Τετάρτη 8 Απριλίου 2015

Άλυτο το ποιος θα είναι ο εργολάβος, στην νέα γραμμή Κορίνθου-Πάτρας.

  Δύο παραχωρήσεις οδικών έργων από τα... παλιά και πέντε καινούριες πακετάρει η κυβέρνηση με σκοπό να αναθεωρήσει τους όρους των συμβάσεων, προς όφελος των πολιτών, δίνοντας υποσχέσεις για μειώσεις διοδίων αλλά και μεγαλύτερη εξασφάλιση του ελληνικού Δημοσίου. Σύμφωνα με τον Αναπληρωτή υπουργό Υποδομών κ. Χρίστο Σπίρτζη στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων θα καθίσουν σε ένα μήνα οι επικεφαλής της Ολυμπίας Οδού, της Νέας Οδού, του Άξονα Κεντρικής Ελλάδας, του Μαλιακός – Κλειδί και του Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα ενώ ακολουθούν η Αττική Οδός που θεωρείται πιο σύνθετη περίπτωση και η ζεύξη Ρίο – Αντίρριο.
  Το υπουργείο επιμένει στην λογική της αναθεώρησης των συμβάσεων, υποστηρίζοντας όμως ότι στόχος δεν είναι να σταματήσουν τα έργα αλλά να καταλήξουν σε μια νέα συμφωνία που δεν θα επηρεάσει τις υφιστάμενες παραχωρήσεις και θα γίνεται παράλληλα. Ο κ. Σπίρτζης σε άτυπη συνάντηση που είχε χθες με τους δημοσιογράφους, επανέλαβε ότι οι συμβάσεις θα τηρηθούν στο έπακρο –όχι γιατί όπως είπε δεν έχουν προβλήματα-αλλά γιατί πρέπει να αποφευχθεί ένας νέος κύκλος αποζημιώσεων και πρόσθετων διεκδικήσεων. Δεν έκρυψε άλλωστε ότι με το υφιστάμενο καθεστώς επικρατεί ένας φαύλος κύκλος. «Όσο ανεβαίνουν τα διόδια μειώνεται ο κυκλοφοριακός φόρτος και όσο μειώνεται ο φόρτος αυξάνονται τα διόδια» σημείωσε χαρακτηριστικά, τονίζοντας πως οι εταιρείες που έχουν αναλάβει την κατασκευή και εκμετάλλευση των παραχωρήσεων θα προσέλθουν οικειοθελώς στη διαπραγμάτευση γιατί ούτε αυτές τις συμφέρει αυτή η λογική.
  Σύμφωνα με τον υπουργό, τα έργα δεν θα ολοκληρωθούν στα τέλη του 2015 και «δεν βγαίνουν», καθώς στηρίχθηκαν σε ένα στρεβλό μοντέλο ανάπτυξης και με στόχους ανέφικτους. Ως παράδειγμα έδωσε τις απαλλοτριώσεις, τις αρχαιολογικές ανασκαφές αλλά και τις άλλες υποχρεώσεις του Δημοσίου προς τους παραχωρησιούχους. «Για 14 χρόνια δεν έχει καθοριστεί τι θα συμβεί στα τμήματα των οδικών αξόνων που διασταυρώνονται με το σιδηροδρομικό δίκτυο. Στο έργο της Κορίνθου –Πατρών παραμένει άλυτο το θέμα με τις γραμμές του ΟΣΕ καθώς ακόμη δεν έχει συμφωνηθεί εάν θα γίνει από τους ιδιώτες ή την ΕΡΓΟΣΕ.
  Το υπουργείο θεωρεί πολύ λογικό, να υπάρχουν κινητοποιήσεις κατά των διοδίων και οι κάτοικοι να είναι εξαγριωμένοι, όταν λειτουργούν οκτώ σταθμοί σε ένα δήμο (σ.σ Ωρωπού) . Η αναθεώρηση γίνεται για να προβλεφθούν και ειδικές τιμές για ομάδες του πληθυσμού όπως άνεργους, κατοίκους περιοχών γύρω από σταθμούς κ.α. Ο κ. Σπίρτζης αναφέρθηκε εκτενώς και στη νέα γενιά των συμβάσεων παραχώρησης, προβλέποντας την ακύρωση του Ελευσίνα-Θήβα –Υλίκη εξαιτίας του ότι είναι ανταγωνιστικός δρόμος σε δύο άλλες παραχωρήσεις: της Αττικής Οδού και της Νέας Οδού.
«Αν κατασκευαστεί τότε θα υποχωρήσει περαιτέρω η κυκλοφορία στα υφιστάμενα τμήματα, οι εταιρείες θα ζητήσουν πρόσθετα λεφτά με αποτέλεσμα όποιος το κάνει να βλάπτει το δημόσιο συμφέρον».
  Οσο για την υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος και το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου Κρήτης ο κ. Σπίρτζης είπε πως θα εξεταστούν κατά περίπτωση, αλλά σίγουρα δεν θα προχωρήσουν με το σημερινό μοντέλο που θεωρείται αποτυχημένο. Ειδικά για το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι είπε πως μελετώνται οι όροι ώστε να δημοπρατηθεί με βάση το μοντέλο παραχώρησης που επιθυμεί η κυβέρνηση και πως σε λίγες εβδομάδες οι αρμόδιες υπηρεσίες θα έχουν καταλήξει.

Συντάκτης: Μαριάννα Τζάννε
Πηγή: newmoney.gr