Πέμπτη 6 Αυγούστου 2015

OBB: Εάν ενδιαφερθούμε για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αποκλείουμε την καταβολή αντιτίμου.

Οι Αυστριακοί Ομοσπονδιακοί Σιδηρόδρομοι (ÖBB) ενδιαφέρονται να αναλάβουν τους ελληνικούς σιδηρόδρομους. Όμως ο πρόεδρος των αυστριακών σιδηροδρόμων Κρίστιαν Κερν, σε συνέντευξή του στο αυστριακό οικονομικό περιοδικό Trend, αποκλείει ήδη, εκ των προτέρων, την καταβολή ενός αντιτίμου, σύμφωνα με την DW.
«Θα εξετάσουμε την περίπτωση. Όμως γνωρίζω πολύ καλά τους ελληνικούς σιδηρόδρομους και εξεπλάγην από τα ποσά που επιδιώκονται από την ιδιωτικοποίηση.
Σε περίπτωση που εξετάσουμε σοβαρά την περίπτωση ΤΡΑΙΝΟΣΕ, τότε αποκλείω κατηγορηματικά την καταβολή αντιτίμου», κατέστησε σαφές ο επικεφαλής των αυστριακών σιδηροδρόμων.
Μιλώντας στο γερμανικό Spiegel Online, ο επικεφαλής των Αυστριακών Ομοσπονδιακών Σιδηροδρόμων επικρίνει την στάση του ΔΝΤ και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην προώθηση του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων στην Ελλάδα:
«Αυτό που κάνουν ΔΝΤ και Κομισιόν δεν έχει σχέση με τα πραγματικά στοιχεία. Πρόκειται για ευσεβείς πόθους, δηλώνει ο Κρίστιαν Κερν. Όπως και σε άλλες χώρες, οι ειδικοί του ΔΝΤ σημειώνουν στα έγγραφά τους φανταστικά ποσά και βάση αυτών προχωρούν την ιδιωτικοποίηση ενός τομέα που, σύμφωνα με τον Κρίστιαν Κερν, θα έπρεπε να βρίσκεται υπό τον έλεγχο του κράτους.
Οι ελληνικοί σιδηρόδρομοι περιλαμβάνονται στον κατάλογο των προαπαιτούμενων. Ωστόσο, η πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που αποτελούσε στόχο και προηγούμενων κυβερνήσεων πάγωσε, μετά την άνοδο του ΣΥΡΙΖΑ στην εξουσία τον Ιανουάριο.
Άγνωστο παραμένει ποια είναι η πραγματική αξία των ελληνικών σιδηροδρόμων. Από την μια πλευρά, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ πέτυχε πλεόνασμα, το 2013, μετά από πρόγραμμα εξυγίανσης, από την άλλη όμως ο όποιος ενδιαφερόμενος θα έπρεπε να επενδύσει μεγάλα ποσά, μιας και το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας είναι απηρχαιωμένο.
Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μόλις το 17% του σιδηροδρομικού δικτύου στην Ελλάδα είναι ηλεκτροδοτημένο. Ο μέσος όρος ηλεκτροδότησης στην ΕΕ κυμαίνεται γύρω στο 54%.
Πάντως, οι μικρές αποστάσεις σε μια μικρή χώρα καθιστούν τις σιδηροδρομικές συγκοινωνίες σχετικά ασύμφορες, εκτιμά ο Κρίστιαν Κερν.
Άξιο αναφοράς είναι ότι η ΟΒΒ δεν έχει εκδηλώσει αρχικό ενδιαφέρον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Εάν ενδιαφερθεί, οφείλει να συμμετάσχει σε ένα από τα κοινοπρακτικά σχήματα που συμμετέχουν στη διαδικασία.
Στην Ελλάδα και δη στις εμπορευματικές σιδηροδρομικές μεταφορές, η OBB έχει παρουσία, δια μέσου της συνεργασίας της Rail Cargo Austria με την Goldair.

Πηγή: metaforespress.gr