Δευτέρα 17 Ιουλίου 2017

Μέσα μεταφοράς με ηλεκτρονικό εισιτήριο.


Μετά τη δοκιμαστική εμφάνιση του μέτρου, που ο ΟΑΣΑ θεωρεί επιτυχή, το νέο σύστημα θα επεκταθεί σε λεωφορεία, τρόλεϊ, τραμ και μετρό και θα συνυπάρχει για 6 μήνες με το χάρτινο

Με... παρατράγουδα και αρκετά εμπόδια, οι συγκοινωνίες της πρωτεύουσας αρχίζουν να μπαίνουν στην ηλεκτρονική εποχή.

Η πιλοτική εμφάνιση των «έξυπνων» εισιτηρίων ξεκίνησε την 1η Φεβρουαρίου από τα λεωφορεία, τα τρόλεϊ, το τραμ και τον Ηλεκτρικό και δύο μήνες μετά τα ακυρωτικά μηχανήματα έκαναν την εμφάνισή τους στις δύο γραμμές του μετρό.

Στο πρώτο πεντάμηνο της πειραματικής εφαρμογής, με βάση ανεπίσημα στοιχεία του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ), διατέθηκαν πάνω από 200.000 ηλεκτρονικά εισιτήρια και αρκετές κάρτες μηνιαίας διάρκειας, με εισπράξεις που ξεπέρασαν τα 2 εκατ. ευρώ.

«Είναι το πρώτο βήμα, που έγινε δεκτό από το κοινό όπως δείχνουν τα πρώτα στοιχεία», εξήγησε στην «Εφ.Συν.» αρμόδια πηγή του ΟΑΣΑ και, χωρίς να δώσει δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα, προανήγγειλε ότι σύντομα το «έξυπνο» εισιτήριο θα μπει σε πλήρη εφαρμογή.

Υπολογίζεται ότι για έξι μήνες το νέο σύστημα θα συνυπάρχει με τα χάρτινα εισιτήρια και τις «παραδοσιακές» κάρτες απεριορίστων διαδρομών. Στο ίδιο διάστημα δεν θα λειτουργούν οι μπάρες στις εξόδους των σταθμών του μετρό και του Ηλεκτρικού.

Εως τώρα έχουν τοποθετηθεί 240 μηχανήματα αυτόματης έκδοσης των νέων εισιτηρίων και των μηνιαίων καρτών, ενώ ετοιμάζονται υποδομές στους πρώτους 20 σταθμούς του μετρό που θα δέχονται πιστωτικές και χρεωστικές κάρτες.

Εχει επίσης ξεκινήσει η τοποθέτηση ακυρωτικών μηχανημάτων στους σταθμούς του προαστιακού που είναι ενταγμένοι στο δίκτυο των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας και επιβάτες ταξιδεύουν με εισιτήριο των 1,40 ευρώ.

Ευνοϊκότερες τιμές

Τα «έξυπνα» εισιτήρια θα επιτρέψουν στον ΟΑΣΑ να διαμορφώσει μια δικαιότερη πολιτική τιμών που θα καθορίζονται με βάση τη διάρκεια του ταξιδιού του κάθε επιβάτη. Θα συνδεθεί με την καθιέρωση εισιτηρίων καθορισμένης διάρκειας, τριών έως και επτά ημερών, με ευνοϊκότερες τιμές για να καλυφθούν περισσότερες κατηγορίες πολιτών.

Το πιο σημαντικό είναι ότι οι μηνιαίες κάρτες θα ισχύουν για ένα μήνα από την πρώτη ακύρωσή τους. Σήμερα έχουν διάρκεια από την 1η ώς το τέλος του κάθε μήνα, ακόμη και αν έχουν εκδοθεί στο πρώτο δεκαήμερο.

Τα δωρεάν ή μειωμένα εισιτήρια θα συνεχίσουν να ισχύουν όπως σήμερα, για ανέργους, φοιτητές, ένστολους, πολύτεκνους και για όλες τις άλλες κατηγορίες.

Οι φορείς όμως που τους καλύπτουν, όπως τα υπουργεία Παιδείας, Εργασίας, Εθνικής Αμυνας κ.λπ., θα είναι υποχρεωμένοι να υπογράφουν συμβάσεις με τον ΟΑΣΑ και να καταβάλλουν το κόστος, έτσι θα μπει τάξη σε οικονομικές εκκρεμότητες πολλών χρόνων.

Το μεγάλο «αγκάθι» πάντως είναι οι κάρτες απεριορίστων διαδρομών. Ο αρχικός σχεδιασμός της έκδοσής τους έχει ανασταλεί μετά την αρνητική τοποθέτηση της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων η οποία θεωρεί ότι τα στοιχεία που ζητά ο ΟΑΣΑ παραβιάζουν τα ανθρώπινα δικαιώματα.

Ο Οργανισμός από την πλευρά του έχει αφαιρέσει ορισμένα στοιχεία, όπως τον ΑΜΚΑ, παρ’ όλο που το θεωρεί βασικό στοιχείο για τη δωρεάν επανέκδοση μιας χαμένης κάρτας.

Εχει αποστείλει ολοκληρωμένη μελέτη για τα δεδομένα που ζητά και αναμένει την τελική γνωμοδότηση της ανεξάρτητης αρχής. Σήμερα εκδίδονται ηλεκτρονικές κάρτες με μόνα στοιχεία το ονοματεπώνυμο και τον αριθμό ταυτότητας του χρήστη, όπως ζητούνται και στις κανονικές.

Συντάκτης: Χαρά Τζαναβάρα
Πηγή: efsyn.gr