Τρίτη 21 Μαρτίου 2017

Πού έχει κολλήσει το έργο που φέρνει πιο κοντά την Πάτρα.

Λίγο πριν από το καλοκαίρι τοποθετείται, σύμφωνα με το καλό σενάριο, η υπογραφή, μεταξύ της ιταλικής GD Infrastrutture και του Δημοσίου, του έργου της κατασκευής του σιδηροδρομικού έργου, αρχικού προϋπολογισμού 214 εκατ. ευρώ, στο τμήμα Ψαθόπυργος - Ρίο, στην περιοχή Μποζαΐτικα της Πάτρας.

Η συμβασιοποίηση του έργου, που θα φέρει πιο κοντά την Αθήνα με την Πάτρα αρχικά σχεδιαζόταν να πραγματοποιηθεί μέσα στο πρώτο δίμηνο, ωστόσο, η νέα αίτηση ασφαλιστικών μέτρων στο ΣτΕ της Πόρτο Καρράς έχει προσθέσει νέα καθυστέρηση. Η Πόρτο Καρράς, που "έχασε” το έργο, προτού προσφύγει εκ νέου στο ΣτΕ είχε καταθέσει προδικαστική προσφυγή στο διοικητικό συμβούλιο της ΕΡΓΟΣΕ, την οποία, το τελευταίο, απέρριψε. Εκτιμάται ότι θα χρειαστεί τουλάχιστον ένας μήνας ωσότου το ΣτΕ εκδώσει την απόφαση.

Έτσι, το σίκουελ του σιδηροδρομικού έργου, μήκους 10,5 χλμ, για το οποίο η ιταλική εταιρεία που συνεργάζεται με την Μηχανική, έχει προσφέρει έκπτωση 45,2% συνεχίζεται με αποτέλεσμα να έχουν χαθεί ήδη δύο χρόνια, ενώ η συμβατική περίοδος των εργασιών είναι 36 μήνες.

Τι προηγήθηκε

H GD Infrastrutture παρότι είχε προσφέρει την μεγαλύτερη έκπτωση (86,7 εκατ. ευρώ), αποκλείστηκε από το διαγωνισμό διότι από το φάκελό της απουσίαζε η σφραγίδα apostille (πιστοποιεί τη γνησιότητα ενός εγγράφου, προκειμένου να μπορεί να γίνει δεκτό ως έγκυρο από ξένο κράτος).

Έτσι, υπέβαλε ένσταση στο Ελεγκτικό Συνέδριο, το οποίο αποφάσισε, με τρεις αποφάσεις του ότι το δ.σ. της ΕΡΓΟΣΕ θα πρέπει να αναθέσει τη σύμβαση στην GD Infrastrutture. Το τελευταίο προχώρησε στη ανάθεση του έργου στην ιταλική εταιρεία που συνεργάζεται με την Μηχανική, ωστόσο η Πόρτο Καρράς προσέφυγε στο ΣτΕ κατά της απόφασης. Το Ανώτατο Δικαστήριο απέρριψε τον περασμένο Νοέμβριο την προσφυγή της Πόρτο Καρράς, η οποία, πρόσφατα, προσέφυγε, εκ νέου, στη δικαιοσύνη.

Από το Κιάτο έως τον Ψαθόπυργο

Το Ψαθόπυργος - Ρίο είναι κομβικής σημασίας για την ολοκλήρωση του εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου με προορισμό την Πάτρα. Και αυτό δεδομένου ότι, σήμερα, σε προχωρημένο στάδιο, βρίσκεται η κατασκευή (από την κοινοπραξία Ακτωρ - J&P Αβαξ – Intrakat) της διπλής σιδηροδρομικής γραμμής, μήκους 71 χλμ., από το νέο Σ.Σ. Κιάτου μέχρι τη Ροδοδάφνη, μετά το σταθμό Αιγίου. Ωστόσο, η ηλεκτροκίνηση της συγκεκριμένης γραμμής θα αποτελέσει αντικείμενο νέας εργολαβίας.

Επίσης, σε εξέλιξη βρίσκεται το σιδηροδρομικό έργο από τη Ροδοδάφνη Αχαΐας (Χ.Θ. 91+500) έως τον Ψαθόπυργο (Χ.Θ. 113+000) που αφορά την υλοποίηση έργων υποδομής, με την προκήρυξη των έργων ηλεκτροκίνησης και επιδομής, προϋπολογισμού 130 εκατ. ευρώ, να προγραμματίζεται για την επόμενη χρονιά.

Το συγκεκριμένο έργο περιλαμβάνει και τη σήραγγα Παναγοπούλας μήκους 4,5 χλμ.

Βέβαια, το ζητούμενο είναι να συνδεθεί η νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή με το λιμάνι της Πάτρας, δηλαδή το τρένο να διέρχεται μέσα από τον αστικό ιστό της Πάτρας, έργο που βρίσκεται στη φάση μελετών.

Μετά την ολοκλήρωση των έργων, μέχρι το 2021, εκτιμάται ότι η διαδρομή από την Αθήνα στην Πάτρα, μέσω τρένου, θα διαρκεί μία ώρα και 50 λεπτά.

Συντάκτης: Δημήτρης Δελεβέγκος
Πηγή: capital.gr