Τετάρτη 20 Σεπτεμβρίου 2017

Δεν θα διέρχονται εντός Αθηνών οι εμπορευματικές αμαξοστοιχίες.


Συντομότερα κατά 3 ώρες τα εμπορευματικά τρένα στην Ειδομένη.

Εκτός Αθηνών θα διέρχονται πλέον οι εμπορευματικοί συρμοί, αξιοποιώντας τον εμπορευματικό σταθμό του Θριασίου και μειώνοντας κατά 3 ώρες τη διαδρομή προς την Ειδομένη.
Η πρωτοβουλία του ΟΣΕ έρχεται να «κουμπώσει» στις προθέσεις του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την ενίσχυση του ρόλου της Ελλάδας ως κόμβου εμπορευματικών μεταφορών για την Κεντρική και Δυτική Ευρώπη.

Η ρύθμιση αυτή έγινε εφικτή, μετά από την πρόσφατη ηλεκτροδότηση και αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου Αθηνών. Στο πλαίσιο των μέτρων προσαρμογής, οι εμπορικές αμαξοστοιχίες δεν θα κυκλοφορούν πλέον στις γραμμές νοτιότερα του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών - ΣΚΑ, αλλά θα κατευθύνονται εφεξής στον εμπορευματικό σταθμό του Θριασίου Πεδίου, όπου και θα πραγματοποιούνται όλες οι απαραίτητες διαδικασίες.

Η αλλαγή πρόκειται να αποσυμφορήσει την κεντρική γραμμή μεταξύ ΣΚΑ, Αθήνας και Αγίου Ιωάννη Ρέντη/Πειραιά, αφήνοντας πρόσθετη χωρητικότητα για τα επιβατικά τραίνα που ξεκινούν και καταλήγουν στον Κεντρικό Σιδηροδρομικό Σταθμό Αθηνών. Επίσης, θα γίνει δυνατή η πύκνωση των επιβατικών δρομολογίων από και προς τον Σ.Σ. Αθηνών.

Η παράδοση στην κυκλοφορία της Ενωτικής Γραμμής Αξιού, με την ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης, μειώνει σημαντικά τους χρόνους μετακίνησης από και προς την Ειδομένη. Επίσης, θα μειωθούν οι απαιτήσεις σε προσωπικό των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων, καθώς και το κόστος των εμπορευματικών συρμών.
Το έργο πραγματοποιήθηκε με αυτεπιστασία από τον ΟΣΕ.

Παράλληλα, αποκαταστάθηκε η σιδηροδρομική κυκλοφορία στη Γέφυρα του Αξιού στο Πολύκαστρο, σε διάστημα μιας εβδομάδας από την εκδήλωση της καταστροφικής πυρκαγιάς που κατέστρεψε την επιδομή της γέφυρας (στρωτήρες και σιδηροτροχιές). Η πυρκαγιά είχε αναγκάσει τις διεθνείς εμπορικές αμαξοστοιχίες να χρησιμοποιούν την διαδρομή του Προμαχώνα με συνέπεια πολύ αυξημένο κόστος.


Συντάκτης: Κλώντζα Ολγα
Πηγή: tovima.gr