Τετάρτη 22 Απριλίου 2015

Γερμανία: Ποιους κλάδους της οικονομίας, πλήττει η απεργία των σιδηροδρομικών; Συνεχίζεται και σήμερα η απεργία!

 Νέες απεργιακές κινητοποιήσεις ξεκίνησε το Συνδικάτο των Γερμανών Μηχανοδηγών (GDL). Πρόκειται για την 7η απεργία από τις αρχές του 2014. Θα προκαλέσει ζημίες δεκάδων εκατομμυρίων για τους Γερμανικούς Σιδηρόδρομους. 

  Η νέα απεργία των γερμανών μηχανοδηγών ξεκίνησε στις 15:00 το μεσημέρι της Τρίτης στις εμπορικές αμαξοστοιχίες (θα λήξει τις 9 το πρωί της Παρασκευής) ενώ από τα ξημερώματα της Τετάρτης επεκτάθηκε και στους επιβατικούς συρμούς (θα λήξει στις 21.00 το βράδυ της Πέμπτης). 
  Αιτιολογώντας την απόφασή του, το Συνδικάτο GDL έκανε λόγο για «ανεπαρκή προσφορά» των Γερμανικών Σιδηροδρόμων στις εν εξελίξει διαπραγματεύσεις για τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας.
 Αυτή τη φορά αφορά συγκεκριμένα την προσφορά που κατατέθηκε για 3.100 εργαζόμενους που ασχολούνται με την αλλαγή γραμμών στα τρένα, με το συνδικάτο να ζητά σημαντική αύξηση των απολαβών τους.

Η απεργία πλήττει πολλούς κλάδους

  Η έβδομη από τις αρχές του 2014 απεργιακή κινητοποίηση των γερμανών μηχανοδηγών έχει ευρύτερες οικονομικές επιπτώσεις, όπως εξηγεί ο επικεφαλής οικονομολόγος του Γερμανικού Βιομηχανικού και Εμπορικού Επιμελητηρίου Αλεξάντερ Σούμαν:
«Όταν μια απεργία διαρκεί περισσότερες από δυο μέρες τότε οι απώλειες μπορεί να φτάσουν και τριψήφιο αριθμό εκατομμυρίων».
 Η απεργία των μηχανοδηγών στις εμπορικές αμαξοστοιχίες πλήττει σειρά σημαντικών κλάδων της γερμανικής βιομηχανίας, μεταξύ άλλων, χάλυβα και άνθρακα, την αυτοκινητοβιομηχανία, τον αγροτικό κλάδο αλλά και τον κλάδο της χημείας. Πολλοί κλάδοι εξαρτώνται άμεσα από τους σιδηρόδρομους καθώς τα τρένα δεν μεταφέρουν απλώς τα ετοιμοπαράδοτα προϊόντα τους, αλλά τους τροφοδοτούν παράλληλα με τις πρώτες ύλες που χρειάζονται για την παραγωγή.
 Αξίζει να σημειωθεί ότι οι περσινές, συνολικά έξι απεργιακές κινητοποιήσεις των γερμανών μηχανοδηγών, κόστισαν στους Γερμανικούς Σιδηρόδρομους περί τα 166 εκατομμύρια ευρώ. Η τελευταία απεργία των μηχανοδηγών είχε γίνει τον περασμένο Νοέμβριο.
  Τότε, παρά το γεγονός ότι το αρμόδιο δικαστήριο του κρατιδίου της Έσσης είχε δικαιώσει το Συνδικάτο των Γερμανών Μηχανοδηγών GDL και σε δεύτερο βαθμό, δίνοντας «πράσινο φως» για τη συνέχιση της απεργίας, ο πρόεδρος του GDL Κλάους Βεζέλσκι ανακοίνωσε αιφνιδιαστικά την πρόωρη λύση της απεργίας χαρακτηρίζοντας την απόφαση «χειρονομία συμφιλίωσης».

Πηγή: zougla.gr