Τετάρτη 12 Αυγούστου 2015

Προχωρούν κανονικά οι αποκρατικοποιήσεις.

Προχωρούν χωρίς εκπτώσεις οι αποκρατικοποιήσεις που ήδη έχουν προγραμματιστεί, όπως προβλέπεται στα προαπαιτούμενα της νέας συμφωνίας ανάμεσα σε δανειστές και ελληνική κυβέρνηση. Έτσι μπαίνουν σε φάση υπογραφής τα project για Ελληνικό και Περιφερειακά Αεροδρόμια, των οποίων έχουν ολοκληρωθεί οι διαγωνισμοί, ενώ θα γίνει προσπάθεια να ολοκληρωθεί και η πώληση του Αστέρα στην Βουλιαγμένη που έχουν ανακύψει σοβαρά εμπόδια. Παράλληλα θα ζητηθούν το αργότερο μέχρι το τέλος Οκτωβρίου να κατατεθούν δεσμευτικές προσφορές από τους υποψήφιους αγοραστές για τα Λιμάνια Πειραιά και Θεσσαλονίκης, καθώς για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την ROSCO.
Σύμφωνα με τα όσα περιλαμβάνονται στο κατάλογο με τα προαπαιτούμενα, πρέπει να κινηθούν άμεσα από το ΤΑΙΠΕΔ οι διαδικασίες, ώστε να υποβληθούν δεσμευτικές προσφορές για το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών του ΟΛΠ και του ΟΛΘ, αλλά και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου όπως περιλαμβάνεται στα προαπαιτούμενα του νέου μνημονίου.
Το διοικητικό συμβούλιο του Ταμείου καλείται να εγκρίνει συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα αξιοποίησης των περιουσιακών στοιχείων που είχε στις 31 Δεκεμβρίου 2014, με το Υπουργικό Συμβούλιο να επικυρώνει το συγκεκριμένο σχέδιο.
Στον διαγωνισμό για τον ΟΛΠ η εικόνα είναι περισσότερο ξεκάθαρη αφού οι βασικοί διεκδικητές είναι δύο: η Cosco, που διαχειρίζεται ήδη τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων, και η δανέζικη APM Terminals, ενώ δεύτερο ρόλο παίζει και η ICTS από τις Φιλιππίνες.
Στη Θεσσαλονίκη οι Δανοί δεν έχουν να αντιμετωπίσουν τους Κινέζους, αλλά σειρά άλλων διεκδικητών όπως η RZD (οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι) μαζί με τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η ιαπωνική Mitsui, η ICTS, η DP World από το Ντουμπάι, η επενδυτική BV Deutsche Invest Equity Partners, η επίσης επενδυτική Duferco Participations Holding και η τουρκική Yilport Holding.
Στα προαπαιτούμενα περιλαμβάνεται και η υποβολή δεσμευτικών προσφορών για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την εταιρεία τροχαίου υλικού του ΟΣΕ μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου, χωρίς να είναι γνωστό πόσοι από τους τρεις ενδιαφερόμενους παραμένουν στο παιχνίδι ή έχουν τη δυνατότητα υποβολής προσφοράς.
Παράλληλα για τα περιφερειακά αεροδρόμια θα κληθεί η Fraport, προκειμένου να υπογράψει την σχετική σύμβαση παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων. Είχε αναδειχθεί πλειοδότης προσφέροντας 1,23 δισ. Κάτι ανάλογο θα συμβεί και με το Ελληνικό, όπου η Lamda Development θα κληθεί να αξιοποιήσει το Ελληνικό καταβάλλοντας 900 εκατ.

Πηγή: imerisia.gr