Τετάρτη 18 Ιανουαρίου 2017

ΣΤΑ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΑΓΚΡΙΩΤΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ.

Αποτέλεσμα εικόνας για ΣΤΑ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΜΑΓΚΡΙΩΤΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ.Ποια είναι τα έξι σημεία της πρότασης - πλαίσιο της Κίνησης «Προοδευτικοί Πολίτες», που παρουσιάστηκε στους επικεφαλής των Επιμελητηρίων Θεσσαλονίκης
Την πρότασή τους για το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης, αποτελούμενη από έξι βασικά σημεία, κατέθεσαν οι «Προοδευτικοί Πολίτες για την ανάπτυξης της Κεντρικής Μακεδονίας», σε συνάντηση του συντονιστή της Κίνησης, Γιάννη Μαγκριώτη, με τους προέδρους των ΒΕΘ, ΕΕΘ, ΕΒΕΘ και ΕΣΘ, στα γραφεία του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου.

Όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση, η πρόταση διαμορφώθηκε σύμφωνα με την οδηγία της ΕΕ, η οποία τίθεται υποχρεωτικά σε εφαρμογή από το 2019, για όλες τις χώρες της ΕΕ και απελευθερώνει τις αστικές και υπεραστικές συγκοινωνίες.

Τα έξι σημεία της πρότασης - πλαίσιο είναι:

α) Ένα μεταβατικό στάδιο, δυο χρόνων εξορθολογισμού, επίλυσης συναινετικά, αν είναι δυνατόν, όλων των εκκρεμοτήτων και προετοιμασίας όλων των εμπλεκόμενων, για την μετάβαση στην νέα εποχή.

β) Την προκήρυξη, διεθνούς διαγωνισμού, για την ανάθεση των υπηρεσιών της αστικής συγκοινωνίας, σε έναν, ή περισσότερους ιδιωτικούς φορείς «ΠΑΡΟΧΟΥΣ», με σημαντική γνώση και εμπειρία του αντικείμενου, ανάλογα με τα πορίσματα της μελέτης, που θα εκπονηθεί, λαμβάνοντας υπ’ όψιν, την ολοκλήρωση της βασικής γραμμής του ΜΕΤΡΟ και της επέκτασης του στην Καλαμάρια, μέχρι το 2020, όπως και τις αναγκαίες επεκτάσεις Δυτικά και προς το Αεροδρόμιο. 

γ) Συγκρότηση Ανεξάρτητης Ρυθμιστικής Αρχής, για όλες τις Αστικές Συγκοινωνίες της χώρας, με δυο τμήματα, ένα στην Αθήνα και ένα στην Θεσσαλονίκη, που θα παρακολουθεί την λειτουργία τους και θα αποφασίζει, μετά από προτάσεις των εμπλεκόμενων, για τα σημαντικά θέματα και φυσικά για την πολιτική του κομίστρου.

δ) Συγκρότηση Συμβούλιου Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης, με την συμμετοχή των τοπικών φορέων της αυτοδιοίκησης, των εργαζομένων και των παραγωγικών τάξεων, που θα σχεδιάζει την συγκοινωνιακή πολιτική της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης και θα εποπτεύει, το σύνολο των μέσων μεταφοράς, σημερινών και μελλοντικών.

ε) Επιδότηση του εισιτηρίου και μειωμένο για τους ανέργους, Αμέα, μαθητές και φοιτητές, στρατιώτες και κάθε κατηγορίας πολιτών, που έχουν αποδεδειγμένη ανάγκη υποστήριξης.

στ) Καθολική χρήση των νέων τεχνολογιών, για να μειωθεί το κόστος λειτουργίας, να βελτιωθούν οι υπηρεσίες και να διασφαλιστεί η διαφάνεια και ο έλεγχος, τόσο του Παρόχου των υπηρεσιών, όσο και των χρηστών.

Στη σύσκεψη, όπως αναφέρει η ίδια ανακοίνωση, συμφωνήθηκε ότι τα έξι σημεία της πρότασης της Κίνησης είναι η βάση, τόσο για την βραχυπρόθεσμη επίλυση των προβλημάτων του ΟΑΣΘ, όσο και το πλαίσιο για την ανάπτυξη ποιοτικών και καθολικών υπηρεσιών Αστικής Συγκοινωνίας, στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης, πριν και μετά την λειτουργία του ΜΕΤΡΟ και κάθε άλλου ΜΜΜ, που θα αναπτυχθεί μελλοντικά στην Θεσσαλονίκη.

Η συνάντηση με τα Επιμελητήρια Θεσσαλονίκης πραγματοποιήθηκε έπειτα από πρόσκληση του Γιάννη Μαγκριώτη. Σε αυτή, από την Κίνηση, συμμετείχε και ο Κυριάκος Μερελής, μέλος της διοίκησης του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου.

Πηγή:voria.gr