Παρασκευή 27 Οκτωβρίου 2017

Η Alstom επικεφαλής στην κούρσα για τα 25 Νέα Τραμ στην Αθήνα.

Ενδιαφέρουσες εξελίξεις έχουμε στο διαγωνισμό προμήθειας 25 νέων Τραμ για το δίκτυο της Αθήνας. Σύμφωνα με υψηλά ιστάμενο πρόσωπο της Αττικό Μετρό στο ypodomes.com προχθές εκδόθηκε η απόφαση για την συνέχεια του διαγωνισμού και από από τις 3 συμμετέχουσες εταιρείες αποκλείονται από την επόμενη φάση η Τσέχικη Skoda και η Κορεάτικη Hyundαi Rotem και μοναδικός διεκδικητής απομένει η Γαλλική Alstom.

Όπως τονίστηκε, προς το παρόν δεν μπορούμε να πούμε ότι κλείδωσε το θέμα της προμήθειας από τη Γαλλική εταιρεία μιας και όλες οι συμμετέχουσες έχουν προσφύγει στο ΣτΕ η μία εναντίον της συμμετοχής της άλλης.

Αυτό σημαίνει, ότι ναι μεν έχουμε μία πρώτη εξέλιξη στην επιλογή του προμηθευτή, αλλά θα πρέπει να περιμένουμε την δικαστική απόφαση που είτε θα επικυρώσει το αποτέλεσμα της Αττικό Μετρό, είτε θα το διαφοροποιήσει. Πάντως η απόφαση της Α.Μ. έχει κοινοποιηθεί και στο ΣτΕ.

"Εμείς θα εφαρμόσουμε την όποια κρίση του ΣτΕ" σημείωσε η ίδια πηγή στο ypodomes. "Σκοπός μας είναι να τρέξει η διαδικασία και να ολοκληρώσουμε τον διαγωνισμό". Αν δεν αλλάξει η προχθεσινή απόφαση η Αττικό Μετρό θα προχωρήσει στο άνοιγμα της οικονομικής προσφοράς της Alstom και εφόσον κριθεί συμφέρουσα θα κατακυρώσει το αποτέλεσμα, ολοκληρώνοντας μία διαγωνιστική περιπέτεια 4 ετών.

Να θυμίσουμε ότι πρόκειται για τον δεύτερο διαγωνισμό, καθώς ο πρώτος που διενεργήθηκε το 2013, τελικά ακυρώθηκε, με τις δικαστικές διαμάχες των συμμετεχόντων να είναι συνεχείς.

Τα 25 νέα Τραμ είναι απαραίτητα για την εύρυθμη λειτουργία του δικτύου που επεκτείνεται από το 2018 κατά 5,4χλμ στο κέντρο και το λιμάνι του Πειραιά ενώ θα συμβάλει και στη βελτίωση της καθημερινής απόδοσης των δρομολογίων. Το ποσό που αρχικά έχει θέσει για την συγκεκριμένη αγορά η Αττικό Μετρό είναι 64,5εκατ.ευρώ και ένας από τους όρους του διαγωνισμού είναι να μην δοθεί μεγαλύτερο ποσό προσφοράς από το συγκεκριμένο. Εφόσον ο διαγωνισμός ολοκληρωθεί μέχρι τις αρχές του 2018, τα πρώτα Τραμ θα έρθουν στα μέσα του 2019.

Συντάκτης: Νίκος Καραγιάννης
Πηγή: ypodomes.com