Δευτέρα 7 Αυγούστου 2017

ΗΠΑ: Καθημερινό φαινόμενο οι ακυρώσεις δρομολογίων στο μετρό της Νέας Υόρκης.

NEA YOΡΚΗ. Πολλά από τα τρένα του μετρό της Νέας Υόρκης δεν πραγματοποιούν σε καθημερινή βάση τα προγραμματισμένα δρομολόγιά τους, κυρίως τις ώρες της ημέρας που είναι περισσότερο απαραίτητα, σύμφωνα με σχετική ανάλυση που πραγματοποίησε η εφημερίδα «New York Times».

Το σχετικό δημοσίευμα ξεκινά με τη γραμμή της Λεωφόρου Λέξινγκτον, την πιο πολυσύχναστη γραμμή του μετρό σε όλες τις αμερικανικές πολιτείες, λέγοντας ότι κάθε πρωί οι επιβάτες είναι αναγκασμένοι να αφήνουν να περνάει από μπροστά τους ένα τρένο ή ακόμα και δύο προτού μπορέσουν να επιβιβαστούν.

Η ανάλυση της «NYT» καταδεικνύει ότι το δρομολόγιο δεν εκτελείται από όλα τα τρένα που έχουν προγραμματιστεί σε αυτό, ιδίως κατά τις ώρες αιχμής.

Στη γραμμή της Λεωφόρου Λέξινγκτον, που μεταφέρει τα τρένα νούμερο 4, 5 και 6 μόνο τα 77 από τα 90 τρένα που είναι προγραμματισμένο περνάνε από τον πολύβουο σταθμό του Grand Central από τις 8 έως τις 9 το πρωί. Τα υπόλοιπα τρένα, δηλαδή το 14% του συνόλου, ουσιαστικά ακυρώνονται, σε μια χρονική στιγμή μάλιστα που το σύστημα τα έχει περισσότερο ανάγκη.

Επίσης, το απόγευμα, από τις 5 έως τις 6, μόνο τα 76 από τα συνολικά 88 προγραμματισμένα τρένα σταματούν στον ίδιο σταθμό. Κάθε τρένο που ουσιαστικά ακυρώνεται σημαίνει ότι περίπου 1.000 επιβάτες θα πρέπει να μοιραστούν στα άλλα τρένα που θα διέλθουν από τον ίδιο σταθμό.

Καθώς το μετρό πλησιάζει σε ένα κρίσιμο σημείο, που έχει αναγκάσει ήδη τους αξιωματούχους να ανακοινώσουν ένα φιλόδοξο σχέδιο για την επιδιόρθωση του δικτύου, μια σημαντική πρόκληση θα ήταν να αυξηθεί η συχνότητα των δρομολογίων.

Οι αξιωματούχοι στη Μητροπολιτική Αρχή Μεταφορών (ΜΤΑ) παραδέχονται ότι τα προγράμματα δεν τηρούνται και ρίχνουν την ευθύνη για αυτή την κατάσταση στον μεγάλο αριθμό των επιβατών. Οι συρμοί «κολλάνε» σε πολλούς σταθμούς, καθώς οι επιβάτες προσπαθούν να μπουν και να βγουν από τα βαγόνια, όπως ισχυρίζονται οι υπεύθυνοι της ΜΤΑ.

«Οι επιβάτες γίνονται όλο και περισσότεροι και επιβραδύνουν όλο και περισσότερο τα τρένα» είναι μεταξύ άλλων τα λόγια της Ελιν Σάνον, η οποία είναι στέλεχος της Permanent Citizens Advisory Committee.

Το πρόβλημα είναι ότι οι ακυρώσεις των δρομολογίων δεν είναι περιστασιακές ή συμβαίνουν μόνο σε συγκεκριμένες περιόδους. Η έρευνα της «ΝΥΤ» έχει καταδείξει ότι έχουν λάβει πλέον μόνιμο και σταθερό χαρακτήρα.

Από την πλευρά τους, οι αξιωματούχοι της ΜΤΑ ισχυρίζονται ότι ιδίως τις ώρες αιχμής χρησιμοποιούνται όσο το δυνατόν περισσότερα τρένα και ότι από ένα σημείο και μετά το βασικό πρόβλημα έχει να κάνει με τις δυνατότητες του ίδιου του συστήματος.

Το σύστημα μετάδοσης των σημάτων, το οποίο είναι απαρχαιωμένο, αφού έρχεται από τη δεκαετία του 1930, αποτελεί ένα σημαντικό εμπόδιο στην ομαλή λειτουργία του μετρό, αφού δεν επιτρέπει στα τρένα να μπορούν να κινούνται πιο κοντά το ένα με το άλλο.

Η λύση θα ήταν βέβαια ο εκσυγχρονισμός του συστήματος μετάδοσης σημάτων, αλλά αυτό απαιτεί χρόνια και βέβαια δισεκατομμύρια δολάρια.

Πηγή: ekirikas.com