Πέμπτη 27 Ιουλίου 2017

Προαστιακός Αθήνας: Πρώτα οι μελέτες για τις επεκτάσεις προς Λαύριο και Ραφήνα.

Με έγγραφο της Γενικής Γραμματείας του Υπουργείου Υποδομών προς τον ΟΣΕ, την ΕΡΓΟΣΕ και την ΕΥΔΕ/ΚΕΣΠ ΠΕ&ΒΕ, ζητήθηκε στις 7 Ιουλίου η συγκρότηση εννεαμελής επιτροπής που θα αναλάβει να ολοκληρώσει τις διαδικασίες ωρίμανσης των σιδηροδρομικών έργων επέκτασης του Προαστιακού Σιδηρόδρομου προς Λαύριο (Κορωπί-Λαύριο) και προς Ραφήνα (Αεροδρόμιο-Ραφήνα).

Πρόκειται για την πρώτη κίνηση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να κρατήσει ζωντανά τα δύο έργα μετά την απόρριψη ένταξης τους στο ΕΣΠΑ (στο Ε.Π.ΥΜΕ-ΠΕΡΑΑ) καθώς δεν κάλυπταν τα κριτήρια επιλεξιμότητας περί υλοποίησης ενεργειών τεχνικής βοήθειας. Η αίτηση είχε υποβληθεί όχι για το ίδιο το έργο, αλλά για τις μελέτες ωρίμανσης του προκειμένου σε επόμενη φάση να μπορέσει να οδεύσει προς υλοποίηση.

ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΝΕΟ

Από το έγγραφο του Υπ.ΥΠΟΜΕ αυτό που φαίνεται ότι κλειδώνει οριστικά είναι ότι η Ραφήνα θα συνδεθεί σιδηροδρομικά μέσω Αεροδρομίου και όχι μέσω της υποδομής που υπάρχει στο μέσον της Αττικής Οδού και που φτάνει μέχρι το ύψος του Πικερμίου.

Όπως πληροφορείται το ypodomes πρόκειται για πιο εύκολο τεχνικά έργο, με λιγότερες απαλλοτριώσεις ενώ θα καλύψει τις περιοχές των Σπάτων, του Πόρτο-Ράφτη φτάνοντας μέχρι το λιμάνι της Ραφήνας το όποιο φέτος αναμένεται να ξεπεράσει τους 2 εκατομμύρια επιβάτες.

Σύμφωνα με άλλο έγγραφο, αυτή τη φορά της ΕΡΓΟΣΕ θα ζητηθεί αίτημα χρηματοδότησης των μελετών ωρίμανσης από το εθνικός σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων για να προκηρυχθούν και ανατεθούν στο άμεσο μέλλον.

ΔΡΟΜΟΣ ΜΠΡΟΣΤΑ

Αυτό που γίνεται για μία φορά ακόμα κατανοητό, είναι ότι μιλάμε για έργα που χρειάζονται χρόνο μπροστά τους για να ωριμάσουν καταρχάς μελετητικά, να έχουν περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις και σε δεύτερο στάδιο να αναζητηθεί πηγή χρηματοδότησης είτε από κάποιο μελλοντικό πακέτο CEF είτε από την μεγάλη ανακατανομή του ΕΣΠΑ το 2019.

Τα έργα κατασκευαστικά στην καλύτερη περίπτωση, ακόμα και αν βρουν χρηματοδότηση θα είναι απίθανο να ξεκινήσουν πριν το 2020.

Συντάκτης: Νίκος Καραγιάννης
Πηγή:΅ypodomes.com