Τετάρτη 8 Απριλίου 2015

Σειρά εξελίξεων αναμένεται στις ΔΕΚΟ, μετά την αλλαγή των διοικήσεων!

  Υπέρ της κυβερνητικής ρύθμισης για μεταφορά των διαθεσίμων των φορέων στην Τράπεζα της Ελλάδος τάχθηκε χθες ο αναπληρωτής υπουργός Χρήστος Σπίρτζης, ο οποίος εποπτεύει τον ΟΣΕ, την Αττικό Μετρό, την ΕΥΔΑΠ και άλλες ΔΕΚΟ που διαθέτουν πλούσια «ταμεία».
  Αμφισβήτησε τις αιτιάσεις της αντιπολίτευσης, που υποστηρίζει ότι η κυβέρνηση παίρνει τα κονδύλια από τους φορείς και τόνισε ότι «τα διαθέσιμα δεν είναι κλειδωμένα σε μπαούλα, αλλά βρίσκονται σε τράπεζες». Υποστήριξε ότι οι διοικήσεις έχουν το δικαίωμα να εκτιμήσουν το συμφέρον τους και να μεταφέρουν για μικρό χρονικό διάστημα τα αποθεματικά τους στην Τράπεζα της Ελλάδος, που δίνει μεγαλύτερο επιτόκιο κατά μισή έως και μία μονάδα.


Εν αναμονή νέων διοικήσεων


  Ο ΟΣΕ, με απόφαση τη διοίκησης και με σύμφωνη γνώμη του εκπροσώπου των εργαζομένων, έχει μεταφέρει 5 εκατ. ευρώ, ενώ η Αττικό Μετρό θα ακολουθήσει με τα αποθεματικά της που υπολογίζονται σε 450 εκατ. ευρώ. Η ΕΥΔΑΠ έχει παραπέμψει τη λήψη απόφασης στη γενική συνέλευση της εταιρείας που προγραμματίζεται για το τέλος του μήνα. Προανήγγειλε ότι θα ακολουθήσουν και άλλοι φορείς, αφού μετά την Κυριακή του Θωμά θα οριστούν νέες διοικήσεις στους εποπτευόμενους οργανισμούς, αρχίζοντας από ακέφαλους σήμερα φορείς, όπως η Εγνατία οδός και η ΕΡΓΟΣΕ.
  Ο αναπληρωτής υπουργός αναφέρθηκε στη λεγόμενη «τρίτη γενιά» συμβάσεων παραχώρησης που περιλαμβάνουν τέσσερα έργα. «Το μοντέλο δοκιμάστηκε και έχει αποτύχει», επισήμανε και ανακοίνωσε ότι θα ξεκινήσουν μελέτες σκοπιμότητας από μηδενική βάση για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου, καθώς και για τις ζεύξεις Περάματος-Σαλαμίνας και Λευκάδας. Θα ακολουθήσει διάλογος με τους τοπικούς φορείς ώστε να γνωρίζουν τις θετικές και αρνητικές επιδράσεις.
  Για τον νέο αυτοκινητόδρομο Ελευσίνα-Θήβα-Υλίκη είπε ότι είναι χρήσιμος, αλλά αποκάλυψε ότι η κατασκευή τους θα προκαλέσει επιβάρυνση στα δημόσια ταμεία, αφού οι εργολάβοι της Αθηνών-Πατρών και Αθηνών-Λαμίας θα διεκδικήσουν αποζημιώσεις για διαφυγόντα κέρδη!
  Εδωσε ιδιαίτερη έμφαση στην ανάπτυξη του σιδηρόδρομου και προανήγγειλε την επαναλειτουργία γραμμών που είχαν κλείσει λόγω μνημονιακών δεσμεύσεων της χώρας, ενώ υποσχέθηκε ότι πολλά σιδηροδρομικά έργα θα ενταχθούν στις χρηματοδοτήσεις του ΣΕΣ, του νέου ΕΣΠΑ.
  Διευκρίνισε ότι η ιδιωτικοποίηση των αεροδρομίων ανήκει στις αρμοδιότητες του Γ. Σταθάκη, είπε όμως ότι ο ρόλος του Δημοσίου πρέπει να είναι καθοριστικός σε όλα τα δίκτυα και πρόσθεσε με νόημα: «Σήμερα, λόγω διοδίων, κοντεύει να γίνει φτηνότερο το αεροπλάνο από το Ι.Χ. στη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη. Αύριο μπορεί να κοστίζει ακριβότερα το ταξίδι στη Θεσσαλονίκη απ' αυτό στο Παρίσι».
  Ο Χρήστος Σπίρτζης προανήγγειλε ριζικές αλλαγές στο θεσμικό πλαίσιο των δημόσιων έργων και αποκάλυψε ότι με το ισχύον σύστημα προβλέπονται 13 τρόποι υπολογισμού του κόστους των έργων, από τους οποίους κανένας δεν είναι αξιόπιστος! «Αυτό σημαίνει ότι σε ορισμένες περιπτώσεις το Δημόσιο χρυσοπληρώνει τα έργα», είπε ο αναπληρωτής υπουργός και χαρακτήρισε «στρεβλή» την πολιτική της προηγούμενης ηγεσίας του υπουργείου που κατάργησε τα κάτω όρια ώστε να μπαίνουν οι «μεγάλοι» εργολάβοι σε έργα χαμηλού προϋπολογισμού που απευθύνονται στους «μικρούς» του κατασκευαστικού τομέα. Ανακοίνωσε επίσης ότι θα προχωρήσει η αναθεώρηση των μητρώων για δημόσια και ιδιωτικά έργα, ενώ θα λειτουργήσει ηλεκτρονική τράπεζα για όλα τα έργα ώστε να εξασφαλίζεται διαφάνεια και πλήρης εικόνα για όλα τα υπουργεία αλλά και τους φορείς της Αυτοδιοίκησης.

Πηγή: efsyn.gr