Δευτέρα 18 Μαΐου 2015

Κορκίδης: «Στόχος ο Πειραιάς, να γίνει παγκόσμιος κόμβος θαλάσσιων μεταφορών». Τα τρένα θα μεταφέρουν τα ελληνικά προϊόντα, προς εξαγωγή στον Πειραιά.

 Το ελληνικό όραμα και ο στόχος είναι να εξελιχθεί το λιμάνι και η ευρύτερη περιοχή του Πειραιά στο μεγαλύτερο Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο, σε Κέντρο "Logistics", αλλά και σε ένα παγκόσμιο κόμβο θαλάσσιων μεταφορών και διαμετακομιστικού εμπορίου.
 Τούτο δήλωσε μεταξύ άλλων ερωτηθείς για την απόφαση της κυβέρνησης να συνεχιστεί η διαδικασία ιδιωτικοποίησης του 51%, αρχικά , του μετοχικού ποσοστού του ΟΛΠ ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ και του ΕΒΕΠ κ. Β. Κορκίδης ο οποίος και σημείωσε τη σημασία της δέσμευσης για επενδύσεις ύψους 350 εκατ. ευρώ στην 4ετία που θα αναλάβει ο προτιμητέος επενδυτής με την υπογραφή της σύμβασης αγοράς του 51% του μετοχών του ΟΛΠ τονίζοντας ότι είναι σε θετική κατεύθυνση.
  Στο σημείο αυτό ο κ. Κορκίδης αποκάλυψε ότι στο πλαίσιο της προσπάθειας που καταβάλλει το Επιμελητήριο (ΕΒΕΠ) για την ενδυνάμωση της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων-μελών του, επιδιώκει συμφωνίες ενίσχυσης των εξαγωγών ναυτιλιακών υλικών, που κατασκευάζονται στην Ελλάδα προς τα κινεζικά ναυπηγεία. Μάλιστα όπως ανέφερε ζήτησε από τον Κινέζο Πρέσβη, κ. Zou Xiaoli, την εμβάθυνση και προώθηση της συνεργασίας, αποστέλλοντάς του δυο λίστες με τα στοιχεία επικοινωνίας των 285 επιχειρήσεων-μελών του Επιμελητηρίου, οι οποίες δραστηριοποιούνται στον τομέα της ναυτιλίας, ναυπηγικής βιομηχανίας και μεταποίησης, εκ των οποίων οι 209 είναι εφοδιαστές "ship suppliers" και οι 76 είναι κατασκευαστές "makers".
Κάθε νέα συνεργασία της Ελλάδας, που επιτυγχάνεται με οικονομικές υπερδυνάμεις όπως η Κίνα, παρατήρησε ο κ. Κορκίδης, δείχνουν μια ελπιδοφόρα προοπτική για την ανταγωνιστικότητα και την εξωστρέφεια της Χώρας μας, αφού η Κίνα ξεπερνά τα $ 15,6 τρις ΑΕΠ, διαθέτει πάνω από $ 3,5 τρις συναλλαγματικά αποθέματα, ενώ το 1,4 δις πληθυσμός της καταναλώνει σε προϊόντα και υπηρεσίες ετησίως τουλάχιστον $ 10 τρις. Όλα τα παραπάνω στοιχεία με τη συμμετοχή της στο 20% του παγκόσμιου ΑΕΠ, συνηγορούν ότι ο 21ος αιώνας ανήκει στη Κίνα.
 Η ελληνική κυβέρνηση γνωρίζοντας το ενδιαφέρον των Κινέζων μπορεί, με αμοιβαία συμφέρουσες συμφωνίες, να εξειδικεύσει τη λίστα των μεταρρυθμίσεων, που συμφώνησε να παρουσιάσει στους ευρωπαίους εταίρους μας, μεταξύ των οποίων συμπεριλαμβάνονται, η περαιτέρω αξιοποίηση του Ο.Λ.Π., και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Στόχος είναι η Ελλάδα να γίνει διεθνής κόμβος διαμετακομιστικού εμπορίου, γέφυρα μεταξύ Ευρώπης και Ασίας, ενώ ο Πειραιάς πύλη εισόδου και εξόδου εμπορευμάτων και ναυτιλιακών υπηρεσιών. Παράλληλα, παρατήρησε ότι, ο Πειραιάς, η Δραπετσώνα, το Πέραμα μαζί με το ΒΙ.ΠΑ. Σχιστού, το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο, αποτελούν κομβικά σημεία της μακροχρόνιας στρατηγικής των Κινέζων και θα πρέπει να έχουν κορυφαία θέση στα ανταποδοτικά οφέλη. Όσον αφορά στην επισκευαστική ζώνη ο κ. Κορκίδης υπενθύμισε ότι σε παλαιότερη συνάντηση με τη διοίκηση της COSCO PACIFIC, ανώτατα στελέχη διαβεβαίωσαν, ότι κάνουν σκέψεις για δημιουργία επισκευαστικής βάσης, σε συνεργασία με μικρομεσαίες ελληνικές επιχειρήσεις, ενώ σχεδιάζουν την αγορά τριών πλωτών δεξαμενών, AFROMAX, PANAMAX και HANDY SIZE.
  Η παρουσία της COSCO και οι σύγχρονες εγκαταστάσεις της στον Πειραιά, συνέχισε ο κ. Κορκίδης,μας δίνουν το πλεονέκτημα ανάπτυξης μιας υπερταχείας σιδηροδρομικής σύνδεσης, που θα φέρει πιο κοντά τον Πειραιά με τη Βουδαπέστη και το κέντρο της Ευρώπης, μέσω Π.Γ.Δ.Μ. και Σερβίας, εξοικονομώντας 10 ημέρες στη μεταφορά εμπορευμάτων σε σχέση με το χρόνο, που θα απαιτούνταν για να φθάσουν, διά θαλάσσης στα λιμάνια του Ρότερνταμ, του Αμβούργου ή του Κιέλου. Αντίστοιχα, τα τρένα θα επιστρέφουν γεμάτα με ευρωπαϊκά προϊόντα στον Πειραιά, απ' όπου και θα μεταφέρονται ,διά θαλάσσης, με κοντέινερ στην Ασία. Αν επιτευχθεί κάτι τέτοιο, το μεταφορικό κόστος των προϊόντων θα μειωθεί κατά 40%, μετατρέποντας πολλά από τα ελληνικά προϊόντα σε ανταγωνιστικά. Το όφελος για την Ελλάδα θα προκύψει, εκτός από τις επενδύσεις και από τις μεγαλύτερες εξαγωγές ελληνικών προϊόντων στην Ευρώπη και την Ασία.
Αναφορικά τέλος με τις προτάσεις που διαμορφώθηκαν το τελευταίο διάστημα και προ της γνωστοποίησης της απόφασης της κυβέρνησης για διάθεση του 51% αρχικά και μέχρι του 67% σταδιακά ο κ. Κορκίδης υπενθύμισε ότι είχε κατατεθεί επίσημη πρόταση στην κυβέρνηση δημιουργίας «κοινοπρακτικού σχήματος» από φορείς των Ο.Τ.Α., Επιμελητηρίων, θεσμικών φορέων και ενώσεις χρηστών των υπηρεσιών του Ο.Λ.Π. . Που θα μπορούσε να πλαισιώσει το management του ιδιώτη επενδυτή, ακριβώς όπως λειτουργεί με επιτυχία, σε άλλα μεγάλα λιμάνια της Μεσογείου, όπως της Βαρκελώνης και της Μασσαλίας. Ερωτηθείς για την «οικονομική βάση» της εν λόγω πρότασης είπε ότι η συμμετοχή του Ε.Β.Ε.Π. μπορεί, σύμφωνα με ομόφωνη απόφαση του Δ.Σ. της 30/3/15, να γίνει άμεσα με την αξιοποίηση του "κουρεμένου" ομολόγου, που διαθέτει στην Τράπεζα της Ελλάδος, με αξία κτήσης μερίδας 3.784.810,24 ευρώ, διαδικασία που προβλέπεται από την Επιμελητηριακή Νομοθεσία.


Πηγή:theseanation.gr