Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2016

Μετρό Θεσσαλονίκης. Επανεκκίνηση σε 3 σταθμούς.

Εργασίες κατασκευής αρχίζουν και πάλι για το πολύπαθο μετρό Θεσσαλονίκης στη βασική γραμμή των 9,6 χλμ., και μάλιστα στα πιο προβληματικά κομμάτια του. 

Από τρεις σταθμούς ξεκίνησαν πάλι οι εργασίες κατασκευής του πολύπαθου μετρό της Θεσσαλονίκης. Μετά την κατ' αρχήν συμφωνία ανάμεσα στο υπουργείο Υποδομών και τους εργολάβους, άνοιξαν τα εργοτάξια στη βασική γραμμή των 9,6 χλμ. από τους σταθμούς Βούλγαρη, Νέας Ελβετίας και Πατρικίου, καθώς και στο αμαξοστάσιο.

Αναμένεται η επίσημη επικύρωση της συμφωνίας για να ξεκινήσουν και οι αρχαιολογικές ανασκαφές, που θα αφορούν κυρίως τις προσβάσεις των σταθμών και επομένως δεν προβλέπεται να προκαλέσουν προβλήματα στις υπόλοιπες κατασκευαστικές εργασίες.

Στον σταθμό της οδού Βούλγαρη, που είναι ο πιο προβληματικός σε όλο το έργο λόγω καθυστερήσεων στις απαλλοτριώσεις, άρχισαν οι προκαταρκτικές εργασίες από τις μετακινήσεις δικτύων κοινής ωφέλειας.

Με επιτυχία προχωρά η τοποθέτηση ειδικών στοιχείων στον σταθμό Πατρικίου, όπου οι εργασίες γίνονται σε βάθος 54 μέτρων, το μεγαλύτερο σε όλο το έργο.

Στο αμαξοστάσιο, που βρίσκεται στη Νέα Ελβετία, εκτός από τις εργασίες στον ομώνυμο σταθμό, ξεκίνησαν να συναρμολογούνται με ικανοποιητικούς ρυθμούς οι δύο μετροπόντικες.

Τα γιγαντιαία μηχανήματα, που είχαν παροπλιστεί εδώ και 2,5 χρόνια, υπολογίζεται ότι θα μπορούν σε έξι μήνες να ξεκινήσουν τη διάνοιξη των τελευταίων 1.900 μέτρων της σήραγγας του βασικού έργου και να συνεχίσουν με την κατασκευή της επέκτασης ώς τη Μίκρα.

Από τη Δευτέρα ξεκινά η κατασκευή του σταθμού στην Καλαμαριά. Οι εργασίες στην επέκταση των 4,78 χλμ. με συνολικά πέντε σταθμούς ξεκίνησαν στα τέλη του 2013 και υλοποιούνται με βάση το χρονοδιάγραμμα.

Το νέο εργοτάξιο βρίσκεται στο κέντρο του τρίτου σε πληθυσμό δήμου του πολεοδομικού συγκροτήματος της Θεσσαλονίκης και αναμένεται να επιφέρει σημαντική επιβάρυνση στη γύρω περιοχή.

Η κρατική εταιρεία «Αττικό Μετρό» ανακοίνωσε χθες εκτεταμένες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, που προβλέπουν πλήρη αποκλεισμό της κυκλοφορίας στην οδό Μεταμόρφωσης, από τη διασταύρωση με την Πόντου έως την Αμισού. Τα οχήματα θα εξυπηρετούνται από παρακάμψεις.

Κλείνει επίσης η οδός Πόντου στο ρεύμα προς τη Μίκρα και τα οχήματα θα έχουν στη διάθεσή του μόνον τον έναν κλάδο που θα εξυπηρετεί και τις δύο κατευθύνσεις.

Μονοδρομείται η οδός Επανομής και μετατρέπεται σε αδιέξοδο η οδός Παπανικόλα. Για τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας απαγορεύεται η στάση και στάθμευση σε όλους τους δρόμους γύρω από τον σταθμό (Αργυρουπόλεως, Ριζούντος, Πόντου, Αιγαίου και Επανομής).
Μετρό Αθήνας

Εξελίξεις έχουμε και στο μετρό της Αθήνας, όπου εκτός από τη νέα γραμμή 4, γίνονται προετοιμασίες για την επέκταση προς τη λεωφόρο Ποσειδώνος.

Πρόκειται για τμήμα 3 χλμ. από το Ελληνικό ώς το κέντρο της Γλυφάδας, με δύο νέους σταθμούς και προϋπολογισμό 240 εκατ. ευρώ.

Η αλλαγή συνδέεται με την υπόθεση του παλιού αεροδρομίου και αποτελεί «αντισταθμιστικό» μέτρο προς τους κατοίκους των νοτίων προαστίων.


Συντάκτης: Χαρά Τζαναβάρα
Πηγή: efsyn.gr