Παρασκευή 7 Αυγούστου 2015

Σουέζ: Νέα δεδομένα για την Ελλάδα με τη διέλευση μεγαλύτερων φορτίων.Το σιδηροδρομικό δίκτυο χρήζει αναβάθμισης.


Στελέχη της κινεζικής COSCO, μιλώντας στο ΑΜΠΕ για τα νέα δεδομένα που δημιουργεί ο διώρυγα του Σουέζ, ανέφεραν ότι πολλές εταιρείες θαλασσίων μεταφορών έχουν ήδη εκφράσει το ενδιαφέρον τους να χρησιμοποιούν τον Πειραιά ως σταθμό μεταφόρτωσης.
Νέα δεδομένα και προοπτικές δημιουργούνται για την Ελλάδα με τη λειτουργία της νέας διώρυγας του Σουέζ, μήκους 72 χιλιομέτρων, που θα επιτρέπει την ημερήσια μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων με πλοία στην Ευρώπη σε γρηγορότερο χρόνο.
Στελέχη των διεθνών εταιρειών logistics χαρακτηρίζουν την Ελλάδα, και κυρίως το λιμάνι του Πειραιά, ως σημαντικό διεθνή κόμβο εμπορευματικών μεταφορών, ο οποίος ωστόσο αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα. 
Στόχος της αρχής της νέας διώρυγας του Σουέζ είναι να περνούν καθημερινά έως το 2023, 97 πλοία από 49 που είναι σήμερα.
Πολλά από τα πλοία στις παραδόσεις φορτίων πλέον θα κερδίζουν χρόνο, αν αναλογιστεί κανείς ότι ο χρόνος διέλευσης από τη νέα διώρυγα θα μειωθεί από τις 18 στις 11 ώρες, ενώ πλέον τα περισσότερα από αυτά δεν θα χρειάζεται να διασχίζουν τη Μεσόγειο για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων σε χώρες της βόρειας Ευρώπης, αλλά να επιλέγουν κάποια από τα λιμάνια της Μεσογείου, με βασικότερο αυτό του Πειραιά που είναι και το κοντινότερο.

Τα προβλήματα

Όπως αναφέρουν όμως, τα βασικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν πολλές εταιρείες logistics αυτή τη στιγμή στη διέλευση φορτίων από την Ελλάδα είναι οι μεγάλες καθυστερήσεις που παρατηρούνται στις αφίξεις των κοντέινερ σε Σέμπο και ΣΕΠ (COSCO) λόγω έλλειψης αριθμού πλοηγών, ενώ τονίζουν ότι το σιδηροδρομικό δίκτυο που συνδέει το λιμάνι του Πειραιά με τη Θεσσαλονίκη και τα Βαλκάνια χρήζει αναβάθμισης, αναφέροντας ως παράδειγμα δύο ατυχήματα που έχουν συμβεί τους τελευταίους τρεις μήνες σε συρμό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ που μετέφερε προϊόντα της COSCO από το λιμάνι του Ικονίου στην Κεντρική Ευρώπη.
Επίσης, θέτουν ως βασικό θέμα ότι θα πρέπει να προχωρήσουν άμεσα οι διαδικασίες για την παραχώρηση του Θριάσιου Εμπορευματικού Κέντρου σε υποψήφιους επενδυτές, προκειμένου να δημιουργηθούν κέντρα αποθήκευσης με νέες θέσεις εργασίας.
Στελέχη της κινεζικής COSCO, μιλώντας στο ΑΜΠΕ για τα νέα δεδομένα που δημιουργεί ο διώρυγα του Σουέζ, ανέφεραν ότι πολλές εταιρείες θαλασσίων μεταφορών έχουν ήδη εκφράσει το ενδιαφέρον τους να χρησιμοποιούν τον Πειραιά ως σταθμό μεταφόρτωσης. Σημειώνεται ότι ναυτιλιακές εταιρείες της COSCO καλύπτουν πάνω από 1.600 λιμάνια σε περισσότερες από 160 χώρες και περιοχές σε όλο τον κόσμο, και το μέγεθος του στόλου του κινεζικού γίγαντα με 800 πλοία κατατάσσεται πρώτο στην Κίνα και δεύτερο στον κόσμο.
Σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Clarksons, στον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων, η διακίνηση από το λιμάνι του Πειραιά κατέγραψε το 2014 αύξηση κατά 6%, ενώ αναμένεται επίσης αύξηση το 2015 με μεγαλύτερο ρυθμό. Επίσης η κύρια διαδρομή Ασίας-Ευρώπης κατέγραψε αύξηση το 2014 κατά 7,7%.
O Προβλήτας Ι του ΟΛΠ, το 2014 διακίνησε 598.255 TEU καταγράφοντας μείωση 7,1% μετά από τέσσερις συνεχείς χρονιές αύξησης. Λαμβάνοντας ωστόσο και τη διακίνηση της ΣΕΠ ΑΕ, το λιμάνι του Πειραιά κατέγραψε σημαντική αύξηση φτάνοντας συνολικά τα 3.585.155 TEU. 
Τον Ιούνιο, παρά τα προβλήματα από το κλείσιμο των τραπεζών με τα capital controls, διακινήθηκαν από τις εγκαταστάσεις του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά -θυγατρική της COSCO- 253.000 κοντέινερ και 281.000 τον Ιούλιο.

Πηγή: skai.gr