Πέμπτη 1 Δεκεμβρίου 2016

ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Καθυστερεί η ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης.


-Ποια από τα  εκκρεμούντα έργα του σιδηροδρόμου  προχωρούν.
 - Πύκνωση εμπορικών δρομολογίων τραίνων μέσα στο 2017.

Προβληματισμός επικρατεί για την καθυστέρηση στην ολοκλήρωση της προσυμβατικής περιόδου για την πώληση του 100% των μετοχών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην Ιταλική Ferrovie Dello State Italiane.
Από το καλοκαίρι όταν διεξήχθη ο διαγωνισμός, φτάσαμε στον Δεκέμβριο και η σύμβαση παραμένει στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Η καθυστέρηση αυτή δημιουργεί αναμονή η οποία φέρνει με την σειρά της αβεβαιότητα.
Από την πλευρά των Ιταλών μέχρι σήμερα υπάρχει υπομονή και δεν έχουμε δείγματα δυσαρέσκειας. Ωστόσο η μεσοβέζικη κατάσταση που υπάρχει σήμερα στη σιδηροδρομική εταιρεία δεν βολεύει σε καμία περίπτωση ούτε τη σημερινή διοίκηση αλλά δυσκολεύει και στον προγραμματισμό της μελλοντικής.

ΕΚΚΡΕΜΟΤΗΤΕΣ

Η ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης μέχρι τον Κεντρικό Σταθμό της Αθήνας μέχρι το τέλος του έτους θα φέρει αναδιάρθρωση των δρομολογίων του Προαστιακού αλλά θα προβεί σε κάτι τέτοιο η σημερινή διοίκηση;
Επίσης μέχρι το καλοκαίρι αναμένουμε τη λειτουργία των 54 από τα τελευταία 106χλμ του διαδρόμου Αθήνα-Θεσσαλονίκη που θα σημάνει την έναρξη υπεραστικών δρομολογίων με ηλεκτροκίνητα τρένα για πρώτη φορά από την Αθήνα.
Την ίδια ώρα σε εξέλιξη είναι το έργο επέκτασης του Προαστιακού Σιδηρόδρομου της Πάτρας προς την Κάτω Αχαγιά ενώ αναμένουμε αποφάσεις για το τμήμα του Προαστιακού που εμπλέκεται στη νέα εργολαβία από το Ρίο μέχρι τον Ψαθόπυργο.
Τα εμπορευματικά δρομολόγια θα πυκνώσουν μέσα στο 2017 με την έναρξη της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Αθήνα-Λιανοκλάδι πράγμα που σημαίνει ότι θα πρέπει να υπάρχει το αντίστοιχο ανθρώπινο δυναμικό και τροχαίο υλικό για να το διαχειριστεί. Την ίδια ώρα υπάρχουν οι 2 εταιρείες που έχουν πάρει άδεια και θα διεκδικούν μερίδιο, ροκανίζοντας αντίστοιχο από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Οι εξελίξεις στην διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ αναμένεται να δώσει ώθηση στο θέμα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και να ολοκληρωθει η αποκρατικοποίηση που θα σημάνει και την λήξη απαίτησης 750εκ.ευρώ από την Ε.Ε. για τις κρατικές ενισχύσεις του παρελθόντος.

Συντάκτης: Νίκος Καραγιάννης
Πηγή: ypodomes.com