Τετάρτη 8 Απριλίου 2015

Αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, με συμμετοχή του δημοσίου.

  Σε νέο διαγωνισμό που θα προβλέπει τη συμμετοχή του Δημοσίου αλλά και αναπτυξιακούς όρους για το σιδηροδρομικό δίκτυο θα προχωρήσει η κυβέρνηση όσον αφορά την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ενώ παράλληλα θα επανεξετάσει το μοντέλο των ιδιωτικοποιήσεων όλων των διαγωνισμών που δεν έχουν συμβασιοποιηθεί. 
Όπως δήλωσε χθες ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών - Μεταφορών και Δικτύων Χ. Σπίρτζης, δεν πρόκειται να προχωρήσουν σε ιδιωτικοποιήσεις που δεν συμμετέχει το κράτος, και για τον λόγο αυτό θα προχωρήσει σε διαπραγματεύσεις με τους ενδιαφερόμενους στους εν εξελίξει διαγωνισμούς.
  Αναφερόμενος στον ελληνικό σιδηρόδρομο υποστήριξε ότι θα εξετάσουν από την αρχή τους όρους του διαγωνισμού, ενώ εξέφρασε την πεποίθηση ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα με τις απαιτήσεις της Ε.Ε. για τις κρατικές ενισχύσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ύψους 850 εκατ. ευρώ+. Ειδικότερα υποστήριξε ότι στο σιδηρόδρομο εντοπίζονται σοβαρά προβλήματα επισημαίνοντας ότι για περισσότερα από 12 χρόνια δεν έχει γίνει συντήρηση του δικτύου. Μάλιστα αναφερόμενος στην κατάτμηση του ΟΣΕ σε πέντε διαφορετικές εταιρείες είπε ότι δεν είναι αποδοτική, ενώ προανήγγειλε αλλαγές και στις διοικήσεις ορισμένων εταιρειών του Ομίλου, οι οποίες όπως χαρακτηριστικά είπε «έχουν σηκώσει τα χέρια ψηλά». Ο αναπληρωτής υπουργός υποσχέθηκε εκσυγχρονισμό και ανάπτυξη του δικτύου μέσα από κρατικά κονδύλια. Στόχος είναι μετά από μελέτες να ενεργοποιηθούν γραμμές που έχουν εγκαταληφθεί με στόχο την πιο εύκολη διακίνηση εμπορευμάτων τόσο στο εσωτερικό της χώρας όσο και στα Βαλκάνια. Τελικές αποφάσεις αναμένονται στη συνάντηση των υπουργών Μεταφορών τον ερχόμενη μήνα στη Ρήγα. Ωστόσο απαντώντας σε ερώτηση για το αν τον επόμενο μήνα η χώρα θα έχει ρευστότητα αν δεν προχωρήσουν άμεσα ιδιωτικοποιήσεις και δεν εισρεύσουν χρήματα στα δημόσια ταμεία, ο υπουργός ήταν κατηγορηματικός: «Δεν θα υπήρχε ενδιαφέρον από επενδυτές για αεροδρόμια, ΟΤΕ, σιδηρόδρομο και λιμάνια, σε μία χώρα που δεν θα είχε χρήματα».

Δωρεάν μετακίνηση

  Έως το καλοκαίρι αναμένεται να έχει τεθεί σε εφαρμογή η δωρεάν κάρτα μετακίνησης των μακροχρόνια ανέργων με τα μέσα μαζικής μεταφοράς της Αθήνας.
  Αυτό εκτιμά ο κ. Σπίρτζης, ο οποίος επισήμανε ότι επί του παρόντος ελέγχονται όλες οι παράμετροι ώστε να μπορέσει να τεθεί σε ισχύ το μέτρο, το οποίο αποτελεί πάγια θέση της κυβέρνησης.
  Αναφερόμενος στους απολυμένους του μετρό, τόνισε ότι θα επαναπροσληφθούν προκειμένου να καλύψουν «κενά» που ήδη έχουν διαπιστωθεί στο υπουργείο.

Συντάκτης: Μαρία Μόσχου
Πηγή: imerisia.gr