Παρασκευή 15 Μαΐου 2015

Αντιδράσεις στην Αττικό Μετρό, για το νέο τεχνικό σύμβουλο, στο μετρό Θεσσαλονίκης.

 Να σταματήσει το διαγωνισμό της Αττικό Μετρό για την επιλογή τεχνικού συμβούλου στο μετρό Θεσσαλονίκης ζητούν από τον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών Χρ. Σπίρτζη οι εργαζόμενοι της εταιρειάς. Επικαλούνται το υψηλό κόστος.

 Έντονες αντιδράσεις, που περιλαμβάνουν και επιστολή του σωματείου εργαζομένων προς τον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών Χρήστο Σπίρτζη, προκαλεί η απόφαση της διοίκησης της Αττικό Μετρό να προχωρήσει στην ολοκλήρωση του διαγωνισμού για το νέο τεχνικό σύμβουλο του (σταματημένου) Μετρό Θεσσαλονίκης, με κόστος 18 εκατ. ευρώ για πέντε χρόνια.
 Οι αντιδράσεις πυκνώνουν καθώς στην Αττικό Μετρό ετοιμάζονται να προκηρύξουν διαγωνισμό και για τεχνικό σύμβουλο στα έργα του μετρό Αθηνών. 
 Οι ενστάσεις των εργαζομένων δε συνδέονται με την επιλογή του τεχνικού συμβούλου (παραδοσιακά η Αττικό Μετρό είχε σύμβουλο για τα έργα, με πρώτο τον αμερικανικό κολοσσό Bechtel την περίοδο των πρώτων έργων), αλλά κυρίως με το υψηλό κόστος.
 Στην επιστολή προς τον Χρήστο Σπίρτζη υποστηρίζουν πως οι 28 υπάλληλοι που θα προσλάβει, με βάση την προκήρυξη, ο τεχνικός σύμβουλος θα είναι περισσότεροι από τους υπαλλήλους της Αττικό Μετρό που ασχολούνται με το μετρό Θεσσαλονίκης με αποτέλεσμα «να γεννάται το εύλογο ερώτημα ποιόν ακριβώς θα συμβουλεύουν». Υποστηρίζουν, επίσης, πως «στήνεται μια δεύτερη εταιρεία εντός της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ με το προκλητικό για τη σημερινή εποχή κόστος των 15.063 ευρώ με το ΦΠΑ, τον μήνα ανά εργαζόμενο». 
 Ο τεχνικός σύμβουλος θα κοστίζει περί τα 3,5 εκατ. ευρώ ετησίως υποστηρίζει το Σωματείο Εργαζομένων στην Αττικό Μετρό και απευθύνει στον κ. Σπίρτζη το ερώτημα αν «ως αναπληρωτής Υπουργός Υποδομών θεωρείτε ότι αυτές οι πρακτικές λειτουργούν προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος;». Αναρωτιούνται, επίσης, «πως αξιολογείτε ότι πρώην εργαζόμενοι της Αττικό Μετρό που τώρα θα αμείβονταν με το ενιαίο μισθολόγιο, επανέρχονται μέσω Τεχνικού Συμβούλου με αποτέλεσμα να κοστίζουν σήμερα έως και 22.000 ευρώ το μήνα έκαστος;»
 Κατά την άποψη του Σωματείου, «τέτοιου είδους συμβάσεις θα πρέπει να περιοριστούν στο ελάχιστο. Η κάλυψη των παγίων αναγκών της εταιρείας σε προσωπικό θα πρέπει να γίνεται με απ΄ ευθείας συμβάσεις με εργαζόμενους και οι Τεχνικοί Σύμβουλοι να καλύπτουν ιδιαίτερα εξειδικευμένα ζητήματα που πραγματικώς η εταιρεία δεν μπορεί να επιλύσει χωρίς υποστήριξη». 
 Στο διαγωνισμό για τον τεχνικό σύμβουλο του μετρό Θεσσαλονίκης συμμετέχουν πέντε εταιρείες συμβούλων μηχανικών με τις πληροφορίες να αναφέρουν πως μεταξύ των επικρατέστερων είναι το γνωστό γραφείο ΑΔΚ (Αρώνης - Δρέττας – Καρλαύτης).

Πηγή: euro2day.gr