Τρίτη 24 Οκτωβρίου 2017

Οι δράσεις του ΟΑΣΑ για τη βιώσιμη αστική κινητικότητα στην Αττική.

«Βιώσιμη κινητικότητα στη σημερινή Αθήνα, όπως αυτή έχει αναπτυχθεί, με τις όποιες πολεοδομικές στρεβλώσεις, χωρικές και παραγωγικές μεταλλάξεις της, σημαίνει πριν απ’ όλα εκσυγχρονισμός και ενίσχυση του ρόλου του συστήματος των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών».


Αυτό τόνισε ο Πρόεδρος του ΔΣ του ΟΑΣΑ Τάσος Ταστάνης, στην εισήγησή του, με τίτλο «Βιώσιμη κινητικότητα στην Αθήνα και ο ρόλος των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών» στο Συνέδριο του Συλλόγου Αρχιτεκτόνων (ΣΑΔΑΣ Αττικής) που πραγματοποιήθηκε στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο με γενικό θέμα «Αττική σε κρίση».

«Προκειμένου να απαντήσουμε αποτελεσματικά στις κοινωνικές ανάγκες της εποχής μας στον ΟΑΣΑ», επισήμανε ο Τάσος Ταστάνης, «έχουμε επεξεργαστεί και έχουμε θέσει σε εφαρμογή ένα σχέδιο αναδιάρθρωσης, εξυγίανσης και αναβάθμισης των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών, βάζοντας τον πήχη πολύ ψηλά, με βασικές προτεραιότητες», οι οποίες είναι, μεταξύ άλλων, οι εξής:

– Να επανασχεδιάσουμε το συγκοινωνιακό δίκτυο της Αθήνας, ώστε να ανταποκρίνεται περισσότερο στις ανάγκες των πολιτών και της τοπικής αυτοδιοίκησης, μέσω μιας μελέτης για την αειφόρο αστική κινητικότητα στην πόλη, τα αποτελέσματα της οποίας θα είναι σύντομα διαθέσιμα αλλά και βελτιωτικά για τον επιβάτη.

– Τόσο η Τηλεματική, όσο και το ηλεκτρονικό εισιτήριο αποτελούν δύο έργα εκσυγχρονισμού, στρατηγικής σημασίας για τον Οργανισμό. Η εφαρμογή τους, στην εποχή της ψηφιακής καταιγίδας, συνδυαστικά θα μας δώσει τη δυνατότητα για καλύτερο σχεδιασμό των μετακινήσεων, στη βάση της πραγματικής ζήτησης, για τη βέλτιστη διαχείριση του συγκοινωνιακού έργου.

– Ξεκινήσαμε τη διεκδίκηση χρηματοδοτικών εργαλείων, προκειμένου να ανανεωθεί ο γηρασμένος στόλος οχημάτων με νέα και μάλιστα προωθημένης αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Ήδη –σε πρώτη φάση – εξασφαλίσαμε 30 εκατ. ευρώ από την Περιφέρεια Αττικής και δρομολογούμε την προμήθεια 92 οχημάτων, από τα οποία τα 12 θα είναι ηλεκτρικά και φιλοδοξούμε να κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας μέσα στο 2018.

– Παρέχουμε υπηρεσίες ελεύθερης μετακίνησης ή μετακίνησης μειωμένου κομίστρου στο 54% του επιβατικού κοινού. Για τον ΟΑΣΑ αποτελεί σήμερα στρατηγική κατεύθυνση αυτή η κοινωνική πολιτική, σε αντίθεση με ό,τι συνέβαινε στο παρελθόν.

– Εντάσσουμε τις Δημοτικές Συγκοινωνίες στο ενιαίο Σύστημα Δημοσίων Συγκοινωνιών Αττικής με στόχο την επίτευξη της δια-λειτουργικότητας μεταξύ τους.

Σε συνεργασία με τους Δήμους και άλλους τοπικούς φορείς, πραγματοποιούμε δεκάδες παρεμβάσεις και τροποποιήσεις δρομολογίων, με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.

– Αξιοποιώντας την τηλεματική προχωρούμε σε μέτρα βελτίωσης της εποπτείας των λεωφορειολωρίδων και επέμβασης, όταν χρειαστεί, σε πραγματικό χρόνο.

Σε συνεργασία με την τροχαία συνεχίζεται η δράση των γερανοφόρων που διαθέτει ο ΟΑΣΑ για την απομάκρυνση των παράνομα σταθμευμένων οχημάτων κατά μήκος των διαδρομών των λεωφορειακών γραμμών και του τραμ.

Το 2016 διενεργήθηκαν 2.592 μεταφορές παράνομα σταθμευμένων οχημάτων και αφαιρέθηκαν πινακίδες ή βεβαιώθηκαν παραβάσεις σε 776 οχήματα.

Αντίστοιχα για παραβίαση της απαγόρευσης χρήσης των λεωφορειολωρίδων, το 2016, βεβαιώθηκαν 2.929 παραβάσεις και για παράνομη στάθμευση σ’ αυτές 1.725 παραβάσεις.

Επίσης, προχωρούμε στη συντήρηση της κίτρινης διαγράμμισης των λεωφορειολωρίδων, καθώς και των πληροφοριακών πινακίδων κατά μήκος αυτών.

Επίσης εντάξαμε στις δράσεις μας και προχωρούμε στην αντικατάσταση των αναλογικών φωτογραφικών συσκευών από ψηφιακές, την κατάργηση των επαγωγικών βρόχων και την εγκαθίδρυση ηλεκτρονικής επικοινωνίας για τη λήψη δεδομένων.

– Εντός των ετών 2016 και 2017 ο ΟΑΣΑ πραγματοποίησε συναντήσεις με εκπροσώπους συλλόγων ΑμεΑ, συντάχθηκε αναλυτικό Σχέδιο Δράσης και ρυθμίστηκε ένα σύνολο ζητημάτων για τη βελτίωση της μετακίνησής τους με τα ΜΜΜ.

Πραγματοποιήθηκαν οι αναγκαίες προσαρμογές στο σύστημα της τηλεματικής ώστε να ακούγεται ευκρινώς εντός των οχημάτων η ηχητική αναγγελία των στάσεων.

Προγραμματίζεται η προμήθεια προεξοχών πεζοδρομίου που τοποθετούνται σε στάσεις για την καλύτερη πρόσβαση των ΑμεΑ στα λεωφορεία.

– Πέρα από την καθιέρωση της ελεύθερης μετακίνησης των ποδηλάτων με τα μέσα σταθερής τροχιάς, αναλαμβάνουμε δράση για τη δημιουργία σημείων απόθεσης ποδηλάτων (ποδηλατοστάσια) σε κατάλληλα σημεία του δικτύου ΟΑΣΑ για την υποστήριξη της χρήσης ποδηλάτου σε συνδυασμό με τα ΜΜΜ. Η δράση αφορά στη δημιουργία 300 ποδηλατοστασίων.


Πηγή: metaforespress.gr



Πηγή: