Παρασκευή 3 Ιουλίου 2015

Αναμνήσεις από ταξίδια με κλινάμαξες…

Αναμνήσεις από το παρελθόν μας μεταφέρει με επιστολή του στα «Σ.Ν» φίλος αναγνώστης ο οποίος για πολλά χρόνια χρησιμοποιούσε τις κλινάμαξες του ΟΣΕ για τις μετακινήσεις του, ως φοιτητής, από και προς την Θεσσαλονίκη. Η κατάργηση αυτών των βαγονιών, όπως αναφέρει ο επιστολογράφος μας, του προκάλεσε θλίψη.

Παραθέτουμε αυτούσια την επιστολή του φίλου αναγνώστη κ. Γιάννη Τσάκο

«Κύριε Γιαννακίδη, καλησπέρα σας!

Με μεγάλη μου χαρά, μόλις πριν από λίγο, ανακάλυψα τη σελίδα σας στο Διαδίκτυο και δεν σας κρύβω τον ενθουσιασμό μου. Ως λάτρης του Σιδηροδρόμου και με την τακτική μου μεταφορά με αυτόν, χάρις και στην παρότρυνση ενός θείου που εργάστηκε για πάρα πολλά χρόνια στον ΟΣΕ τότε, ΤΡΑΙΝΟΣΕ σήμερα, μόνο ευχάριστη συγκίνηση μπορεί να μου προκαλεί η δραστηριότητά σας αυτή. Τα τραίνα τα χρησιμοποιούσα κατά κόρον και ιδιαίτερα την κλινάμαξα στα φοιτητικά μου χρόνια, όταν σπούδαζα στη Θεσσαλονίκη, εκεί προς τα μέσα της δεκαετίας του '90.Τις πιο διασκεδαστικές αναμνήσεις τις έχω από εκείνη την εποχή και ιδιαίτερα κατά τη διάρκεια της μεταφοράς μου με την κλινάμαξα, την οποία, ας μου επιτρέψετε τον αστεϊσμό, την αποκαλούσαμε χαριτολογώντας και...κλανάμαξα, για ευνόητους λόγους. Καταλαβαίνετε, τόσοι άνθρωποι στριμωγμένοι στις μικρές διαστάσεις του κουπέ, ταξιδεύοντας τόσες ώρες μαζί, αποκτούσαμε μια οικειότητα που επέτρεπε κάποιες τέτοιες μικρές παραβάσεις της συμβατικής συμπεριφοράς. Ωραίες αναμνήσεις!...Και όχι μόνο αυτές. Τότε το ταξίδι με την κλινάμαξα μπορεί να μην προσέφερε τις σημερινές ανέσεις, αλλά ήταν πιο διασκεδαστικό και, κατά τη γνώμη μου, πιο ανθρώπινο. Γι'αυτό και με μεγάλη μου λύπη πληροφορήθηκα την κατάργηση των κλιναμαξών, μέχρι που πριν λίγο καιρό η είδηση της επαναφοράς τους με χαροποίησε ιδιαίτερα. ΄Εχοντας διατηρήσει πολλές φιλίες μου από τα χρόνια εκείνα στη Θεσσαλονίκη, θα μ'ενδιέφερε να ταξιδέψω και πάλι με το συγκεκριμένο μέσο για την όμορφη πόλη σας. Στη σελίδα της Τραινοσε δεν μπόρεσα να βρω άκρη. Θα με ευχαριστούσε ιδιαίτερα αν μπορούσατε να με ενημερώσετε σχετικά με τα δρομολόγια, τις τιμές των εισιτηρίων, σε απλή θέση, ή σε κουπέ (δίκλινη, τετράκλινη, εξάκλινη), από Αθήνα. Επίσης θα χαιρόμουν να λαμβάνω χιουμοριστικά νέα σχετικά με τα ταξίδια με τραίνο, αναμνήσεις ευχάριστες από τη θητεία σας στους ελληνικούς σιδηροδρόμους και άλλα συναφή».

Με εγκάρδιους φιλικούς χαιρετισμούς
Γιάννης Τσάκος, εκπαιδευτικός