Τρίτη 31 Οκτωβρίου 2017

Ο Νίκος Οικονομόπουλος για την νέα σιδηροδρομική γραμμή στην Πάτρα.


Τι αναφέρει σε ανακοίνωση του

Με αφορμή την σύσκεψη που προκάλεσαν την περασμένη Κυριακή 29/10/2017 οι κάτοικοι των περιοχών Καστελλοκάμπου – Δαφνών – Μποζαϊτίκων, ο Επικεφαλής της Δημοτικής Παράταξης «Πάτρα Δυνατή» και Δημοτικός Σύμβουλος Πατρέων κ. Νίκος Οικονομόπουλος έκανε την ακόλουθη δήλωση:

«Το τρένο το χρειάζεται η Πάτρα και το νέο λιμάνι όπως είναι σήμερα με την προοπτική προέκτασής του σε εμπορικό.

Τα μεγάλα έργα στη χώρα μας, όπως αυτοκινητόδρομοι, λιμάνια και σιδηροδρομικά δίκτυα αποτελούν πυλώνες ανάπτυξης των τοπικών κοινωνιών και η αποτελεσματικότητά τους έγκειται στο να είναι αποδεκτά από τον άνθρωπο και το περιβάλλον.

Στο πλαίσιο αυτού του καθοριστικού, ανθρωποκεντρικού – περιβαλλοντολογικού σκεπτικού, η παρουσία μας και η πρότασή μας στον αγώνα των κατοίκων της Πάτρας, και ιδιαίτερα (για την ώρα…) των κατοίκων των περιοχών Καστελλοκάμπου, Δαφνών και Μποζαϊτίκων, είναι ξεκάθαρη και παραμένει μακριά από κάθε ψευτοδίλημμα που σαν στόχο θα είχε μόνον να καταργήσει την ολοκλήρωση αυτού του έργου ή στην καλύτερη περίπτωση, να το αδρανοποιήσει αφήνοντάς το ημιτελές για τουλάχιστον μια 20ετία…!

Ο μεγάλος Δήμος με Μητροπολιτικό χαρακτήρα δεν μπορεί και δεν πρέπει να χάσει πολύτιμο χρόνο, ακόμα μία φορά, για τις όποιες «σκοπιμότητες» εκφράζονται από φορείς ή ομάδες.

Η θέση μας, ξεκάθαρη απέναντι σε όλους, είναι:

Να συνεχιστεί η υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής από το Ρίον έως τον Άγιο Ανδρέα. Για το τμήμα από Ρίον έως Καστελλόκαμπο (1.200 μέτρα περίπου) να γίνει, έστω, μερική καταβύθιση της σιδηροδρομικής γραμμής, με την μορφή «cut & cover».

Η θέση αυτή αποτελεί την ύστατη εναλλακτική για την μη αχρήστευση – ακύρωση της ζωής χιλιάδων συμπολιτών μας που κατοικούν σε αυτές τις περιοχές. Οι μηχανικοί της σιδηροδρομικής επιστήμης, όπως και της Μηχανικής – Αρχιτεκτονικής γενικότερα, επιβάλλουν την υιοθέτηση αυτής της άποψης, αφού συγχρόνως θα δοθεί η δυνατότητα: αφενός να δημιουργηθεί ένα μεγάλου μήκους πάρκο που μπορεί να εμπεριέχει και ποδηλατόδρομο και αφετέρου θα είναι εφικτή η συνέχιση ύπαρξης και λειτουργίας του Προαστιακού, αν αυτό δεν προβλέπεται στο υπό κατασκευήν έργο.

Προς όλους τους Φορείς που παραβρέθηκαν στην συγκέντρωση των κατοίκων της περασμένης Κυριακής 29/10/2017 και τοποθετήθηκαν, απαντάμε ότι το έργο από τον Άγιο Βασίλειο μέχρι το Ρίον, που εκτελείται, δεν επηρεάζει την τροποποίηση του σχεδίου, που σήμερα, (και γι’ αυτό ευλόγως αντιδρούν οι κάτοικοι ), είναι η… επίγεια διέλευση του τρένου.

Χρειάζεται όμως πολιτική βούληση ώστε οι Τεχνικές Υπηρεσίες της ΕΡΓΟΣΕ να μετατρέψουν την προμελέτη που έχουν ήδη κάνει, μέσα από την ωρίμανση, στην καταληκτική μελέτη, που είναι η πρότασή μας.

Είναι κρίμα να βλέπεις Εκπροσώπους Φορέων να παρευρίσκονται μόνο για να παρευρίσκονται και να ομιλούν μόνο για να ομιλούν, δίχως να λένε τίποτα το ουσιαστικό…!
Το μήνυμα της παράταξής μας προς όλους τους συμπολίτες μας, είναι: «Το τρένο έχει φίλους, αλλά δυστυχώς έχει και εχθρούς…».




Πηγή: patrasevents.gr