Δευτέρα 20 Ιουνίου 2016

«Σιδηροδρομική Εγνατία». Θέσεις και απόψεις.

Το 2003 είχε κι πάλι έρθει στην επικαιρότητα το θέμα της κατασκευής της λεγόμενης «Σιδηροδρομικής Εγνατίας», όπως και σήμερα, μετά πάντοτε από ανακοινώσεις κομμάτων και υπουργών στον τομέα τον Μεταφορών, δίνοντας αφορμή για θέσεις και αντιπαραθέσεις μεταξύ όχι μόνον των πολιτικών αλλά και τοπικών φορέων.

Το 2003 όπως προαναφέραμε είχε έρθει στην επιφάνεια για πολλοστή φορά το θέμα της κατασκευής της «Σιδηροδρομικής Εγνατίας». Ζητήσαμε με αφορμή την 2η έκδοση του περιοδικού «ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ» να καταθέσουν για το θέμα αυτό τις απόψεις τους πολιτικοί και τοπικοί φορείς. Δείτε τι μας απάντησαν.

Χάρης Καστανίδης 
«Ο σιδηρόδρομος σε ανοδική πορεία»

«Ο ρόλος και η σημασία του σιδηροδρόμου για την ανάπτυξη της Ελλάδας είναι πλέον πέρα από κάθε αμφισβήτηση. Η ξεχωριστή του συμβολή στην οικονομία, τον τουρισμό και τις μεταφορές υπήρξε καθοριστική.
Η πορεία όμως του σιδηρόδρομου μέχρι πριν από ορισμένα χρόνια δεν ήταν ανάλογη με την ιστορική του διαδρομή και προσφορά.
Την εμπνευσμένη ιδέα του Χαρίλαου Τρικούπη για την λειτουργία του σιδηροδρομικού δικτύου Ελλάδας, διαδέχτηκαν εσφαλμένες επιλογές σε σχέση με την ανάπτυξη του συγκοινωνιακού μοντέλου της χώρας.
Η αστυφιλία που κυριάρχησε στα μέσα του προηγούμενου αιώνα σε σχέση και με τις αρνητικές επενδυτικές πρωτοβουλίες από την πλευρά του κράτους οδήγησαν τον σιδηρόδρομο σε υποβάθμιση και απαξίωση.
Μόλις από τις αρχές της δεκαετίας του 1980 έγινε ορατό και στην πατρίδα μας ότι πρέπει να προσδιοριστεί ένα νέο μοντέλο ανάπτυξης ώστε να αναστραφούν οι πληθυσμιακές ροές που ερήμωναν την περιφέρεια και κατέκλυζαν τα αστικά κέντρα. Έτσι λοιπόν ξεκινά η επέκταση και ο εκσυγχρονισμός του υπάρχοντος σιδηροδρομικού δικτύου και η ανανέωση του τροχαίου υλικού.
Ο σιδηρόδρομος οδηγείται σε ανοδική πορεία και κερδίζει ξανά την εμπιστοσύνη του επιβατικού κοινού. 
Εκτιμώ πως η έκδοση της «Ενημέρωσης» ως τμήμα της γενικότερης προβολής του σιδηροδρόμου στην Ελλάδα πραγματοποιείται την πιο κατάλληλη στιγμή.
Μέσα από τις σελίδες του περιοδικού ο αναγνώστης μαθαίνει περισσότερα για τα πλεονεκτήματα ενός αγαπημένου μέσου μεταφοράς που εκτός από άνεση του χώρου μπορεί πλέον να συνδυάσει και την ταχύτητα με την ασφάλεια.
Η εντύπωση μου είναι ότι η περαιτέρω ανάπτυξη του σιδηροδρόμου στην Ελλάδα, η ολοκλήρωση της Εγνατίας, αλλά και γιατί όχι ο προαστιακός σιδηρόδρομος της Θεσσαλονίκης θα προσφέρουν τα μέγιστα σε τοπικό και εθνικό επίπεδο στον τομέα των μεταφορών και βέβαια στην προστασία του περιβάλλοντος.
Συγχαίρω τους συνεργάτες της «Ενημέρωσης» για το έργο τους. Εύχομαι η προσπάθεια τους να συνεχιστεί με την ίδια ένταση και στο μέλλον» 

Ο κ. Στέλιος Παπαθεμελής 
«Να κερδίσουμε το χαμένο χρόνο»

Αγαπητοί φίλοι, Διάβασα σχετικά την «ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ» σας. Συγχαρητήρια γιατί και σωστά ενημερώνετε για τα τρέχοντα και οι ιστοριοδιφικές αναφορές σας στο συναρπαστικό παρελθόν του σιδηροδρόμου είναι ουσιαστικότατες. 
Λαμπρή η ιδέα σας να τιμήσετε τον θεμελιωτή του Ελληνικού Σιδηροδρόμου, τον Χαρίλαο Τρικούπη, τον σημαντικότερο πολιτικό μας του 19ου αιώνα.
Η «Σιδηροδρομική Εγνατία» είναι ένα έργο πνοής που η υλοποίησή του πρέπει να προχωρήσει με γοργούς ρυθμούς για να κερδηθεί ο χαμένος χρόνος. Ο προαστιακός εξ΄ άλλου σιδηρόδρομος είναι μια δέσμευση που ανταποκρίνεται σε ζωτική ανάγκη του κοινού και πρέπει να γίνει πραγματικότητα.
Καλήν επιτυχία στους ευγενικούς σας στόχους.

Σωτήρης Κούβελας 
«Να σηκώσουμε τα μανίκια»

Με χαρά πήρα στα χέρια μου το συλλεκτικό τεύχος που ο σύλλογος σας κυκλοφόρησε. Οι πληροφορίες που περιέχει τόσο για τη δραστηριότητα των στελεχών των σιδηροδρόμων όσο και για τις δραστηριότητες αυτού του ιδίου του συλλόγου δείχνουν την δυναμική που σας διακρίνει.
Πιστεύω ότι μπορείτε να βοηθήσετε τον ελληνικό σιδηρόδρομο που βρίσκεται στην πιο κρίσιμη καμπή της ιστορίας του. Αν δε γίνει τώρα η μεγάλη επέμβαση για αντιστροφή από την πορεία της χρεοκοπίας όλα τελειώνουν. Η Ευρωπαϊκή Ένωση προσδιόρισε το πλαίσιο με τέσσερις οδηγίες:
«για την απελευθέρωση του έργου των σιδηροδρόμων»
για την δημιουργία ενός ολοκληρωμένου Ευρωπαϊκού τομέα των σιδηροδρόμων»
για την επίτευξη της διαλειτουργικότητας»
για την θέσπιση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων»
και έδειξε τις νέες εποχές που αρχίζουν για τον σιδηρόδρομο.
Οι εποχές απαιτούν σε Ευρωπαϊκό επίπεδο τη συνεργασία με τις άλλες χώρες, νέο πνεύμα επιχειρηματικού σχεδιασμού, έρευνα αγορών για νέους πελάτες, καθιέρωση και προσφορά νέων σιδηροδρομικών προϊόντων.
Απαιτούν όμως σε Εθνικό επίπεδο τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση των γραμμών, την παγίωση της ασφάλειας, της ακρίβειας και της ταχύτητας των συρμών με ταυτόχρονη αναβάθμιση των εργασιακών σχέσεων του προσωπικού.
Ο συμβιβασμός με την αποτυχία και η συγκάλυψη της αλήθειας, για τη χρεοκοπία που έρχεται, δεν ωφελεί κανέναν.
Ζητήσατε τη γνώμη μου για τη «Σιδηροδρομική Εγνατία» και για τον Προαστιακό της Θεσσαλονίκης. Η διαπίστωση μου είναι ότι πρόκειται για ωραιολογίες χωρίς κανένα περιεχόμενο. Ίσα, ίσα για να περνά ο καιρός. Αυτό είναι και το μεγαλύτερο έγκλημα. Όταν άλλοι έφτασαν να ταξιδεύουν με 300 χμ την ώρα, εμείς είμαστε ευχαριστημένοι που τα τραίνα μας είναι καλύτερα (αν είναι ) απ’ αυτά της Ινδίας και της Αιγύπτου.
Να σηκώσουμε τα μανίκια και να δουλέψουμε. 

Γιάννης Μαγκριώτης 
«έργο με μακρόπνοους στόχους» 

Με αφετηρία αυτή την εκδοτική προσπάθεια που στόχο έχει την ενημέρωση για την λειτουργία και την προοπτική του Ελληνικού Σιδηροδρόμου, ελπίζω βαδίζοντας προς το μέλλον ενός ιστορικά εξελισσόμενου μεταφορικού μέσου, να γίνει ένα ουσιαστικό ξεκίνημα και μια νέα αρχή στην αναζήτηση σύγχρονων όρων για τον Ελληνικό σιδηρόδρομο.
Ο σιδηρόδρομος υπήρξε ένα μέσο μεταφοράς που παρά την ουσιαστική συμβολή του και την κοινωνική του πρόσφορα, για πολλά χρόνια ήταν παραγκωνισμένος και αποδυναμωμένος. Από την εποχή του Χαρίλαου Τρικούπη, όσο κι αν ακούγεται παράξενο. Ο σιδηρόδρομος ταυτίστηκε με όλα σχεδόν τα σημαντικά γεγονότα της ιστορικής μας διαδρομής, όπως για παράδειγμα τη σύνδεση Νότιας και Βόρειας Ελλάδας μετά την απελευθέρωση η ακόμα και τη μεταφορά στρατιωτών και στρατιωτικού υλικού κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο. Μπορεί βέβαια ο ρόλος του σιδηροδρόμου να υπήρξε καθοριστικός, το ίδιο καθοριστική ήταν όμως και η αδυναμία η ακόμα και η αδιαφορία της πολιτείας να βοηθήσει στον εκσυγχρονισμό του και την ανταπόκριση του στις απαιτήσεις των νέων επιστημονικών και τεχνολογικών δεδομένων 
Την εποχή που σ΄ ολόκληρη την Ευρώπη δίνονταν ιδιαίτερη βαρύτητα σ΄ αυτό το μέσο μεταφοράς, με στόχο τη γρήγορη και ασφαλή μετακίνηση των επιβατών και των Αγάθων ακόμη και στα πιο απομακρυσμένα σημεία της ηπείρου, με ένα μέσο φιλικό προς το περιβάλλον, στην Ελλάδα υπήρχε το Όνειρο της εσωτερικής και της εξωτερικής μετανάστευσης και η πλήρης εγκατάλειψη, η απόλυτη απομόνωση της υπαίθρου. τις τελευταίες μόλις δεκαετίες η χώρα μας συνειδητοποίησε και άρχισε να εφαρμόζει πολιτικές αποκέντρωσης για το ξαναζωντάνεμα της Ελληνικής επαρχίας και ταυτόχρονα άρχισε να δίνει βαρύτητα σε ζητήματα επικοινωνιών και μεταφορών. Αυτό είχε βέβαια σαν αποτέλεσμα να αναβαθμιστεί η άξια και ο ρόλος που μπορεί να διαδραματίσει για την εφαρμογή αυτής της πολιτικής ένα σύγχρονο και ασφαλές μεταφορικό μέσο όπως είναι το τρένο.
Η συντήρηση και επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου, η αγορά τρένων υψηλών προδιαγραφών, η αναβάθμιση παροχής υπηρεσιών στους επιβάτες, η έλλειψη καθυστερήσεων και αναμονής στα δρομολόγια, είναι θέματα που σε μεγάλο βαθμό έχουν αντιμετωπισθεί, αλλά έχουν να γίνουν ακόμη πολλά. Σήμερα η κατάσταση έχει βελτιωθεί κατά πολύ με βάση αυτό που γνωρίζαμε πριν από μερικά χρόνια, ο δρόμος όμως προς την πλήρη λύση αυτών των προβλημάτων είναι ακόμη μακρύς. Είναι θετικό το γεγονός ότι τόσο οι εργαζόμενοι στους σιδηροδρόμους και η διοίκηση του οργανισμού, όσο και η Ελληνική κυβέρνηση βρίσκονται σε συνεργασία και με κοινό στόχο την αναβάθμιση της λειτουργίας του ΟΣΕ, την αντιμετώπιση των προβλημάτων των εργαζομένων και την εξυπηρέτηση του κοινωνικού συνόλου.
Σε μια εποχή με τεράστια περιβαλλοντικά προβλήματα που επιβαρύνουν ακόμη περισσότερο με την αύξηση του αυτοκίνητου για την μετακίνηση του πολίτη, η δημιουργία του προαστιακού σιδηροδρόμου έρχεται όλο και περισσότερο στο επίκεντρο των συζητήσεων για την επίλυση του κυκλοφοριακού προβλήματος και την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής του πολίτη. Ήδη υπάρχει η δέσμευση από την Ελληνική κυβέρνηση για την δημιουργία προαστιακού σιδηροδρόμου που θα συνδέει το σταθμό Σίνδου με τα ΤΕΙ μέχρι το 2008. η προέκταση της μελέτης για την δημιουργία προαστιακού σιδηροδρόμου σ ένα εκτεταμένο δίκτυο στη Θεσσαλονίκη που θα επεκτείνεται και στη υπόλοιπη Κεντρική Μακεδονία πρέπει να ενταχθεί και να χρηματοδοτηθεί από το Γ΄ ΚΠΣ γιατί θα εξυπηρετήσει την ταχύτατη μετακίνηση των επιβατών σε περιοχές όπως η Περαία. Το Πλαγιάρι, η Μενεμένη κλπ και ταυτόχρονα θα κάνει πιο εύκολη τη σύνδεση με περιοχές όπως η Βέροια, η Νάουσα και η Σκύδρα. Αξίζει επίσης να αναφερθεί ότι η σύνδεση του προαστιακού σιδηρόδρομου με αλλά μεταφορικά μέσα στη Θεσσαλονίκη θα εξασφάλιση ένα πολύ μεγάλο αριθμό μετακινήσεων και θα περιορίσει πολύ τα προβλήματα των μαζικών μέσων μεταφοράς, της κυκλοφοριακής συμφόρησης και της επιβάρυνσης του περιβάλλοντος. Γίνεται σαφές επίσης ότι απαιτείται ο σχεδιασμός και εκτέλεση έργων για την επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου σ΄ όλη την χώρα και η πραγματοποίηση του άξονα της «Σιδηροδρομικής Εγνατίας». Είναι έργο με μεγαλόπνοους στόχους για την οριζόντια σύνδεση του δυτικού και του ανατολικού άκρου της χώρας που μαζί με την ολοκλήρωση και της Εγνατίας οδού θα αλλάξει οριστικά τον επικοινωνιακό και μεταφορικό χάρτη της Ελλάδας. Ειδικά η ύπαρξη αυτού του σιδηροδρομικού άξονα θα δώσει τη δυνατότητα για σύγχρονες συνθήκες σε εμπορικούς διαμετακομιστικούς σταθμούς και για ασφαλή και γρήγορη μεταφορά επιβατών και προϊόντων με ένα μεταφορικό μέσο άνετο στη μετακίνηση, προσιτό οικονομικά και χωρίς περιβαλλοντική επιβάρυνση. Η ένταξη του έργου αυτού στα κοινοτικά προγράμματα πρέπει να είναι αυτονόητη για την αναπτυξιακή πορεία της χώρας τις επόμενες δεκαετίες και δεν επιτρέπεται οποιαδήποτε καθυστέρηση η αναβολή. Η επιθυμία για την υλοποίηση της «Σιδηροδρομικής Εγνατίας» είναι μια κορυφαία επιλογή που θα διασφαλίσει τον εφοδιασμό της Βόρειας Ελλάδας με μέσα που θα προσφέρουν μια νέα δυναμική για τη σύνδεση της με βιομηχανικές μονάδες και με λιμάνια και θα συμβάλει ώστε η περιοχή μας να βρεθεί στη αιχμή της ανάπτυξης της ευρύτερης περιοχής των Βαλκανίων και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης.
Ο εκσυγχρονισμός και η αναβάθμιση της ποιότητας των Ελληνικών σιδηροδρόμων απαιτεί τη συλλογική και συντονισμένη προσπάθεια όλων μας γιατί δημιουργεί τις προϋποθέσεις για την αποτελεσματική παρουσία και συμμετοχή της περιοχής μας στο οικονομικό και αναπτυξιακό γίγνεσθαι. Είναι η ευκαιρία για να βγουν οι απομακρυσμένες περιοχές της Βόρειας Ελλάδας από την γεωγραφική τους απομόνωση και να ανταποκριθούν στις προκλήσεις του αιώνα που ήδη διανύουμε. Η μεθοριακή ζώνη που αποτελείται από την Ήπειρο, την Μακεδονία και την Θράκη μπορεί σήμερα να καθορίσει την εφαρμογή των νέων αναπτυξιακών σχεδιασμών της χώρας μας. Είναι ο πιο κοντινός χώρος της Ε,Ε στα Βαλκάνια και αν θέλουμε με αποτελεσματικότητα να εκμεταλλευτούμε αυτό το πλεονέκτημα χρειάζεται να υπάρξουν όλες οι απαραίτητες υποδομές και κυρίως αυτές που αφορούν το συγκοινωνιακό δίκτυο. Η ανάγκη λοιπόν της αναβάθμισης και της επέκτασης του σιδηροδρομικού δικτύου είναι αδήριτη και αναγκαία προϋπόθεση για την ενίσχυση αναπτυξιακών και οικονομικών συνεργασιών, με σταθερές βάσεις και μακρινούς ορίζοντες.

Γιώργος Ορφανός
Έργα με προοπτική

Αγαπητοί φίλοι, Ευχαριστώ θερμά, που με τιμήσατε αποστελλοντας το περιοδικό σας «ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ», στο οποίο πραγματικά καταγράφονται, κατά τρόπο γλαφυρό, τόσο οι ιστορικές πληροφορίες για το σιδηρόδρομο. Όσο και όλες οι δραστηριότητες του οργανισμού σας, εις τρόπον ώστε ο αναγνώστης, με μια απλή ανάγνωση, να ενημερώνεται πλήρως.
Αξίζουν ειλικρινή συγχαρητήρια σ’ αυτούς που συνέλαβαν την ιδέα της έκδοσης του εν λόγου περιοδικού, η οποία πρέπει να συνεχισθεί.
Ως βασική ιδέα η «Σιδηροδρομική Εγνατία» και ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος απηχούν τη βασική μελλοντική προοπτική, τόσο της Θεσσαλονίκης. όσο και της ευρύτερης περιοχής της Βόρειας Ελλάδας, σε συνδυασμό με την κατασκευή της Εγνατίας Οδού και του Μετρό Θεσσαλονίκης. 

Χρήστος Καζαντζίδης
«καθοριστική για την ανάπτυξη της Β.Ε»

Θερμά συγχαρητήρια για την αξιέπαινη προσπάθεια που κάνετε. Η πρώτη έκδοση σας ήταν εξαιρετική από κάθε άποψη, είμαι βέβαιος ότι και αυτή η έκδοση θα είναι εξίσου εξαιρετική.
Με χαρά δέχθηκα να εκφράσω την άποψη μου την οποία θα συμπεριλάβετε στην δεύτερη έκδοση του περιοδικού σας «Ενημέρωση». Είναι πράγματι γεγονός ότι ο σιδηρόδρομος στην Ελλάδα δεν έτυχε της πρέπουσας προσοχής από την πολιτεία. Για πολλά χρόνια έμεινε σε κατάσταση στασιμότητας για πολλούς και διάφορους λόγους, που δεν είναι του παρόντος να αναλύσουμε, εκείνο που προέχει σήμερα είναι να μην υπάρξει άλλη καθυστερήσει. Κάθε καθυστέρηση σημαίνει καθυστέρηση και στην ανάπτυξη της χώρας, ιδιαίτερα η κατασκευή του οριζοντίου άξονα της λεγόμενης «Σιδηροδρομικής Εγνατίας» που θα ενώνει την Ανατολή με την Δύση θα συμβάλει καθοριστικά στην ανάπτυξη των περιφερειών της βορείου Ελλάδος ,της Ηπείρου, της Μακεδονίας και της Θράκης. Ο προαστιακός σιδηρόδρομος στην βορειοανατολική πλευρά του Νομού Θεσσαλονίκης, είναι πλέον απαίτηση της ίδιας της κοινωνίας, το γνωρίζω αυτό διότι προέρχομαι από αυτήν περιοχή, γέννημα θρέμμα της είμαι, μια τέτοια σύνδεση θα αποφέρει σημαντικά οφέλη τόσο στο γεωργικό τομέα όσο και στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής. Πρέπει άμεσα να μπουν σε προγράμματα υλοποίησης αυτά τα έργα, άλλη καθυστέρηση δεν πρέπει να υπάρξει. Σας εύχομαι και πάλι καλή επιτυχία στον αγώνα που κάνετε. 

Παναγιώτης Ψωμιάδης
Έργο εφικτό με προϋποθέσεις

Εύχομαι οι προσπάθειες σας να πετύχουν σε όλα τα επίπεδα, τόσο της ενημέρωσης όσο και της διευκόλυνσης του επιβάτη του σύγχρονου Ελληνικού Σιδηρόδρομου
Είμαι βέβαιος ότι και στο μέλλον το τρένο θα βρίσκεται στις πρώτες προτιμήσεις του Έλληνα Φορολογούμενο.
Δυστυχώς, εκτιμώ ότι οι κατά καιρούς εξαγγελίες και ανακοινώσεις για σιδηροδρομική σύνδεση της Θεσσαλονίκης με την Σίνδο ενόψει της ΕΧΡΟ 2008, θα μείνουν στα χαρτιά η στην καλύτερη περίπτωση δεν θα προλάβουμε τις προθεσμίες. Δυστυχώς δεν έχω διαπιστώσει την πολιτική βούληση εκείνων των παραγόντων να προχωρήσουν με ρυθμούς «ταχεία εξπρές» στην υλοποίηση συγκεκριμένων και αναγκαίων έργων στη Βόρεια Ελλάδα. Ας ελπίσουμε ότι θα διαψευστώ... Όσο για την «Σιδηροδρομική Εγνατία» θεωρώ ότι το σχέδιο είναι εφικτό, παρά μόνο αν συντρέχουν όλα τα παραπάνω. Δηλαδή πολιτική βούληση και αποφασιστικότητα στην υλοποίηση του έργου. Σαφώς και είμαι υπέρ ενός τέτοιου εγχειρήματος διότι η Βόρεια Ελλάδα έχει έλλειψη στις υποδομές των δρόμων, επαρχιακών και Εθνικών όμως ταυτόχρονα εκτιμώ ότι δεν θα πρέπει να στεκόμαστε σ’ αυτό το σημείο και να βλέπουμε τον σιδηρόδρομο ως συμπληρωματικό μέσο στην συγκοινωνία της χώρας. Αντίθετα, θα πρέπει να το ενδυναμώσουμε με συγκεκριμένες ενέργειες ώστε να διευκολυνθεί ο έμπορος, ο επιχειρηματίας. Ο σπουδαστής, ο φυσιολάτρης, ο τουρίστας. Σαφώς και είμαι υπέρ των αυτονόητων, δηλαδή να συνδεθεί σιδηροδρομικά ο Λαγκαδάς, ο Σταυρός και η Ασπροβάλτα με την Θεσσαλονίκη. Όμως τέτοιου είδους δηλώσεις και διαπιστώσεις δεν είναι στη φύση μου και θα ευχόμουν να μην ήταν και στη φύση των συναρμόδιων παραγόντων και υπουργείων και να προχωρήσουν σε ουσιαστικότερα βήματα για την πραγμάτωση αυτού του σχεδίου που θα δώσει νέα πνοή στο Νομό Θεσσαλονίκης θα συνδέσει το κέντρο με την περιφέρεια την αστική Θεσσαλονίκη με την ύπαιθρο και τους ανθρώπους της. Μια τέτοια πρωτοβουλία δεν αφορά μόνο στα μέσα συγκοινωνίας η στο σιδηρόδρομο αλλά και στη ποιότητα ζωής. 

Γιάννης Καραγιάννης 
Όχι άλλη καθυστέρηση

Χαιρετίζω με ιδιαίτερη ικανοποίηση την αναμενόμενη σιδηροδρομική σύνδεση της Θεσσαλονίκης με την Καβάλα, παρά την μεγάλη καθυστέρηση που παρατηρήθηκε. Η λεγόμενη « Σιδηροδρομική Εγνατία», σε συνδυασμό με την προαστιακή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τον Σταυρό και την Ασπροβάλτα, αναμένεται να βελτιώσει το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους ταξιδιώτες, επαγγελματίες κτλ.
Στο πλαίσιο αυτό, προσπάθειες όπως η δική σας, αναμφισβήτητα αποτελούν κινήσεις προς τη σωστή κατεύθυνση, αφού η έκδοση σας αποτελεί μια από τις ελάχιστες φωνές στο νευραλγικό χώρο των σιδηρόδρομων.