Δευτέρα 14 Αυγούστου 2017

Οι Ιαπωνικοί σιδηρόδρομοι στην σιδηροδρομική αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου που πλειοδότησαν στο franchise West Midlands.


£ 1 δισ. Επένδυση


Ηνωμένο Βασίλειο: Η κοινοπραξία της West Midlands Trains Ltd με την ηγεσία της θυγατρικής Abellio του ολλανδικού εθνικού αερομεταφορέα NS (70 · 1%) και της κοινοπραξίας JREM Train 50:50 της East Japan Railway και της Mitsui & Co (29 · 9%) Πλειοδότησε  για το franchise West Midlands στον διαγωνισμο του Τμηματος  Μεταφορών την περασμένη εβδομάδα.

Το franchise καλύπτει τη λειτουργία υπηρεσιών που μεταφέρουν περίπου 74 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως σε δίκτυο 900 χιλιομέτρων το οποίο περιλαμβάνει περιφερειακές υπηρεσίες στην κεντρική γραμμή West Coast μεταξύ Λονδίνου Euston, Birmingham, Crewe και Liverpool και τοπικές υπηρεσίες στην περιοχή West Midlands. Το τρέχον franchise λειτουργεί από το 2007 με την κοινοπραξία Govia της Go-Ahead (65%) και Keolis (35%) με το σήμα Midland του Λονδίνου από το 2007. 


£ 1 δισ. Επένδυση

Το νέο franchise θα διαρκέσει από τον Δεκέμβριο του 2017 έως τον Μάρτιο του 2026. «Θα επενδύσουμε στο δίκτυο περίπου 1 δισ. Λίρες, παρέχοντας νέα τραίνα, καλύτερους σταθμούς και πλήθος άλλων παροχών για τους επιβάτες», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος Abellio UK Dominic Booth. Αυτό θα περιλαμβάνει:
  • 100 νέα τρένα για τη γραμμή Cross-City του Μπέρμιγχαμ και 80 για τη γραμμή χιονιού μέχρι το 2021. Σήμερα βρίσκονται σε εξέλιξη συζητήσεις για την επιλογή ενός προμηθευτή. Η γραμμή Cross-City θα έχει «υπηρεσίες μετρό» χρησιμοποιώντας οχήματα υψηλής χωρητικότητας παρόμοια με εκείνα που χρησιμοποιούνται στο London Overground με ευρείες πόρτες και εστίαση στο δωμάτιο.
  • 225 νέα οχήματα για τις υπηρεσίες του Λονδίνου μέχρι το 2021, με άλλα να ανακαινισθούν.
  • «Σύγχρονα τρένα» για τη γραμμή Abbey του St Albans.
  • Δωρεάν wi-fi σε όλες τις υπηρεσίες κύριας γραμμής μέχρι το τέλος του 2019.
  • Σημεία χρέωσης κινητών και φορητών υπολογιστών σε όλες τις υπηρεσίες του Λονδίνου μέχρι τον Μάιο του 2021.
  • Έξυπνη έκδοση εισιτηρίων με «εισιτήρια καλύτερης αξίας για εργαζόμενους με μερική απασχόληση» και έξυπνες κάρτες για τις γραμμές Abbey του Northampton - Λονδίνο και St Albans.
  • Επιστροφές 25% για καθυστερήσεις άνω των 15 λεπτών, καθώς και το τρέχον 50% για 30 λεπτά και πλήρεις επιστροφές μετά από 60 λεπτά.
  • Βελτιωμένες υπηρεσίες για επιβάτες που χρειάζονται βοήθεια
  • Πληροφορίες ζωντανής χωρητικότητας μέσω κινητών συσκευών.
  • Μια στενότερη συνεργασία μεταξύ του διαχειριστή υποδομής και του διαχειριστή υποδομής Network Rail.
  • 70 εκατομμύρια λίρες στερλίνες σε νέες και υπάρχουσες αποθήκες.
  • £ 60 εκατομμύρια βελτιώσεις σταθμών, συμπεριλαμβανομένων πρόσθετων χώρων στάθμευσης για 1 000 αυτοκίνητα και 2 500 ποδήλατα, καθώς και ένα πρόγραμμα ενοικίασης ποδηλάτων.
  • 800 οθόνες πληροφοριών σε πραγματικό χρόνο σε 150 σταθμούς.
  • Μελέτες σκοπιμότητας για νέους σταθμούς στο West Midlands.

Τοπική διαχείριση

Οι υπηρεσίες που λειτουργούν στην περιοχή του West Midlands θα διοικούνται από κοινού από το Τμήμα Μεταφορών και την κοινοπραξία των 16 τοπικών αρχών του Δυτικού Μίντλαντς και το τροχαίο υλικό στις διαδρομές αυτές θα θα αναγράφει  West Midlands για να δημιουργήσει ένα ξεχωριστό εμπορικό σήμα.
«Θέλουμε να δούμε μια νέα χρυσή εποχή για τα τοπικά τρένα μας», δήλωσε η Andy Street, Δήμαρχος West Midlands. «Έχοντας τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσουμε τις τοπικές γνώσεις και κατανόησή μας για να διαμορφώσουμε αυτό που τα τρένα της West Midlands θα παραδώσει στους επιβάτες σύμφωνα με αυτό το franchise έχει επίσης αλλάξει το παιχνίδι».
Ο Γενικός Γραμματέας του RMT, Mick Cash, δήλωσε ότι η συνδικαλιστική οργάνωση θα «καταπολεμήσει τυχόν κινήσεις σε αμαξοστοιχίες και σταθμούς στο νέο franchise». 

Ιάπωνες εταίροι

Η Mitsui & Co έχει διαφοροποιημένα ενδιαφέροντα σε τομείς όπως η υποδομή, οι μεταφορές, η ενέργεια, η πληροφορική και οι επικοινωνίες σε περίπου 65 χώρες. Το Μάρτιο του 2017 απέκτησε μερίδιο 40% στο franchise Greater Anglia υπό την αιγίδα του Ηνωμένου Βασιλείου Abellio και δήλωσε ότι σκοπεύει να αποδείξει την ιστορία της αγοράς σιδηροδρομικών μεταφορών επιβατών του Ηνωμένου Βασιλείου ως βάση για επέκταση σε άλλους τρόπους και τομείς μεταφορών, συμπεριλαμβανομένου του εμπορίου και της ιδιοκτησίας.
Η JR East δήλωσε ότι το franchise είναι  η πρώτη φορά που συμμετέχει στη λειτουργία των υπηρεσιών μεταφοράς επιβατών εκτός Ιαπωνίας. Η εταιρεία μεταφέρει 17 εκατομμύρια επιβάτες την ημέρα στην Ιαπωνία - σε σύγκριση με την ημερήσια ημερήσια αναβάθμιση των 4,6 εκατομμυρίων ημερησίως στις εθνικές σιδηροδρομικές υπηρεσίες του Ηνωμένου Βασιλείου - και λέει ότι λειτουργεί το πιο πολυσύχναστο σταθμό στον κόσμο στο Τόκιο. Η ομάδα επιδιώκει να αναπτύξει επιχειρηματικές δραστηριότητες εκτός της Ιαπωνίας, στο πλαίσιο της στρατηγικής της «πάντα προς τα εμπρός». Αυτό περιλαμβάνει την προμήθεια συρμών μετρό στην Μπανγκόκ και την παροχή τεχνικής υποστήριξης για τον σχεδιασμό σιδηροδρομικών γραμμών υψηλής ταχύτητας στην Ινδία.

Πηγή: railwaygazette.com