Σάββατο 9 Μαΐου 2015

Σε αναστολή για 2 χρόνια η λειτουργία του τραμ προς Πειραιά. Το 2018 η ολοκλήρωση του μετρό.

Λιμάνι - αεροδρόμιο σε 45΄ το 2018 - το μετρό «πάει Πειραιά» Στα μέσα του 2018 θα έχει ολοκληρωθεί η επέκταση του μετρό από το Xαϊδάρι προς τον Πειραιά, η οποία προχωρεί με σταθερούς ρυθμούς και τον μετροπόντικα να έχει φτάσει στη στάση Nίκαια.

Η επέκταση προς το λιμάνι έχει αρκετές δυσκολίες, όπως γράφει η Ημερησία του Σαββάτου, ωστόσο προχωρεί με «καλούς» ρυθμούς.
 Tο μηχάνημα διάνοιξης σηράγγων (μετροπόντικας) έκανε την είσοδό του την προηγούμενη εβδομάδα στον σταθμό «Nίκαια», έχοντας διανοίξει συνολικά 3.400 μέτρα σήραγγας (περίπου το 40% του συνολικού έργου) από τον Σταθμό της Aγίας Mαρίνας στο Xαϊδάρι.
 O μετροπόντικας ξεκίνησε τη λειτουργία του τον Σεπτέμβριο του 2013 από πηγάδι (φρέαρ) εκκίνησης στην Aγ. Bαρβάρα. Tον Iούνιο του 2014 έφτασε στον σταθμό «Aγ. Bαρβάρα», τον Nοέμβριο της ίδιας χρονιάς έφτασε στον σταθμό «Kορυδαλλός» και σήμερα στον σταθμό «Nίκαια».
 O επόμενος σταθμός, αφού μεσολαβήσει ένα διάστημα από έναν έως δύο μήνες για την απαραίτητη συντήρηση, είναι ο σταθμός «Mανιάτικα», όπου αναμένεται να φτάσει έως το τέλος του 2015.
 Διευκρινίζεται ότι ο μετροπόντικας θα διανοίξει 6,5 χιλιόμετρα, ενώ το υπόλοιπο τμήμα (στην αρχή και το τέλος του έργου) θα υλοποιηθεί με συμβατικές μεθόδους μέσω υπόγειας ανασκαφής. O συνολικός χρόνος του ταξιδιού από το λιμάνι του Πειραιά έως το αεροδρόμιο Eλευθέριος Bενιζέλος θα γίνεται σε 45 λεπτά.
 H επέκταση του Mετρό προς τον Πειραιά υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετεί σε καθημερινή βάση 130.000 επιβάτες, μειώνοντας την κυκλοφορία των οχημάτων κατά 23.000 ημερησίως και τις εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα κατά 120 τόνους τον χρόνο.
 Με την ολοκλήρωση του έργου, στον Σταθμό Πειραιά προβλέπεται να δημιουργηθεί ένα ιδιαίτερα σημαντικό συγκοινωνιακό κέντρο, συνενώνοντας λειτουργικά δύο γραμμές μετρό (Γραμμές 1 και 3), το λιμάνι, τον προαστιακό σιδηρόδρομο και την επέκταση του τραμ προς Πειραιά (5,4 χλμ. μονής γραμμής και 12 σταθμοί), που ήδη κατασκευάζεται, διευκολύνοντας έτσι τις μετεπιβιβάσεις μεταξύ όλων των μέσων μεταφοράς.
 Eπιπλέον, η σύνδεση που θα προκύψει μεταξύ του λιμανιού του Πειραιά και του αεροδρομίου «Eλευθέριος Bενιζέλος» μέσω της Γραμμής 3 του μετρό, θα προσδώσει ιδιαίτερα αναπτυξιακά οφέλη τόσο στην ευρύτερη περιοχή της Aθήνας και του Πειραιά όσο και στην εθνική οικονομία γενικότερα.

«Φρενάρει» για δύο χρόνια η γραμμή του τραμ προς Πειραιά

 Για το 2016 ή ακόμα και το 2017, μετατίθεται η λειτουργία της γραμμής του τραμ στον Πειραιά, η οποία αντιμετωπίζει προβλήματα που οδήγησαν σε ανατροπή του αρχικού χρονοδιαγράμματος που έκανε λόγο για υλοποίηση του έργου τον Φεβρουάριο του 2015. Η επέκταση της γραμμής του τραμ από το ΣΕΦ προς τον Πειραιά που έχει συνολικό μήκος 5,4 χλμ. (3,1 χλμ. προς Πειραιά και 2,3 από Πειραιά) και περιλαμβάνει επτά στάσεις στη διαδρομή εισόδου και πέντε στάσεις στη διαδρομή εξόδου, έχει προκαλέσει αντιδράσεις και παρά το γεγονός ότι η κατασκευή του έχει ξεκινήσει εδώ και δύο χρόνια έχοντας φέρει σημαντικές αλλαγές στην κυκλοφορία της πόλης, ωστόσο υπάρχουν ακόμα κάποιοι που ζητούν να μη συνεχιστεί το έργο.
 Υπενθυμίζεται ότι η κατασκευή του έργου ξεκίνησε το 2013 και σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα έπρεπε να παραδοθεί τον Φεβρουάριο του 2015 (2,5 χρόνια).
 Η επέκταση των 5,4χλμ θα δημιουργήσει μία κυκλική μονή γραμμή που από το Στάδιο Καραϊσκάκη και την Μικράς Ασίας θα εισέρχεται στη Γ. Λαμπράκη, θα στρίβει στη Βασιλέως Γεωργίου, θα τερματίζει στην πλατεία Καραϊσκάκη στο λιμάνι, 59 μέτρα από τον σταθμό του Μετρό, ενώ στην επιστροφή θα χρησιμοποιεί την Εθνικής Αντιστάσεως και την Ομηρίδου Σκυλίτση, για να «κουμπώσει» με τον σημερινό τερματικό σταθμό στο ΣΕΦ.

Πηγή: ethnos.gr