Τρίτη 8 Νοεμβρίου 2016

Ομιλία του Φίλιππου Τσαλίδη στο 11ο συνέδριο «Καινοτομίας και Ανάπτυξης» που πραγματοποιήθηκε στην Θεσσαλονίκη.


Αποτέλεσμα εικόνας για Φιλιππος Τσαλιδης Σιδηροδρομικά Νέα   Παραθέτουμε τα σημαντικότερα σημεία ομιλίας του καθηγητή Φίλιππου Τσαλίδη, Διευθύνοντος Συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΑΕ στο 11ο συνέδριο "ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ" που πραγματοποιήθηκε το περασμένο Σάββατο στην Θεσσαλονίκη.


"Ο Σιδηρόδρομος μπορεί να αποτελέσει τον κορμό του Συστήματος Μεταφορών και βασικό μοχλό της οικονομικής, τουριστικής και πολιτιστικής ανάπτυξης της χώρας.
Οι προϋποθέσεις για την επίτευξη των στόχων αυτών είναι:
1.    Η ανάδειξη του σιδηροδρομικού δικτύου ως κύριου και κατ’ εξοχήν μεταφορικού μέσου  για το υπεραστικό έργο.
2.    Η ολοκλήρωση των έργων εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου.
3.    Η αξιοποίηση του Ανθρώπινου Δυναμικού.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δίνει έμφαση:
A.   Στις εμπορευματικές μεταφορές,
Β.  Στις συνδυασμένες μεταφορές,
Γ. Στις επιβατικές μεταφορές ειδικού τύπου, όπως π.χ. τις τουριστικές σιδηροδρομικές υπηρεσίες (Πελοπόνησος, Πήλιο, Κοιλάδα του Νέστου, Ασωπός, κλπ), τις προαστιακές γραμμές (Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Καλαμάτα, Κατερίνη, Λάρισα/Βόλος, Ξάνθη, Αλεξανδρούπολη), κλπ, και
Δ. Στις διεθνείς και διασυνοριακές μεταφορές, όπου όμως μερικές φορές το εθνικό συμφέρον έρχεται σε ανταγωνισμό (και συχνά σε αντίθεση) με το διεθνές ή διασυνοριακό συμφέρον, με αποτέλεσμα να απαιτούνται ιδιαίτερα προσεκτικές πολιτικές, καθώς και αποτιμήσεις των αναμενόμενων αποτελεσμάτων.

Βέβαια, σε κάθε περίπτωση, πρέπει να εξασφαλίζουμε προσπελασιμότητα σε όλες τις πόλεις που έχουν σιδηροδρομική υποδομή, ακόμη και στις λεγόμενες “άγονες γραμμές” (Θράκη, Δυτική Μακεδονία, Θεσσαλία).


ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΥ ΤΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ
Η ολοκλήρωση των έργων εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου είναι εκείνη η οποία θα ενισχύσει σημαντικά την ανταγωνιστικότητα του σιδηρόδρομου σε σχέση με άλλα μεταφορικά μέσα, όπως με το αεροπλάνο.

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ΔΙΑΒΑΙΝΕΙ ΤΟ ΚΑΤΩΦΛΙ ΤΟΥ 21ου ΑΙΩΝΑ
Πέραν του εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ εκσυγχρονίζεται για να διαβεί το κατώφλι του 21ου αιώνα:
1.    Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ διαθέτει αυτή τη στιγμή ένα από τα πιο σύγχρονα δίκτυα φωνής και μεταφοράς δεδομένων.
2.    Υλοποιείται το project του νέου “έξυπνου” ευρωπαϊκού εισιτηρίου, το οποίο θα διαθέτει πολλαπλές δικλίδες ασφαλείας, θα εκδίδεται άμεσα και θα είναι ονομαστικό. Με την εφαρμογή του ηλεκτρονικού εισιτηρίου θα επιτευχθεί μεγάλη εξοικονόμηση κόστους.
3.    Μέσα στον επόμενο μήνα, στα εκδοτήρια της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε όλη την Ελλάδα, οι επιβάτες θα μπορούν να αγοράζουν εισιτήρια με τη χρήση πιστωτικών και χρεωστικών καρτών μέσω τερματικών POS.
4.    Δημιουργείται το club των φίλων της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, προσφέροντας πρόσβαση στις εκπτωτικές προσφορές μας και σύντομα εισάγεται πρόγραμμα επιβράβευσης πελατών ΤΡΑΙΝMILES & BONUS, αντίστοιχο με αυτό των αεροπορικών εταιριών.

ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Τον περασμένο μήνα, με πρωτοβουλία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, έγινε μια τριμερής συνάντηση στη Θεσσαλονίκη με τη διοίκηση του ΟΛΘ και με τη διοίκηση της σιδηροδρομικής επιχείρησης της ΠΓΔΜ, προκειμένου οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι να ανακτήσουν κάποια από τα φορτία που έχασαν προς τη γείτονα χώρα, εξ' αιτίας προβλημάτων στο δίκτυο και του αποκλεισμού της Ειδομένης. Με συνεννόηση και συντονισμό, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα προσπαθήσει να ανακτήσει φορτία, καθώς τα δύο τελευταία χρόνια μειώθηκε το μεταφορικό έργο από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης προς τα βόρεια σύνορα. Υπάρχουν ζητήματα που είναι εύκολο να επιλυθούν, αλλά και πολύ σοβαρότερα που έχουν σχέση με την υποδομή, όπως η καθίζηση της γέφυρας του Γαλλικού και η μη λειτουργία της ηλεκτροκίνησης στην Ενωτική Αξιού - Γέφυρας, τμήμα που πλέον σηκώνει όλο το βάρος των μεταφορών, αλλά με μεγάλη χρονοκαθυστέρηση. Σε αυτά τα σοβαρά εμπόδια που αφορούν στο δίκτυο, προστέθηκαν και οι επιπτώσεις από τον αποκλεισμό διάρκειας της Ειδομένης. Αρνητικά επέδρασε και η κάμψη στην αγορά του χάλυβα, που επηρεάζει μεγάλους πελάτες του ΟΛΘ στη ΠΓΔΜ. Ζητήθηκε από τον ΟΛΘ ο προγραμματισμός του στη διακίνηση φορτίων για το 2017, έτσι ώστε να εξεταστεί εκ νέου και την τιμολογιακή μας πολιτική. Καταβάλλεται προσπάθεια για να αναστραφεί η καθοδική πορεία στις μεταφορές από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης προς τη ΠΓΔΜ, αλλά και να αξιοποιηθεί από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κάθε πιθανός θύλακας ανάπτυξης δραστηριότητας.

ΣΥΝΔΥΑΣΜΕΝΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ & ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΑ ΚΕΝΤΡΑ
Για τις συνδυασμένες μεταφορές απαιτείται ένα εναλλακτικό ριζοσπαστικό μοντέλο που θα βασίζεται στους εξής άξονες:
1.    Το σιδηροδρομικό δίκτυο αποτελεί τον κορμό πάνω στον οποίο θα αναπτυχθούν οι συνδυασμένες μεταφορές, βασική αναπτυξιακή προτεραιότητα της χώρας μας. Αυτό σημαίνει:
2.    Λειτουργικές σιδηροδρομικές συνδέσεις όλων των βασικών λιμανιών της χώρας με το δίκτυο κορμού (σιδηροδρομικός ΠΑΘΕ) και με τα Εμπορευματικά Κέντρα που θα δημιουργηθούν και θα λειτουργούν στην περίμετρο των αστικών περιοχών,
3.    Ενίσχυση των μεταφορικών επιχειρήσεων που χρησιμοποιούν το σιδηρόδρομο και κίνητρα για πριμοδότηση της σιδηροδρομικής μεταφοράς αγαθών, και
4.    Συστηματικές διακρατικές συμφωνίες για συνδυασμένες μεταφορές εντός και εκτός της ΕΕ και μεταξύ της χώρας μας και των όμορων χωρών.