Πέμπτη 31 Μαρτίου 2016

Προβληματική η κυκλοφορία των τραίνων μεταξύ Θεσσαλονίκης - Ειδομένης –Αγχίαλου.


Η καθίζηση της γέφυρας Γαλλικού και η κλοπή καλωδίων αυξάνουν το κόστος μεταφοράς εμπορευμάτων.

Δεν είναι μόνο το πρόβλημα της διακοπής της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας στον σιδηροδρομικό σταθμό της Ειδομένης, λόγω της κατάληψης των γραμμών από τους πρόσφυγες,
προκαλώντας τεράστια ζημιά στην εμπορευματική κίνηση, αλλά και τα προβλήματα που υπάρχουν ενδότερα του δικτύου που εδώ και οκτώ μήνες δεν έχουν ακόμη αποκατασταθεί ανεβάζοντας το κόστος μεταφοράς σε μεγάλα ύψη. 
Συγκεκριμένα, από τον περασμένο Ιούλιο έχει διακοπεί η σιδηροδρομική σύνδεση μεταξύ Θεσσαλονίκης - Ειδομένης στο ύψος της σιδηροδρομικής γέφυρας Γαλλικού εξαιτίας της διάβρωσης και της καθίζησης της γέφυρας. Έκτοτε δεν ληφθηκε καμιά μέριμνα για την αποκατάσταση της βλάβης της γέφυρας με αποτέλεσμα να γίνεται η μεταφορά εμπορευμάτων μέσω της συνδετήριας γραμμής Αξιού – Γέφυρας με προορισμό την Αγχίαλο και την Ειδομένη. Δεν έφτανε μόνο το πρόβλημα με την γέφυρα, προστέθηκε επιπλέον και η διακοπή της ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Αξιού –Γέφυρας εξαιτίας της κλοπής των καλωδίων ηλεκτροδότησης του δικτύου. Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι τα μεταφερόμενα φορτία αφού φτάσουν στον Αξιό με ηλεκτροκίνητες μηχανές , το εμπορικό τραίνο παραδίνεται σε ντιζελοκίνητη μηχανή για να κάνει την διαδρομή στο μη ηλεκτροδοτούμενο δίκτυο περίπου μιας απόστασης 5 χιλιομέτρων. Αντιλαμβάνεται κανείς, με απλή λογική, το αυξανόμενο κόστος που συσσωρεύεται καθημερινά στο ταμείο του Ομίλου του ΟΣΕ εξ αυτού του λόγου. 
Θα πρέπει να τονίσουμε ότι για την μεταφορά αυτή μέσω Αξιού χρησιμοποιείται επί πλέον προσωπικό την ώρα μάλιστα που οι ανάγκες σε έμψυχο δυναμικό είναι μεγάλες. Θεωρούμε ότι οποιαδήποτε καθυστέρηση επίλυσης αυτών τον προβλημάτων θα είναι σκανδαλώδης… 
Θα επανέλθουμε… 

Χρήστος Γιαννακίδης