Τρίτη 17 Ιανουαρίου 2017

Η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ απαντά στην εξώδικο διαμαρτυρία της ΠΕΠ -ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Τι ανταπαντά το προσωπικό αμαξοστοιχιών.

Με πολυσέλιδο έγγραφο της που απέστειλε στην συνδικαλιστική παράταξη ΠΕΠ – ΤΡΑΙΝΟΣΕ και κοινοποίησε στους πολιτικούς της προϊσταμένους η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ απαντά στην εξώδικη διαμαρτυρία του συνδικάτου του προσωπικού αμαξοστοιχιών με την οποία έθεταν μια σειρά προβλημάτων που αντιμετωπίζουν , όπως ισχυρίζονται, κατά την διάρκεια εκτέλεσης των καθηκόντων τους.

Στην απαντητική επιστολή της η διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αναφέρει: 

"Το περιεχόμενα του κειμένου της Εξώδικης Διαμαρτυρίας της ΠΕΠ {03/01/2017) είναι τελείως εκτός πραγματικότητας. Και μόνο εξ αυτού του λόγου δεν χρήζει απάντησης. Επειδή όμως εκφράζει μόνο τη συνδικαλιστική ηγεσία της ΠΕΠ, σε αντίθεση με το γεγο­νός ότι οι εργαζόμενοι της Εταιρίας έχουν σαφέστατα διαφορετική άποψη για τα θέματα τα οποία θίγονται (με αντιεπαγγελματικό τρόπο) στην επιστολή, κρίνεται σκόπιμο να σχολιασθούν όλες οι ανακρίβειες της επιστολής μία προς μία. Επίσης, επιφυλασσόμαστε για κάθε περαιτέρω ενέργεια μας σχετικό με τη δυσφήμηση της Εταιρείας αλλά και του σιδηροδρόμου γενικότερα, από τέτοιου είδους αστήριχτες και συκοφαντικές απόψεις.

Ειδικότερα:

Είμαστε βέβαιοι ότι μόνο ένα πολύ μικρό τμήμα των εργαζομένων της Εταιρείας έχει την άποψη ότι η παρουσία του επί του τρένου είναι "επίφοβη" και "επικίνδυνη". Η μεγάλη πλειονότητα του κλάδου δεν νιώθει κανένα 'φόβο’ ή "κίνδυνο" «τελώντας
κανονικά τα καθήκοντά της. Η χρήση τέτοιων όρων προσβάλλει τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο εν γίνει, καθώς οι εν λόγω χαρακτηρισμοί είναι προδήλως αβάσιμοι.

Στα θέματα υγιεινής που θίγονται η πραγματική εικόνα είναι ακριβώς αντίθετη από αυτή που περιγράφεται στο κείμενο, εντελώς αδόκιμα και απρόσεκτα ως "άθλια‘ ρυπαρή’ και “δύσοσμή". Η κατάσταση των τουαλετών (η οποία είναι γνωστή και οφείλεται στην αδυναμία της ΕΕΣΣΤΥ να εκτελέσει έγκαιρα το έργο της συντήρησής τους λόγω έλλειψης χρηματικών και ανθρώπινων πόρων) βαίνει συνεχώς βελτιούμενη, όπως φαίνεται και από τα στοιχεία μετρήσεων ποιοτικού ελέγχου και της Υπηρεσίας. Το ίδιο, δε, ισχύει και για τα θέματα του κλιματισμού. Άλλωστε, τα στελέχη του Κλάδου Ελέγχου και Κίνησης έχουν (με βάση του ισχύοντα σιδηροδρομικό κανονισμό) την υποχρέωση, αλλά και τη δυνατότητα, όταν παραλαμβάνουν την αμαξοστοιχία (45 λεπτά πριν την αναχώρηση), να ζητήσουν αλλαγή της επιβατάμαξας ή έστω να παρατηρήσουν γραπτώς την κατάσταση στις Καρτέλες Επισκευών Άμαξας, σύμφωνα με το καθηκοντολόγιο τους.

Η αναφορά σε 'θέματα ασφαλείας" είναι επίσης παντελώς ανακριβής και δυσφημιστική για τον ελληνικό σιδηρόδρομο συνολικά. "Ποιές και πόσες αμαξοστοιχίες θεωρούνται από τους συνδικαλιστές της ΠΕΠ 'παλαιές' και 'ακατάλληλες"; Και ποιός αποτρέπει μια αμα­ξοστοιχία να μην αξιοποιείται, όταν ικανοποιεί τις απαιτήσεις συντήρησης και επιθεώρη­σης και είναι "αξιόπλοη" σε μια περίοδο που γενικότεροι λόγοι αναγκάζουν την ΕΕΣΣΤΥ , η οποία υπεργολαβικά είναι υπεύθυνη για τη συντήρηση του τροχαίου υλικού της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, να μας διαθέτει περιορισμένο στόλο για την υλοποίηση του έργου; Μήπως θα προτιμούσαν οι συνδικαλιστές της ΠΕΠ να ακυρωθούν δρομολόγια ελλείψει Rnilbus, αντί να χρησιμοποιούνται συρμοί τύπου IC-AEG; Και ποιος πληροφόρησε τους συνδικαλιστές της ΠΕΠ ότι τα όποια συμβάντα "υπερθέρμανσης'' ή "ακινητοποιήσεων’ ή χρήσης "εφε­δρειών' είναι τέτοιας κατηγορίας ώστε να αποκαλούνται εντελώς απερίσκεπτα 'ζητήμα­τα ασφάλειας"; Σε κάθε περίπτωση μάλιστα τα συμβάντα αυτό εμφανίζονται ολοένα και σπανιότερα κατά το τελευταίο διάστημα. Σε αντίθεση μάλιστα, το γεγονός ότι ένας συρ­μός δεν χρησιμοποιείται για τεχνικούς λόγους και στη θέση του χρησιμοποιείται εφε­δρικός συρμός, είναι η απόλυτη απόδειξη τήρησης σε υψηλό επίπεδο των κανόνων ασφάλειας. Υπογραμμίζουμε με έμφαση ότι είναι έτσι δομημένη η Εταιρεία, ώστε τα τεχνικά ζητήματα που τυχόν ανακύπτουν να αντιμετωπίζονται εν τη γενέσει τους και να μην προκύπτει κίνδυνος για επιβάτες και προσωπικό. Άλλωστε, σε όλες τις ανάλογες πε­ριπτώσεις οι τεχνικοί χειρισμοί και σι διαδικασίες υποκατάσταης του τροχαίου υλικού γίνονται σύμφωνα με τα προβλεπόμενα και πάντα μέσα στο πλαίσιο διασφάλισης της ασφαλούς λειτουργίας.

Είναι τελείως ανυπόστατη και αυθαίρετη η αναφορά ότι δεν είναι λίγα τα περιστατικά εκτροχιασμών και πυρκαγιών σε βαγόνια λύνω τεχνικών προβλημάτων". Είναι μάλιστα τόσο αβάσιμη (και δυσφημιστική), ώστε δεν μπορεί παρά να αποδοθεί είτε σε παντελή άγνοια ή σε εμπάθεια και πιθανόν σε εξυπηρέτηση άλλων σκοπιμοτήτων, ενδεχομένως κλαδικών. Γεγονός που ίσως συνδέεται με κάποια μέλη της συνδικαλιστικής ηγεσίας της ΠΕΠ, αλλά σε καμιά περίπτωση δεν συμπίπτει με την άποψη συνολικά των εργαζομένων της Εταιρείας, καθώς και των επιβατών για τον σιδηρόδρομο, Ας μας απαντήσει η συν­δικαλιστική ηγεσία της ΠΕΠ; ποιά είναι τα περιστατικά εκτροχιασμών και πυρκαγιών σε βαγόνια με επιβάτες λόγω τεχνικών προβλημάτων του τροχαίου υλικού;

Επίσης το θέμα της "κίνησης συρμών με θύρες ανοικτές'' έχει τεθεί αρμοδίως προς την ΕΕΣΣΤΥ, η οποία, κατά δήλωσή της αφενός ισχυρίζεται ότι η λειτουργία των θυρών είναι σύμφωνη με τις Διεθνείς Τεχνικές Προδιαγραφές UIC-5S0 και αφετέρου ότι επιλαμβάνεται όλων των αναλογών υποθέσεων που έχουν αναφερθεί από το προσωπικό στις Καρ­τέλες Επισκευών.

Τέλος, για την αντιμετώπιση της παραβατικής συμπεριφοράς των τοξικαεξαρτημένων ατόμων που μετακινούνται με τον σιδηρόδρομο, καθώς και των επιβατών που προβαί­νουν σε έκνομες ενέργειες στρεφόμενες κατά του προσωπικού, προσώπων και πραγμάτων, η Εταιρεία μας είναι σε συνεχή επικοινωνία με τις καθ΄ ύλην αρμόδιες Αστυνομι­κές Αρχές. Η αλληλογραφία της Διοίκησης με τις Αστυνομικές (και λοιπές) Αρχές είναι διαρκής και, μάλιστα, οι παρατηρήσεις μας και οι προτροπές μας για επιμελέστερη, κα­λύτερη και αποτελεσματικότερη αστυνόμευση επισημαίνονται σε όλους τους τόνους. Για τη Διοίκηση και την Εταιρεία η ασφάλεια επιβατών και προσωπικού είναι η πρώτη και αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητα. Προς αντιμετώπιση κάθε τέτοιου Φαινομένου η Διοί­κηση έχει επανειλημμένα εισηγηθεί προς τις Αστυνομικές Αρχές συγκεκριμένα μέτρα, Φτάνοντας στο σημείο να ζητήσει την τοποθέτηση Ειδικών Φρουρών στους συρμούς, αναλαμβάνοντας μάλιστα και το σχετικό κόστος. Είναι όμως αυτονόητο ότι δε νοείται ορθή εφαρμογή μέτρων αστυνόμευσης χωρίς την αναγκαία και απαραίτητη συνδρομή της ΕΛ.ΑΣ.

Αντιλαμβανόμαστε όλοι ότι τα προβλήματα στο τροχαίο υλικό και στη λειτουργία του είναι υπαρκτά (εξαιτίας της εταιρικής δυσπραγίας της ΕΕΣΣΤΥ να εκτελέσει ολοκληρωμέ­να και αποδοτικά το έργο της συντήρησης όπως οφείλει, συνεκτιμώντας παράλληλα την αύξηση των προσπαθειών της κατά το τελευταίο διάστημα) και ότι ο πρώτος δέκτης των παραπόνων των επιβατών είναι το προσωπικό μας επί των αμαξοστοιχιών, που είναι ιδιαίτερα ευαισθητοποιημένο στο θέμα της καλής λειτουργίας και της αυξημένης ποι­ότητας στην υπηρεσία. Και επί αυτού του θέματος ασκούνται όλες οι δυνατές πιέσεις από τις αρμόδιες Διευθύνσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τη επίλυση των θεμάτων. Όμως, ανάρ­μοστες περιγραφές για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, όπως αυτές που περιέχονται στο εν λόγω αντιεπαγγελματικό κείμενο, μόνο κακό μπορούν να επιφέρουν.
Όλοι οφείλουμε να διασφαλίζουμε στον απόλυτο βαθμό την εμπιστοσύνη των πολιτών, στο γεγονός ότι η ασφάλεια των επιβατών, αλλά και του προσωπικού, είναι η πρώτη και αδιαπραγμάτευτη προτεραιότητα της Εταιρείας".

Τι αναφέρει σε ανακοίνωση η συνδικαλιστική παράταξη ΠΕΠ –ΤΡΑΙΝΟΣΕ .
Αποτέλεσμα εικόνας για ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ«Την ημέρα που ανακοινώθηκε η έγκριση της μεταβίβασης των μετοχών της δημόσιας ΤΡΑΙΝΟΣΕ στους Ιταλούς αγοραστές, ο διευθύνων Σύμβουλος, άρτι αφιχθείς από τις εορταστικές του διακοπές, προκαλεί για ακόμα μία φορά. Δηλώνει ότι όλα στον σιδηρόδρομο λειτουργούν στην εντέλεια και απειλεί το Συνδικάτο με νομικά μέτρα!
Παραδίδουμε την διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην κρίση όλων των συναδέλφων και καλούμε τα υπόλοιπα σιδηροδρομικά Σωματεία καθώς και την Ομοσπονδία να τοποθετηθούν επίσημα πάνω σε αυτό το κατάπτυστο κείμενο».