Πέμπτη 1 Οκτωβρίου 2015

Τραμ Αθήνας: Τέλος οι επεκτάσεις μέχρι το 2020 λόγω ..στενότητας.

Ξεμένει από έργα και πάλι όπως φαίνεται το δίκτυο Τραμ της Αθήνας. Το "άτυχο" μέσο που έκανε την εμφάνιση του στην Αθήνα το 2004 μετά από απουσία 50 ετών, δεν δείχνει να μπορεί να κάνει τα απαραίτητα βήματα για να επεκταθεί στην Αθήνα.
Οι λόγοι είναι πολλοί: δεν αποτελεί το αγαπημένο μέσο των Αθηναίων που το θεωρούν αργό, προηγούνται τα έργα Μετρό που δαπανώνται τα περισσότερα διαθέσιμα κεφάλαια και δεν είναι ιδιαίτερα αρεστό πολιτικά.
Από το 2004 όταν ξεκίνησε τα πρώτα του δρομολόγια το Τραμ ολοκλήρωση μία επέκταση ...700 μέτρων από τη Γλυφάδα στη Βούλα και εδώ και 2,5 είναι σε εξέλιξη ακόμα μία επέκταση 5,4χλμ προς το κέντρο και το λιμάνι του Πειραιά.
Η συνέχεια που επιδιώχθηκε από το 2011 μέχρι το 2014 για να πάρει μπρος το θέμα του Τραμ αποδείχθηκε ασθενής: Η επέκταση προς Πατησίων ναυάγησε οριστικά όπως φαίνεται μαζί με το όραμα της Ανάπλασης Πανεπιστημίου. Αυτό σημαίνει επανασχεδιασμός για το έργο κάποια στιγμή μελλοντικά.
Η επέκταση προς Αργυρούπολη κολλάει στην ιδιωτικοποίηση του Ελληνικού καθώς ένα τέτοιο πλάνο ίσως έφερνε το Τραμ δίπλα από το χώρο προς αξιοποίηση και όχι μέσα σε αυτόν.
Οι επεκτάσεις προς Κερατσίνι,Καμίνια, Φρεατίδα είναι μία ξεχασμένη υπόθεση καθώς δεν υπάρχουν τα διαθέσιμα κεφάλαια και κυρίως η χρηματοδότηση καθώς το νέο ΕΣΠΑ χαρακτηρίζεται από ..στενότητα χρημάτων.
Το μέλλον του Τραμ πέρα από την επέκταση προς Πειραιά για τα επόμενα χρόνια δείχνει ομιχλώδης και λόγω της ακύρωσης του διαγωνισμού για την προμήθεια 25 συρμών. Η επανάληψη του θα γίνει εάν και όταν προετοιμαστούν για υλοποίηση οι νέες επεκτάσεις με το πιθανότερο σενάριο να είναι καμία επέκταση μέχρι το 2020.

Συντάκτης: Νίκος Καραγιάννης
Πηγή: ypodomes.com