Πέμπτη 1 Οκτωβρίου 2015

«Μαγνήτης επενδύσεων» τα Τουρκικά λιμάνια.

Σε ισχυρό «επενδυτικό μαγνήτη» έχουν το τελευταίο διάστημα αναδειχθεί τα Τουρκικά λιμάνια, καθώς φαίνεται ότι το προσεχές διάστημα θα συρρεύσουν και άλλες επενδύσεις κεφαλαίων μετά την και την εξαγορά μεγάλου μέρους του Kumport Terminal στον κόλπο του Μαρμαρά, από την Cosco Pacific, στον συγκεκριμένο τομέα της Τουρκικής οικονομίας που παρουσιάζει αξιόλογη «άνθηση»...
Όπως αποκαλύπτει το capital.gr, η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Ανασυγκρότησης και Ανάπτυξης (European Bank for Reconstruction and Development, EBRD) ανακοίνωσε πως εξαγοράζει το 10,84% της τουρκικής διαχειρίστριας λιμένων Global Liman İşletmeleri η οποία αναμένεται να εισαχθεί στο χρηματιστήριο το επόμενο διάστημα.
Όπως αναφέρει το σχετικό δημοσίευμα η επένδυση της EBRD στοχεύει στην ενδυνάμωση της τουρκικής εταιρείας και την χρηματοδότηση της περαιτέρω ανάπτυξης της διεθνώς. Η Global Liman İşletmeleri, στο διοικητικό συμβούλιο της οποίας θα συμμετέχει πλέον η EBRD, εκμεταλλεύεται μεταξύ άλλων το λιμάνι κρουαζιέρας του Κουσάντασι στα παράλια της μικρές Ασίας αλλά και του Μπαρ στο Μαυροβούνιο ενώ ελέγχει και τερματικούς σταθμούς στην Βαρκελώνη, την Μάλαγα και την Λισσαβώνα.
Κύκλοι των παραγωγικών τάξεων αλλά και χρηστών των λιμενικών εγκαταστάσεων που κλήθηκαν από το "theseanation" να σχολιάσουν τις εξελίξεις στο λιμενικό τομέα της γειτονικής χώρας σημείωναν με νόημα ότι η Τουρκία διατηρεί σταθερή πολιτική προσέλκυσης επενδύσεων και δη σε τομείς στρατηγικής σημασίας τόσο για τα γεωπολιτικά συμφέροντά της όσο και για τα οικονομικά της. Οι επενδύσεις στο λιμενικό της τομέα πρόσθεσαν, δημιουργεί ισχυρά δεδομένα και ελλοχεύει κινδύνους για τα ελληνικά λιμάνια καθώς είναι πιθανό να εκτραπούν εμπορευματικές ροές που διέρχονται από την Ελλάδα δεδομένης και της «άριστης» σιδηροδρομικής κάλυψης των Τουρκικών λιμένων, της εργασιακής ειρήνης που διατηρείται εκεί αλλά και των συναλλαγματικών ωφελειών που προκύπτουν από τις διαφορές ευρώ και δολαρίου με την τουρκική λίρα.
Η ουσιαστικά δεύτερη κατά σειρά «εντυπωσιακή είδηση» για την προσέλκυση επένδυσης σε τουρκικά λιμάνια γίνεται δύο 24ωρα σχεδόν από της προσκλήσεως που απεύθυνε ο πρωθυπουργός της Ελλάδας Α. Τσίπρας από τις ΗΠΑ στους διεθνείς επενδυτές να επενδύσουν σε τομείς της ελληνικής οικονομίας με φόντο τα διαδραματιζόμενα στον Πειραιά με τις αξιώσεις των επιλιμένιων Δήμων ενόψει της δεύτερης φάσης του διαγωνισμού για τους ΟΛΠ και ΟΛΘ αλλά και τις «απειλές» των λιμενεργατών να προχωρήσουν σε δυναμικές κινητοποιήσεις.
Να σημειωθεί ότι και οι δύο μεγάλοι διεκδικητές του διαγωνισμού του ΟΛΠ και ο ένας εξ αυτών με σχήμα και για τον ΟΛΘ έχουν εντάξει τα δύο λιμάνια στα στρατηγικά τους σχέδια με την Κίνα να έχει ήδη δημοσιεύσει επισήμως το ρόλο που έχει επιλέξει για τον Πειραιά ως ακροτελεύτιου κομβικού λιμένα στο «θαλάσσιο δρόμο του μεταξιού» μεταξύ Κίνας-Ευρώπης. Και ο οποίος έχει θορυβήσει ιδιαιτέρως τα λιμάνια της Β. Ευρώπης που βλέπουν προσεχώς να χάνουν μεγάλο μέρος της κίνησης τους.
Σημειολογικά και πρακτικά η Τουρκία, σε αυτή τη φάση, προμοτάρει τα λιμάνια της καθώς η υποθαλάσσια σιδηροδρομικής διασύνδεση της Κωνσταντινούπολης έχει άρει κάθε επιφύλαξη των εν δυνάμει επενδυτών για τυχόν προβλήματα με τις μεταφορτώσεις, σε συνάρτηση με το γεγονός ότι στα Βαλκάνια και δη τα ανατολικά το σιδηροδρομικό δίκτυο εκσυγχρονίζεται ταχύτατα και μάλιστα με Κινεζικά κεφάλαια.

Πηγή: zougla.gr