Κυριακή 15 Ιανουαρίου 2017

Το «πράσινο φως» για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναμένουν οι Ιταλικοί Σιδηρόδρομοι.


ΕΝΤΟΣ ΤΩΝ ΗΜΕΡΩΝ Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΕΛΕΓΚΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ

Η σχετική απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου αναμένεται μέσα στον Ιανουάριο καθώς ήδη έχουν περάσει πάνω από έξι μήνες που οι Ιταλικοί Σιδηρόδρομοι πήραν από την ελληνική κυβέρνηση το «πράσινο φως» για την εξαγορά της ελληνικής σιδηροδρομικής εταιρείας.
Αν η έγκριση από το Ελεγκτικό δοθεί άμεσα, τότε μέσα στον Απρίλιο αναμένεται η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να αλλάξει χέρια. Εάν καθυστερήσει και άλλο η έγκριση της σχετικής σύμβασης, τότε ενδέχεται να πάει πίσω και ο διαγωνισμός για την ΕΕΣΣΤΥ που ήδη έχει πάρει τρεις παρατάσεις. Υπενθυμίζεται ότι την ΕΕΣΣΤΥ διεκδικούν οι Ιταλοί και οι Τσέχοι της Scoda, με τη Ferrovial να χαρακτηρίζεται ως ο επικρατέστερος «μνηστήρας».
Η διαδικασία της εξαγοράς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ διήρκεσε πάνω από πέντε χρόνια, κάτι που προκάλεσε ακόμα και τις αντιδράσεις της Ε.Ε. η οποία πίεζε την ελληνική κυβέρνηση επισημαίνοντας ότι αν δεν ολοκληρωθεί η πώληση τότε θα γίνουν απαιτητά περίπου 800 εκατ. ευρώ τα οποία και αποτελούσαν κρατικές χρηματοδοτήσεις προς την εταιρεία. Στο πλαίσιο της αναδιοργάνωσης της εταιρείας, πρόκειται να υλοποιηθούν επενδύσεις 1 δισ. ευρώ, με έμφαση στις επιβατικές μεταφορές που αποτελούν σήμερα το 75%-80% του έργου της.

Εμπορευματικές μεταφορές

Νέα ώθηση στις εμπορευματικές μεταφορές επιχειρεί η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ η οποία έχει ήδη εξασφαλίσει τον επαναπατρισμό της Sony που αποτελεί τμήμα της συμφωνίας με την Cosco.
Αν και ο τρίμηνος αποκλεισμός της Ειδομένης κόστισε 2,5 φορές πάνω τα κέρδη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για το 2016 η κερδοφορία της αναμένεται να προσεγγίσει τα 2 εκατ. ευρώ. Μειωμένο κατά 15% θα είναι και ο κύκλος εργασιών εμπορευματικών μεταφορών της εταιρείας, που εκτροχιάστηκε την περασμένη Άνοιξη εγκλωβίζοντας τους διεθνείς πελάτες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Το αποτέλεσμα, ήταν να αναζητήσουν εναλλακτικούς δρόμους μεταφοράς εμπορευμάτων και να επιβαρυνθούν με επιπλέον κόστος, καθώς η μετακίνηση μέσω Βουλγαρίας κόστιζε μιάμιση ημέρα περισσότερο, εκτινάσσοντας το μεταφορικό κόστος έως και 10.000 ευρώ ανά συρμό.

Οι νέες υπηρεσίες

Αλλάζει... σελίδα η ΤΡΑΙΝΟΣΕ η οποία δίνει πλέον τη δυνατότητα στους επιβάτες της να αγοράζει εισιτήρια μέσω κινητού και tablet
Ήδη είναι πλήρως διαθέσιμες οι νέες υπηρεσίες οι οποίες θα διευκολύνουν σημαντικά το ταξίδι με το τρένο. Πρόκειται για το νέο ηλεκτρονικό εισιτήριο μέσω φορητής συσκευής (κινητού, tablet ή laptop). Με τη νέα αυτή υπηρεσία, οι επιβάτες έχουν πλέον διαθέσιμο το ηλεκτρονικό τους εισιτήριο απευθείας στη φορητή τους συσκευή (κινητό, tablet, laptop) διευκολύνοντάς τους να ταξιδέψουν χωρίς αναμονή στα εκδοτήρια μειώνοντας σημαντικά τον χρόνο μετακίνησής τους.
Ειδικότερα, με την αγορά του εισιτηρίου μέσω ίντερνετ αποστέλλεται αυτόματα στο κινητό τηλέφωνο και στο e-mail του επιβάτη ειδικός κωδικός μέσω της εύχρηστης εφαρμογής Passbook. Ο επιβάτης επιβιβάζεται άμεσα στην αμαξοστοιχία και στη συνέχεια μέσω του κινητού ή άλλης συσκευής ελέγχεται μέσα στο τρένο από τον ελεγκτή, διευκολύνοντας έτσι τη διαδικασία της επιβίβασης. Το νέο «έξυπνο» εισιτήριο διαθέτει πολλαπλές δικλίδες ασφαλείας, εκδίδεται άμεσα και είναι ονομαστικό για τα δρομολόγια του σιδηροδρομικού άξονα.
Επίσης, μέσα στις επόμενες ημέρες θα είναι στη διάθεση του επιβατικού κοινού η υπηρεσία που αφορά στις «έξυπνες» κάρτες πολλαπλών διαδρομών. Πρόκειται για τις νέες «έξυπνες» κάρτες πολλαπλών διαδρομών, οι οποίες θα αντικαταστήσουν τις παλιές χάρτινες, βελτιώνοντας σημαντικά την πρόσβαση των επιβατών στο τρένο. Οι ίδιες κάρτες θα χρησιμοποιηθούν και για τη συμμετοχή των επιβατών στο πρόγραμμα επιβράβευσης πελατών Miles & Bonus. Η έκδοση των «έξυπνων» καρτών γίνεται μία φορά στο κεντρικό κτήριο της εταιρείας Καρόλου 1 - 3 στην Αθήνα και η επαναφόρτωσή τους θα γίνεται στα φυσικά σημεία πώλησης ή μέσω της ιστοσελίδας της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Οι ευρωπαϊκοί σιδηρόδρομοι

Νέο τοπίο για τους ευρωπαϊκούς σιδηροδρόμους επιχειρεί να διαμορφώσει η Ευρωπαϊκή Ένωση, αρχής γενομένης τον Δεκέμβριο του 2020. Η στρατηγική επιλογή της ανάπτυξης του σιδηροδρόμου αντανακλάται στο 4ο Σιδηροδρομικό Πακέτο που ψηφίστηκε από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Η πλήρης απελευθέρωση των σιδηροδρομικών μεταφορών, η καθιέρωση της υποβολής προσφορών για τη σύναψη δημοσίων συμβάσεων, η ενίσχυση των επενδύσεων και η ανάπτυξη νέων εμπορικών υπηρεσιών αποτελούν τους βασικούς στόχους. Ακολουθώντας την απελευθέρωση των εμπορευματικών, σειρά παίρνουν τώρα οι επιβατικές σιδηροδρομικές μεταφορές. Δεδομένου ότι ο σιδηρόδρομος παραμένει «κολλημένος» στο 6% των επιβατικών μεταφορών, ενώ μόλις το 24% των πολιτών είναι ευχαριστημένο από τις προσφερόμενες υπηρεσίες, υπάρχουν μεγάλα περιθώρια βελτίωσης. Αντίστοιχα μεγάλες παραμένουν όμως και οι αντιστάσεις από παραδοσιακούς παίκτες, οι οποίες μέχρι σήμερα ουσιαστικά ανέκοπταν και την εφαρμογή των προηγούμενων τριών πακέτων.
Οι νέοι κανόνες συνδυάζουν την πρόσβαση των παροχών υπηρεσιών σε σιδηροδρομικές γραμμές και σταθμούς εντός των κρατών-μελών, καθώς και την καθιέρωση ως γενικού κανόνα των διαγωνισμών για τη σύναψη με τις αρχές συμβάσεων για τα λεγόμενα «άγονα» δρομολόγια. Σήμερα, οι εθνικές αγορές είναι σε μεγάλο βαθμό κλειστές, με τις εξαιρέσεις της Σουηδίας και της Βρετανίας, οι οποίες αποτελούν μάλιστα και ένα είδος μοντέλου για την ΕΕ. Περιορισμένα βήματα προς την απελευθέρωση έχουν διαγράψει οι Γερμανία, Αυστρία, Ιταλία, Τσεχία και Ολλανδία. Σύμφωνα με τη νέα δέσμη μέτρων, στις περιπτώσεις των δημοσίων συμβάσεων παροχής υπηρεσιών (PSO) σιδηροδρομικής μεταφοράς επιβατών, η πρόσκληση υποβολής προσφορών θα καταστεί τυπική διαδικασία από τον Δεκέμβριο του 2023.

ΠΙΘΑΝΗ Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΗΣ FERRORIAL
Σιδηροδρομική Εγνατία

Ο όμιλος των Ιταλικών Σιδηροδρόμων που δραστηριοποιείται και στον τομέα των υποδομών, δηλαδή των σιδηροδρομικών έργων προσέλκυσε το ενδιαφέρον της ελληνικής κυβέρνησης η οποία σύντομα αναμένεται να προχωρήσει στην κατασκευή της σιδηροδρομικής Εγνατίας.
Η πρόταση στην ιταλική εταιρεία αφορά συμμετοχή στην κατασκευή αλλά και εκμετάλλευση της Σιδηροδρομικής Εγνατίας.
Η Σιδηροδρομική Εγνατία στο σύνολό της αναμένεται να κοστίσει περίπου 10 δισ. Ευρώ, θα έχει έκταση 565 χλμ., θα συνδέει την Αλεξανδρούπολη με την Ηγουμενίτσα και θα περιλαμβάνει 4 μεγάλα τμήματα: Αλεξανδρούπολη - Θεσσαλονίκη, Θεσσαλονίκη - Κοζάνη, Κοζάνη - Κρυσταλλοπηγή και Κοζάνη - Ηγουμενίτσα.
Το όλο project έχει αναρτηθεί στην Ευρωπαϊκή Πύλη Επενδυτικών Έργων, με σκοπό την εξεύρεση πηγών χρηματοδότησης.


Συντάκτης: Μαρία Μόσχου
Πηγή: imerisia.gr