλήγει στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Λιανοκλαδίου.






Πηγή: alfavita.gr