Πέμπτη 1 Οκτωβρίου 2015

Στον όμιλο Στέγγου το έργο Ψαθόπυργου - Ρίου από την ΕΡΓΟΣΕ.

Στον όμιλο Στέγγου, και συγκεκριμένα στην εταιρεία Πόρτο Καρράς, που έχει απορροφήσει τον κατασκευαστικό κλάδο του ομίλου, πρόκειται να ανατεθεί το σιδηροδρομικό έργο Ψαθόπυργου-Ρίου, με ενδεικτικό προϋπολογισμό 174 εκατ. ευρώ. Επειτα από σχετική συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου της ΕΡΓΟΣΕ, ελήφθη ομόφωνη απόφαση για την κατακύρωση του έργου στην εν λόγω εταιρεία, η οποία προσέφερε έκπτωση 36,7%, δηλαδή κατέθεσε προσφορά ύψους 100 εκατ. ευρώ.
Ωστόσο, προκαλεί σίγουρα εντύπωση, το γεγονός ότι η εταιρεία Πόρτο Καρράς κατέθεσε τη δεύτερη πιο συμφέρουσα πρόταση. Η καλύτερη πρόταση για το Δημόσιο, με έκπτωση 45,2% και τελικό τίμημα 86,7 εκατ. ευρώ, δηλαδή σχεδόν 13 εκατ. ευρώ λιγότερα από εκείνη της εταιρείας Πόρτο Καρράς, κατατέθηκε από την ιταλική κατασκευαστική εταιρεία GD Infrastrutture. Σύμφωνα με στελέχη της ΕΡΓΟΣΕ, η τελευταία αποκλείστηκε καθότι δεν διέθετε πλήρη φάκελο, αφού της έλειπε μία ειδική σφραγίδα που βεβαιώνει τη γνησιότητα του εγγράφου της ασφαλιστικής ενημερότητας του υποψηφίου.
Το ζήτημα που προκύπτει, σύμφωνα με τους εκπροσώπους της ιταλικής εταιρείας, η οποία διαθέτει εμπειρία δεκαετιών στον κλάδο των δημοσίων έργων της γειτονικής χώρας, είναι ότι η εταιρεία δεν μπορούσε να προσκομίσει τη σχετική σφραγίδα γιατί το αντίγραφο της ασφαλιστικής ενημερότητας μιας ιταλικής εταιρείας εκδίδεται ηλεκτρονικά, χωρίς δηλαδή να φέρει σφραγίδες ή άλλες υπογραφές, έχοντας όμως ανάλογη ισχύ, καθότι εκδίδεται από το ιταλικό κράτος. Μάλιστα, διατείνονται ότι, μόλις προ ολίγων εβδομάδων, συμμετείχαν σε ανάλογο διαγωνισμό, χρηματοδοτούμενο από ευρωπαϊκά κονδύλια στην Αλβανία, χωρίς να προκύψει κάποιο πρόβλημα. Για τον σκοπό αυτόν, προτίθενται να προσφύγουν στη Δικαιοσύνη ενάντια στη σχετική απόφαση του Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ, ενώ πρόκειται να καταθέσουν και σχετική καταγγελία προς τις αρμόδιες ευρωπαϊκές επιτροπές. Η εν λόγω εταιρεία πραγματοποιεί από το 2013 επέκταση στις αγορές δημοσίων έργων της ανατολικής και κεντρικής Ευρώπης και των Βαλκανίων, έχοντας εκτελέσει σειρά έργων σε χώρες της Αφρικής, αλλά και του Ισραήλ.

Συντάκτης: Νίκος Ρουσάνογλου
Πηγή: kathimerini.gr