Παρασκευή 20 Ιανουαρίου 2017

100 χρόνια Υπερσιβηρικός. Συναρπαστικό ταξίδι ζωής.

Το διάσημο τρένο-φετίχ συμπληρώνει έναν αιώνα ζωής κι εμείς, τουρτουρί­ζοντας ακόμη από τις πρόσφατες «σιβηρικές» θερμοκρασίες, κάνουμε focus σε 10 σημεία αυτής της συναρπαστικής πορείας, που... ρίχνει ράγες στο 1/3 του πλανήτη.


1. Ιστορία 

Άρχισε να κατασκευάζεται το 1891 και ολοκληρώθηκε το 1916, όταν ο τσάρος Αλέξανδρος Γ΄ αποφάσισε να «ενοποιήσει» τη ­Ρωσία από τα Ουράλια όρη μέχρι τις ακτές του Ειρηνικού. Περίπου 60.000 εργάτες συμμετείχαν στις μαραθώνιες εργασίες, μεταξύ των οποίων στρατιώτες και κατάδικοι. 

2. Trivia 

Οι αριθμοί μπορούν να σε αφήσουν με το στόμα ανοιχτό. Η σιδηροδρομική αυτή γραμμή διασχίζει­ το 1/3 του πλανήτη, έχει μήκος 9.289 χλμ., το non stop ταξίδι διαρ­κεί περίπου 7 ημέρες, το τρένο περνά από 7 διαφορετικές ζώνες ώρας και υπάρχουν 87 σταθμοί ­κατά μήκος της διαδρομής.


3. Διαδρομές 

Τrans-Siberian Διασχίζει όλη τη Σιβηρία και καταλήγει στο ­Βλαδιβοστόκ. 
Trans-Mongolian Διασχίζει σχεδόν ολόκληρη τη Ρωσία, περνά από τη Μογγολία και καταλήγει στο Πεκίνο. 
Trans-Manchurian Καταλήγει στην Κίνα χωρίς να περάσει καθόλου από τη Μογγολία. Όλες οι διαδρομές ξεκινούν από τη Μόσχα και διαρκούν έξι ημέρες. 

4. Εισιτήρια 

Μπορείς να αγοράσεις τα εισιτήριά σου είτε μέσω ταξιδιωτικού γραφείου είτε φτάνοντας στο σταθμό των τρένων στη Μόσχα ή στο Πεκίνο. Αν επιλέξεις την Trans-Siberian διαδρομή, χωρίς στάσεις, το εισιτήριο κοστίζει μόλις € 300 στη δεύτερη θέση ( τετράκλινη κουκέτα ) ή € 150 στην τρίτη θέση ( κομματάκι τολμηρή επιλογή η τελευταία ). Αν επιλέξεις κάποια από τις άλλες δύο διαδρομές ( και πάλι χωρίς στάσεις ), οι τιμές κυμαίνονται γύρω στα € 500. Επιλέγοντας διαδρομή με στάσεις, η τιμή μπορεί να φτάσει γύρω στα € 800 σε τετράκλινη κουκέτα.

5. Σταθμοί 

Ekaterinburg Η πόλη που ­ενώνει την Ευρώπη με την Ασία. 
Novosibirsk Ιδανική στάση για trekking και rafting στα Altai Μountains. 
Krasnoyarsk Η Μέκκα των ­ορειβατών. 
Irkutsk Κοντά στη Βαϊκάλη, την πιο βαθιά λίμνη του κόσμου. 
Ulan-Ude Η πρώτη ασιατική πόλη της διαδρομής. 
Vladivostok Το μεγαλύτερο λιμάνι της Ρωσίας. 
Ulan-Bataar Η πρωτεύουσα της Μογγολίας, μια σχεδόν εξωτική ­εμπειρία. 

6. Ταξίδι όλο το χρόνο 

Η άνοιξη και το καλοκαίρι είναι οι τουριστικά πιο δημοφιλείς εποχές για τον Υπερσιβηρικό, όμως τα τρένα πηγαινοέρχονται ακατάπαυστα όλο το χρόνο. Οι θερμοί μήνες­ προσφέρουν περισσότερο φως ημέρας και πιο μαλακό καιρό, ενώ η περίοδος Νοέμβριος-Απρίλιος προσφέρει κάτι μοναδικό και ανεπανάληπτο από άποψη χειμερινού τοπίου – η απόλυτη εμπειρία της Σιβηρίας. Απλώς ντυθείτε ζεστά!

7. «Διχασμένες» ράγες 

Η Μογγολία και η Ρωσία χρησιμοποιούν ράγες διαφορετικού μεγέθους από ό,τι η Κίνα. Αυτό σημαίνει ότι στις διαδρομές Trans-Manchurian και Trans-Mongolian τα βαγόνια πρέπει να σηκωθούν για να γίνει η απαραίτητη προσαρμογή στις νέες ράγες. 

8. Ο σιδηρόδρομος στην καθημερινότητα 

Μπορεί ο Υπερσιβηρικός να είναι κυρίως γνωστός ως ταξιδιωτική εμπειρία, η αλήθεια όμως είναι ότι αποτελεί το κυριότερο δίκτυο συγκοινωνίας κι επικοινωνίας κατά μήκος της χώρας. Συγκεκριμένα μέσω αυτού γίνεται το 30% των εξαγωγών, ενώ η πλειονότητα των επιβατών είναι Ρώσοι που μετακινούνται από τη μία άκρη της χώρας στην άλλη για επαγγελματικούς ή άλλους λόγους.

9. Ταινία «Trans-Siberian» 

Εσείς γνωρίζατε ότι το 2008 προβλήθηκε η εξαιρετικά ενδιαφέρουσα ταινία «TransSiberian», σε σκηνοθεσία Μπραντ Άντερσον, με τους Γούντι Χάρελσον, Έμιλι Μόρτιμερ, Μπεν Κίνγνκσλεϊ, Κέιτ Μάρα και Εντουάρντο Νοριέγκα; Ένα ζευγάρι ξεκινάει το ταξίδι από το Πεκίνο προς τη Μόσχα, σε μια προσπάθεια να δώσει μια δεύτερη ευκαιρία στην προβληματική σχέση του. Όταν ο άντρας χάνει κάποια στιγμή το τρένο, ανοίγει ο ασκός του Αιόλου. 

10. Σκέψεις επέκτασης 

Φαντάζεστε να μπορείτε να φτάσετε από το Λονδίνο στο Τόκιο με ένα τρένο; Η ιαπωνική εφημερίδα «The Hankyoreh» αποκάλυψε τον περασμένο Οκτώβριο ότι το Κρεμλίνο έχει ήδη προσεγγίσει την Ιαπωνία για πιθανή σύνδεση του Υπερσιβηρικού με το Τόκιο κι εν συνεχεία –εφόσον καταλήξουν σε συμφωνία– με το Λονδίνο. Η επέκταση της γραμμής μετά το Βλαδιβοστόκ, μέσω των νήσων Σαχαλίν και Χοκάιντο, σημαίνει ότι πρέπει να κατασκευαστούν δύο τούνελ μήκους 7 και 42 χλμ. αντίστοιχα. Πιθα­νώς με μια αντίστοιχη κατασκευή αυτής του τούνελ της Μάγχης, που ενώνει τη Μ. Βρετανία με τη Γαλλία και την ηπειρωτική Ευρώπη. Ένα τέτοιο ταξίδι θα μπορούσε να διαρκεί περίπου δέκα ημέρες.


Συντάκτης: Μάριος Μπουμπής
Πηγή: athinorama.gr