Τετάρτη 13 Μαΐου 2015

Υπό όρους, ο αποκλειστικός έλεγχος του Eurostar από τη SNCF.

 Το «πράσινο φως», ωστόσο υπό όρους, έδωσε η Ευρωπαϊκή Ένωση στον κρατικό γαλλικό σιδηροδρομικό κολοσσό SNCF να αναλάβει τον πλήρη έλεγχο της σιδηροδρομικής υπηρεσίας υψηλής ταχύτητας, Eurostar, που συνδέει τη Βρετανία με την ευρωπαϊκή ήπειρο.
 Όπως τονίζει η Κομισιόν, το μόνα ζητήματα που χρήζουν άμεσης διευθέτησης είναι:
- τα σημεία έκδοσης εισιτηρίων και πληροφόρησης των ταξιδιωτών σε Γαλλία και Βέλγιο και
- τα κέντρα συντήρησης, επισκευών, αποθήκευσης, υπηρεσιών καθαρισμού σε Γαλλία, Βρετανία και Βέλγιο.
 Αρχικά, η Κομισιόν είχε δηλώσει ότι το deal θα μπλόκαρε την είσοδο ανταγωνιστών στη γραμμή Λονδίνο-Παρίσι και Λονδίνο-Βρυξέλλες «διαιωνίζοντας τη δεσπόζουσα θέση του Eurostar στις αγορές αυτές».
 Για το λόγο αυτό αποφασίστηκε οι νέοι «παίκτες» να μπορούν να χρησιμοποιούν τις ίδιες σιδηροδρομικές γραμμές σε ώρες αιχμής.
 Υπενθυμίζεται ότι, περισσότεροι από 150 εκατ. επιβάτες, έχουν χρησιμοποιήσει το Eurostar, δεδομένου ότι οι υπηρεσίες του άρχισαν το 1994. Πάνω από 10 εκατ. άνθρωποι χρησιμοποίησαν το Eurostar το περασμένο έτος, με αποτέλεσμα κέρδη 55 εκατ. στερλινών.
 Τον Μάιο του τρέχοντος έτους, το Eurostar θα ξεκινήσει μια νέα γραμμή προς το Νότο της Γαλλίας, σε Λυών, Αβινιόν και Μασσαλία.
 Από το 2010 μερίδιο του Eurostar διαθέτει η γαλλική SNCF και το βρετανικό Δημόσιο, ενώ ένα μικρό μερίδιο μετοχών κατέχει και η κρατική επιχείρηση σιδηροδρόμων του Βελγίου (SNCB). Το Μάρτιο του 2015, η κυβέρνηση της Βρετανία γνωστοποίησε την πρόθεσή της να πουλήσει μέρος των μετοχών που κατέχει στο Eurostar σε ιδιωτική εταιρεία.

Πηγή: metaforespress.gr